Welcome to the Jungle (2013)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Rob Meltzer
met Jean-Claude Van Damme, Adam Brody en Rob Huebel

De film vertelt het verhaal van Chris (Adam Brody). Hij is op het werk een slappeling die niet durft op te staan tegen de kantoorpestkop Phil (Rob Huebel). Tijdens een zogenaamde wildernis seminar op een tropisch eiland loopt het mis en wordt coach Storm Rothschild (Van Damme) aangevallen door een poema. Het moment voor Chris om wel op te staan en zich te bewijzen.

avatar van Shinobi
"I've seen men die. I've made men cry."

Over het algemeen sla ik dergelijke comedies over, maar vanwege de aanwezigheid van Jean-Claude Van Damme toch maar meegepakt. Helaas stelt het teleur.

De opzet is op zich leuk, maar de uitvoering is slecht te noemen. Met uitzondering van Van Damme die met de nodige zelfspot vrij aardig uit de hoek komt als coach. Helaas heeft hij maar een klein rolletje, waardoor de lol al gauw weer voorbij is.

Vanaf dat moment raakt de film in een neerwaartse spiraal gevuld met: clichés, foute grappen en slechte dialogen. De cast breekt geen potten en komt te geforceerd over, alleen Adam Brody kan er mee door. Het zegt ook wel wat dat er een wannabe Seth Rogen - inclusief man boobs - inzit.

Het is opmerkelijk dat er zo veel tijd wordt besteed aan het verhaal, ondanks dat het flinterdun is. In plaats daarvan hadden ze meer met het gegeven moeten doen. Gelukkig is het wel op locatie gefilmd in Puerto Rico, waardoor het er niet nep uitziet.

Al met al gewoonweg niet de moeite waard.

1,5 Sterren.

avatar van Lurtz
Helaas wat teleurstellend, te weinig Van Damme. De rest van de cast bestaat uit D-acteurs en dat is te merken. Ook het verhaal is niet al te best.

avatar van HALVE TAMME.
wwelover schreef:
Geinig, maar natuurlijk niet echt bijzonder. Wel leuk om Jean Claude eens in zo'n rol te zien. Toch wel een hoogtepuntje in de film. Aan de cast ligt het ook verder niet. Brody is een prima acteur en ik vind Huebel erg grappig altijd. Verder stelt het verhaal weinig voor en is het erg voorspelbaar. Maar de film heeft een aantal leuke momenten.

Helemaal niks aan toe te voegen.

avatar van Brabants
Het uitgangspunt van deze komedie is leuk, en kent bij vlagen hilarische hoogtepunten. Deze bijzondere bedrijfsretraite is met JCVD gedoemd te mislukken. Niet in letterlijke zin, want JCVD kan toch prima gedijen binnen dit genre. Helaas trekt dit relaas voor hem niet de volle kast met mogelijkheden open. Als drill instructor doet men toch meer beroep op zijn eigenlijke competenties. Niettemin staan er hier echte helden op, en gaat het richting het tweede gedeelte van de film behoorlijk over de top. Hierdoor zakt dit pretentieuze plaatje behoorlijk in elkaar, en blijft het in zijn geheel maar een matige film.

avatar van acdc 16
1.5 voor van damme, voor de rest een zwakke film

spijtig dat ze in deze forum alleen sterren delen voor films.want een halve ster is al te veel voor deze
zeer slecht geacteerde en gemaakte film.ik zou deze film 3 wc rollen willen geven.:-)

avatar van schumacher
Van Damme kon de film nog redden maar als deze (effe) weg viel was het geene vetten meer. Jammer.

avatar van DragQueen
Niet de allerbeste komedie, en bij vlagen zelfs zeer flauw. Toch zijn enkele grappen wel geslaagd. Het acteerwerk van de cast is ook maar net redelijk, en het is een teleurstelling dat Jean-Claude Van Damme maar een relatief kleine rol heeft in de film. Gelukkig heeft hij hier wel de nodige zelfspot. De mooie settings kunnen de film dan nog wat meerwaarde geven. Maar verder een 13 in een dozijn film. 2 Sterren.

avatar van m1701
film was zo fout dat ie eigenlijk best wel leuk was.... vooral die Phil was echt grappig!!!! hahaha
leuk voor een keertje... heb me goed vermaakt

avatar van brave71
wat een slappe hap

heb met veel pijn en moeite de helft gezien en heb niet 1 keer kunnen lachen,
te simpel, flauw en voorspelbaar om leuk te zijn, echte afrader

avatar van Q Jones
Snap alle negatieve reacties niet.

Oké ik ben fan van Van Damme. Maar objectief kijken kan ik wel. En ik heb mezelf goed vermaakt met deze film.

Origineel nee. Vermakelijk zeer zeker Van Damme steelt de show in elke scene met zijn over acting. Maar als hij niet in beeld is valt er genoeg te beleven. Adam Brody is een goede leading man voor een comedi. En dat laat hij hier zien.

Krankzinnig is de film zeker maar saai sowieso niet. En er zitten zeker wel een paar grappige scènes die je nog even bij blijven.

avatar van mnrk
Be not afraid, my noble jungle brother.

Toch nog best een leuke komedie van Rob Meltzer...

Het verhaal is best wel leuk bedacht en de uitvoering ervan is ook nog best redelijk met wat komische momenten...

