Shelter (2007)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Jonah Markowitz
met Trevor Wright, Tricia Pierce en Christina Blevins

Gedwongen om zijn dromen voor de kunstacademie op te geven, spendeert Zach zijn dagen met een nietszeggende job en helpt zijn behoeftige zus met de zorg voor haar zoon. In zijn vrije tijd surft of tekent hij en hangt rond met zijn beste vriend Gabe, die aan de welstellende kant van de stad woont. Wanneer Gabe's oudere broer Shaun terug thuiskomt, wordt hij aangetrokken tot Zach's onbaatzuchtigheid en talent. Zach wordt verliefd op Shaun en moet zwoegen om zijn eigen verlangens met de verlangens van zijn familie te verzoenen.

avatar van Peterke!
Dit is echt een zeer goeie en mooie film. Het is behoorlijk realistisch en dat maakt hem zo goed. De ontdekking, de ontkenning en de liefde. Hoe gaan de mensen reageren? Klopt dit gevoel eigenlijk wel? Het zit er gewoon allemaal in. Daarnaast zien de twee mannen er ook heel goed uit. Het is weliswaar een voorspelbare film, maar dat maakt echt totaal niks uit. De film wordt er niet minder mooi op. Deze film ga ik absoluut vaker kijken!

Shelter maar eens gaan kijken na het lezen van bovenstaande berichten. Nogal wat voorgangers zijn razend enthousiast, maar dat ben ik niet in die mate. Het is een prima roman, maar het is zeker geen uitschieter. Om bonus- dan wel strafpunten te geven omdat de hoofdrolspelers beiden man zijn, vind ik onzin. De chemie tussen de personages vind ik wat beperkt. Mogelijk komt dit doordat één van de twee zich er nog niet aan kan overgeven, maar ik raak er als kijker minder door overtuigd. Ik vond de zus overigens een onuitstaanbaar wicht en kon me niet voorstellen dat die verstandhouding tot zo weinig confrontatie leidde. Ook al vond ik het einde voorspelbaar, dat vind ik bij romans nooit zo'n minpunt. De soundtrack van de film is overigens een kijkbeurt waard, ik geef een halve punt extra voor de fijne muziekkeuze.

Op www.afterelton.com staan de 100 greatest gay movies en Shelter staat op de eerste plaats.

avatar van chiel
Misschien is een directe link handiger, heb je die ook?

avatar van Bubblez
chiel schreef:
Misschien is een directe link handiger, heb je die ook?

LINK

Wel echt een goede lijst moet ik zeggen.

Een zeer sympathieke film; een goed verhaal en wat zeer voor de rolprent spreekt de karakters gaan gaandeweg echt leven.

avatar van tboezem
Het enige nadeel van deze film is dat 'ie zo snel alweer voorbij is! Wat een prachtfilm.