The Liability (2012)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Craig Viveiros
met Tim Roth, Jack O'Connell en Talulah Riley

Wanneer de 19-jarige Adam er in toestemt een dagje rond te rijden voor de wat vreemde vriend van zijn moeder, belandt hij in een ware nachtmerrie van moord, seks en wraak, in het gezelschap van een oudere huurmoordenaar genaamd Roy.

22 BERICHTEN 7 MENINGEN
Best wel sterke film. Goed geacteerd met leuk verhaal. Wel niet echt veel spanning gevoeld voor een thriller. Maar wel een aanrader! Zeker een keertje kijken als je de kans krijgt.

avatar van Movie-Addicted
Na Ghosted (2011) vond ik deze een beetje tegenvallen.Te cliché-achtig. Maar wel grappig om weer eens eentje met Roth te zien

*2.5

avatar van WaynesW

Tragikomedie voor de zondagmiddag thuis.

2/5

avatar van schram101
Ziet er niet zo bijzonder uit maar Jack O'Connell was weergaloos in Eden Lake dus wil dit wel een kansje geven.

avatar van T-man
Tragikomedie voor de zondagmiddag thuis.

Mee eens hoewel ik deze film op dinsdagavond heb gekeken.
Geen thriller, niet spannend wel een film om even tussendoor te kijken.

avatar van Noodless
Matig misdaadfilmpje dat enigszins nog recht wordt gehouden door de cast. Echt spannend wordt het niet. Het verhaal kabbelt langzaam voort naar het einde. 5/10

avatar van Oliveri
Vage,maar toch wel interessante misdaadfilm met een aantal sterke acteurs. Film hangt wel van toevalligheden aan elkaar en wil inderdaad niet echt spannend worden, een gemiste kans met zo'n cast.

Spannende film is het niet, beetje saai soms ook, toch heb ik al slechter gezien, daarom geef ik toch nog een 2 maar het is al zeker niet een film waarvan ik zeg, die zal ik nog eens bekijken.
Er is veel beter als deze.

12 in een dozijn film gewoon voor een regenachtige avond niks meer en niks minder.

avatar van Toontje G
Schitterende film. Het lijkt net of dat je naar een film van Guy Ritchie zit te kijken.
Verder een goede cast, prachtige shot's en een goed verhaal. Een echte Britse film met nog wat van die droge Engelse humor. Zo wil ik er wel 12 in een dozijn.

avatar van Pazmaster
Inderdaad een 13 in een dozijn film. Geen bijzonder verhaal en echt spannend wordt het ook niet. Acteerwerk kan er wel mee door. Bij gebrek aan beter is dit nog wel te doen. 2,5 ster

avatar van schram101
Ontzettend matige film die maar niet weet te boeien. O'Connell weet zijn prestatie uit Eden Lake geen vervolg te geven en Tim Roth maakt een uitgebluste indruk. Hier en daar zitten op visueel gebied een aantal aardige shots maar dat weet The Liability niet te redden, daar is het plot veel te matig voor.

avatar van james_cameron
Vervelende misdaadfilm, met een onwaarschijnlijk plot dat steeds vager wordt. Het begin is nog wel redelijk en Tim Roth zet een leuke rol neer als maffe huurmoordenaar, maar al snel beginnen de scheuren in het script zichtbaar te worden. Op gegeven moment is er geen redden meer aan. Stompzinnige scenes hopen zich op, resulterend in een onbenullige climax.

Redelijke Britse low budget thriller met roadmovie ingrediënten en een vleugje liefde. Hoewel er intrigerende elementen zijn, overtuigt de film niet omdat ie te "bedacht" en ook wel wat ongeloofwaardig overkomt; daarnaast heeft ie te lijden onder voorspelbaarheid. Qua stijl weet de regisseur geen keuze te maken. Ik vond vooral Tim Roth hartstikke goed spelen.

avatar van cor1946
Vreemde film met goed spel van Roth. Soms langdradig maar toch afgekeken.

avatar van bjerik76
wel prima apart filmpje.
niet heel spannend, de rol van het meisje was beetje vreemd " over de top"
weinig diepgang over wie die nieuwe vriend van Adam zn moeder is.

lekkere wegkijker voor diegeen die ook wel van de iets absurde films houd.

Redelijke film waarin een jongen, in opdracht van zijn stiefvader, de chauffeur moet spelen van een huurmoordenaar. Een matig verhaaltje dat weinig echte verrassingen kent en de film als geheel is ook weinig origineel. Echter kijkt het wel gemakkelijk weg, ook vanwege de vermakelijke wisselwerking tussen de jongen en de huurmoordenaar (waarbij die laatste wordt prima neergezet door Tim Roth).

avatar van oemoemenoe

avatar van Oliveri
oemoemenoe schreef:

Helemaal met je eens of andersom haha (zie commentaar 13 februari 2013)

avatar van Norman Mailer
Oliveri schreef:

Helemaal met je eens of andersom haha (zie commentaar 13 februari 2013)

Ghe, humor. Dat terzijde; "een gemiste kans met zo'n cast" schreef je. Kan ik lastig duiden. Tim Roth – toegegeven, de man kan mijns inziens zélden iets verkeerd doen – tracht het beste te maken van een flinterdun, op momenten volkomen stompzinnig, script. En zo komt een marginale productie nog nét redelijk uit de verf.
Jij geeft het een voldoende. Prima, me dunkt. Maar "gemiste kans"?

avatar van Decec
Een goede komedie (weinig)/misdaad/thriller film...
Prima verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Peter Mullan....
Prima camerabeweging...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...