Jean-Claude Van Damme is eigenlijk goed op dreef in deze film (met zijn kreten/geluiden uit de "oude" actie films van hem ), de overige cast past goed bij deze film en vullen elkaar goed aan waardoor het allemaal leuk blijft om naar te kijken...

avatar van Gang_Star
Aparte komedie. Zeer flauw allemaal en met een aantal tenenkrommende rollen (Jean-Claude Van Damme doet het gelukkig zelfs leuk en is één van de weinigen die daarop een uitzondering is) is deze film met alles een matige film geworden. Maar toch... hoe gek dan ook, het was zo nu en dan best grappig.

avatar van UrbanDjampa
Shinobi schreef:

Ik moest ook gelijk aan Seth Rogen denken . Ik mis dan nog Jay Baruchel in de rol van Adam Brody. Leuk om eindelijk weer een vrolijke JCVD te zien ipv dat zuurpruimige de laatste jaren. Adam Brody was wel oke, maar te weinig Van Damme.

avatar van rep_robert
Onvoorstelbaar dat deze film zo laag scoort. Qua humor is het eigenlijk te bizar voor woorden en dat werkt ontzettend goed in deze film. JCVD is echt bril-jant(!!) in zijn rol en hoe hij zichzelf continu parodieert is echt hilarisch. Vooral aan het einde van de film na zijn typical flying kick is het smullen geblazen.

Natuurlijk zijn de anderen allemaal een stuk minder leuk, maar het hele principe dat deze gekke kantoormensen binnen een dag op een onbewoond eiland helemaal van het padje af raken en een soort van nieuwe samenleving creëren slaat helemaal nergens op en dat weten de makers continu ontzettend goed uit te buiten. De film is vlot, kakt nooit in en de humor houdt de film makkelijk draaiende.

Onverwachts succes!

avatar van rep_robert
Q Jones schreef:
Snap alle negatieve reacties niet.

Idem, het is blijkbaar wel een soort humor waar je echt van moet houden. Ik zie de humor van een stel saaie kantoorlulletjes die ontwricht raken na een dagje in de rimboe zeker wel in haha. Aangevuld met JCVD die zichzelf niet serieus neemt is het toch een genot om naar te kijken.

avatar van Lennert
Lijkt toch het meeste op een lange aflevering van The Office, maar dan met een andere setting en iets andere personages. Hoogtepunt daarvan is niemand minder dan Jean-Claude van Damme die de laatste jaren wat mij betreft toch wel degelijk bewijst verstandige carrierekeuzes te maken. Er lijkt mij immers een grotere kans te bestaan dat mensen deze film en zijn epic split reclame zien, dan dat mensen een (erg leuke) film als Six Bullets gaan bekijken.

Goed, de nadruk ligt natuurlijk niet op Van Damme zelf, maar op Brody en consorten. En ik moet toegeven, de cast komt er mee weg in een simpel script met enkele doeltreffende grappen. Drugs, seks en veel gevloek geven het in ieder geval een tintje dat de film niet te politiek correct laat lijken, iets wat mij persoonlijk ook goed beviel. Vanzelfsprekend keek ik het meeste voor Storm Rothchild die de dag redt met een goed getimede spinning kick en daarmee ook meteen de gaafste scene van de film produceert.

Ik snap de kritieken verder ook niet. Is dit dezelfde doelgroep die The Hangover films wel briljant vindt die hier zoveel over te zeuren heeft? Ik heb in ieder geval mezelf goed vermaakt, al durf ik met het grootste gemak te zeggen dat er een kleine kans zou zijn dat ik een dergelijke film zou aanschaffen zonder JCVD.

avatar van Phantasm
Dit noem je een komedie? Nou, ik heb er helemaal niet om kunnen lachen, waardeloos, wat een draak van een film, de moeite van het bekijken niet waard.

erik1677
verschrikkelijk! veel slechter worden ze niet gemaakt. Nou ja!!! de echte low budgets dan.
Maar dit is echt heel erg, ik kijk nog liever naar scary movie, en dat zegt heel wat.

avatar van Alexander1900
Ik had er niet bijster veel van verwacht, door de trailer en door de vele negatieve reacties en dacht dat deze reacties overdreven waren. Ik had graag positief over de film willen schrijven, maar helaas... De negatieve reacties zijn niet overdreven. De film probeert komisch te zijn maar slaat de plank volledig mis. Het is nogal flauw en valt onder de categorie: vreemde komedie.

Heb de film puur gekocht omdat Jean-Claude van Damme erin speelt, maar vond het eerlijk gezegd geen succes... ook speelt hij er maar even in, zo'n 5 minuten totaal.

Vreemd was ook dat Jared (Eric Edelstein) een man dus, flinke tieten heeft. Jared is niet eens echt dik, maar heeft een boezem die ik nog nooit bij een man heb gezien. Ik dacht eerst nog even dat het een grap was, want dit is een vreemde komedie, maar in 'real life' heeft hij dat dus ook. Het werkt nogal afleidend.

avatar van Alonzo
Waardeloos. JVD moet echt stoppen dit kan niet meer.

Grappige film, vooral het eerste deel op kantoor, en een leuke Jean-Claude van Damme als instructeur. Jammer dat die rol niet wat meer uitgewerkt werd.

Heel flauw. Zoals vooraf verwacht.