Were the World Mine (2008)

Fantasy / Muziek

geregisseerd door Tom Gustafson
met Tanner Cohen, Wendy Robie en Judy McLane

Als Timothy niet op de vlucht is voor zijn homovijandige klasgenoten, trekt hij zich terug in zijn eigen droomwereld. En die droomwereld komt tot leven als hij door lerares Ms. Tibbit gevraagd wordt om de hoofdrol te spelen in een uitvoering van Shakespeare's A Midsummer Night's Dream. Gewapend met een magische bloem maakt hij bijna het hele stadje homo, met onverwachte consequenties voor zijn moeder, zijn beste vrienden en de knappe aanvoerder van het rugbyelftal...

avatar van adaveke
Deze speelt op 09/11 en 11/11 op het holebi filmfestival Vlaam-Brabant in Leuven (Cinema ZED)

avatar van Bubblez
Zag net de trailer, lijkt me wel echt een leuke film. De trailer begint een beetje als een Billy Elliott-ish film, maar wordt vervolgens (lijkt het) een ietwat flauwe komedie. Ben benieuwd!

Hier ben ik erg benieuwd naar

avatar van alec
Een nogal zeer vrije vertaling van Shakespeare's A Midsummer Night's Dream
Het uitgangspunt is origineel, zelf ben ik niet zo'n voorstander van dit soort genre maar de muziek en zang went snel. De manier waarop zware en moeilijke thema's op een zeer luchtige manier wordt aangepakt was wel even wennen maar misschien is het goed niet te zwaar aan te tillen.
Pluspunt is de veelzijdigheid aan karakters die goed wordt uitgediept.
Een *3.0

avatar van Bubblez
Leuke film, maar wel een typische. Het is inderdaad een vrije (lees: homoseksuele) vertaling van A Midsummer Night's Dream. De hoofdrolspeler is aandoenlijk en heeft een erg goede stem.
Persoonlijk vond ik het een teleurtstelling dat de fantasie gecombineerd werd met realiteit vanaf het midden van de film. Dat maakte het geheel nogal onwerkelijk. Desalnietemin vind ik het een lust voor het oog.

avatar van Keane1983
Een erg leuke film en staat zeker in mijn favorite lijstje.
De muziek is zeer fijn om naar te luisteren en ook het acteerwerk is goed verzorgd.
Er zit genoeg humor in, lekkere romantiek en volop emotie.
Het stoort mij zeer zeker niet dat de werkelijkheid met fictie wordt vermengt. Dit maakt het juist eens anders dan andere "homo" films.
Ik ben benieuwd als er een deel twee gaat komen....en als dat zo is.....LAAT MAAR KOMEN

Een dikke 5.0*

Grappig dat 'FAIRIES' ook op de dvd staat, de creatieve, kleurrijke, korte film waarop 'WERE THE WORLD MINE' gebaseerd is.
Over 'Were the world mine': inspirerende, artistiek goed bedachte, grappige film met een serieuze ondertoon. De cast is geweldig!

avatar van Peterke!
Ik was erg benieuwd naar deze film. De jongen leeft duidelijk in een eigen wereld en daar wordt ook goed gebruik van gemaakt. Soms vond ik het toch té voor mijn gevoel. Ik heb genoten van de film, maar ik hoef hem niet heel snel nog eens te zien.