Private Romeo (2011)

geregisseerd door Alan Brown
met Hale Appleman, Charlie Barnett en Matt Doyle

Als acht cadetten uit rivaliserende militaire scholen op een afgelegen campus worden achtergelaten, sijpelt het meest romantische drama ooit geschreven 'Romeo en Julia' uit de klaslokalen en nestelt het zich in hun lijven. Zij spelen de tragedie in het echte leven na en dat veroorzaakt verrassende wendingen.

De poster is prachtig en dat is meteen het meest positief dat ik over dit, in de kern steriele coming-of-age verhaal kan mededelen. Op zichzelf misschien nog een leuk en controversieel idee een gay romance op een militaire opleiding, maar dan moet je zaken uitleggen: waarom zijn er maar acht jongens zonder staf op school, waarom is er sprake van rivaliteit, waarom zijn er problemen, met welk doel wordt Rome & Julia ingestudeerd etc etc? Op deze wijze is het allemaal niet te begrijpen en komt het enkel lachwekkend over wanneer de ene militair zijn makker Julia noemt.