Breaking Wind (2011)

geregisseerd door Craig Moss
met Heather Ann Davis, Eric Callero en Frank Pacheco

Breaking Wind is een spoof op het fenomeen 'Twilight'. Bella's leven is in gevaar wanneer Victoria en haar groep van vampieren het op haar voorzien hebben. Ondertussen moeten Edward en Jacob hun verschillen opzij zetten om het allemaal weer in orde te krijgen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ongewillige prostituees, daar doet het aan denken. De schaamte verbijten en doorspelen, zonder ooit een opmerking te durven maken. Je moet toch wat als beginnend acteur/actrice? Anyhow, dit is wel enorm beschamend ongrappig. Waar Vampires Suck (2010) nog af en toe leuk de Twilight hype bevlekte, is het trucje (of eigenlijk de semi-haat) nu wel genoeg geweest.

De boodschap is al lang duidelijk, Twilight is verwerpelijk slecht en eigenlijk beledigend stupide richting het publiek. Maar om dit nou te persifleren en daarmee het niveau nóg verder naar beneden te trekken, dát is een beetje de plank misslaan. Sterker nog, wanneer je grappen dan ook nog eens letterlijk gaat JATTEN, dan is het één en al droefenis. Deze zit er bijvoorbeeld gewoon in..

3 keer gelachen, weet niet eens meer waarom.

Veel slechter kan het niet worden..........

avatar van halokido431
Kan er alleen maar op vooruit gaan.

avatar van 606
De poster heeft veel weg van Eclipse (2010) en titel van Breaking dawn.

avatar van eric_tilburg
nou deze was echt flop paar grappige stukjes maar verder erg heel erg flauw

avatar van Mega-Video
Waar gaat dit over...? Wat een rare film. Totaalshot van het verval van de Amerikaanse (film)cultuur. Acteurs die zich hier voor lenen zullen nooit meer serieus aan de bak komen. Wat een schaamteloos schandelijke vertoning. En laag bij de grond bovendien. Gefilmd in het afvoerputje van Hollywood.

Een stuk vullis wat ik nooit had moeten toelaten op mijn netvlies. Maar staat er nu wel op gebrand.

Voor de gemmidelde bezitter van een "wietpas" zal het best een meesterwerk zijn. Want alleen met shit kun je deze shit bekijken.

Schande dat hier nog geld voor vrijgemaakt wordt.

P.s: ze laten op het eind van de film nog een dik idioot monster (kill it with fire ) zien die "klaarkomt" op 'Twilight'. De makers van deze film beseffen zich niet dat ze nog gekker zijn dat dat idiote mokkel.

avatar van Stu-Pot
Beter dan Twilight. Knip 3/4 van alle scheetgrapjes weg en je hebt een verrassend leuke komedie. Waar Epic Movie, Disaster Movie etc de plank volledig missloegen met een overkill aan teveel geforceerde grappen op te korte tijd af te vuren naar de kijker weet deze Breaking Wind zijn grappen te doseren. Er wordt geen enkele grap door je strot geduwd waardoor de beleving al een stuk draaglijker wordt. Heerlijke personages (Jacob en Jasper heersen), heerlijke one-liners, heerlijk absurd. De film is al vrij grappig, word je tijdens de aftitteling getrakteerd op een portie achterlijk gestoorde Youtube Twilightfans die een orgasme krijgen van het zien van een Twilight trailer. Ik hoop dat het nog even duurt voor een buitenaards wezen de Aarde komt bezoeken want na het zien van deze fans schaam ik mij om mens te zijn. Vooraf nooit verwacht dat ik daadwerkelijk zou lachen om deze film, hierin zijn ze geslaagd dus moet ik deze wel een beloning geven daarvoor.

I have a six-pack

avatar van lars-pixar
Als we het over parodies hebben, dan hebben we het over een film die meerdere films op de hak neemt in een zeer simpel verhaal met flauwe grappen!
Inmiddels kent iedereen wel de films Scary Movie van Keenen Ivory Wayans (deel 1 & 2) en van David Zucker (deel 3 & 4) die het genre ‘parodie’ de wereld in bracht met als vervolg van… meerdere parodies, maar dan hebben we het over extreem flauwe parodies.

Al snel werd het stokje overgenomen door Jason Friedberg en Aaron Seltzer die onder andere ook mee gewerkt hebben aan Scary Movie.
Van deze twee regisseurs kunnen we Disaster Movie, Epic Movie en de aankomende Starving Games kennen.
Buiten deze grote namen bestaan er ook kleinere producties zoals Supernatural Activity, Plump Fiction, Blubberella, en Spanish Movie.

Als we aan komen bij de film Breaking Wing zien we wel iets heel bizars namelijk een vergelijking met een van de parodies van Jason Friedberg en Aaron Seltzer namelijk Vampires Sucks.
En het verschil er tussen is iegelijk helemaal niks, maar we zien dan weer wel dat in de parodie wereld Twilight erg populair is.
Toch is regisseur Craig Mos niet onbekend in dit genre, en was Breaking Wing niet de eerste film van hem die andere films op de hak nam.
Met de titel als The 41-Year-Old Virgin Who Knocked Up Sarah Marshall and Felt Superbad about It maakten Craig Mos zijn begin als film maker.
Voorlopig zijn er (en komen er) nog veel parodies, zo draait A Haunted House in de bioscoop en komt binnenkort al weer het vijfde deel van Scary Movie.

Als je van deze films houd kan je om Breaking Wing goed lachen,
maar dan ook wel om de rest in dit genre!
Als je een hekel hebt aan deze films moet je ze vooral niet gaan kijken, dan weet je wat je er van kan verwachten.
Mijn persoonlijke mening is erg wisselvalig, en het genre ‘komedie’ of ‘parodies’ trekt mij dan ook wel erg aan!

avatar van Gang_Star
Hier had ik dus eigenlijk niet aan moeten beginnen. Ik heb ernaar gekeken simpelweg vanwege het feit dat ik de twilight films heb gekeken samen met een vriendin. Echter heeft dat me zowat een trauma bezorgt. Mede daardoor hoopte ik het twilight gedoe weg te kunnen spoelen met een film die er een loopje mee neemt. Jammer alleen dat de grappen de gehele speelduur niet grappig zijn en van een ontzettend laag niveau. Vond het moment dat Danny Trejo in een rolstoel zat, in zijn broek poepte en vervolgens gauw weg wandelde, dan toch nog een leuk moment. Maar dat was dan ook gelijk het enige waar ik nog om heb kunnen lachen.

avatar van juliegirlxoxo
Alweer de zelfde flauwe grapjes!Vampires Suck viel nog mee maar hier hebik geen enkele keer een glimlach op mijn gezicht gehad

avatar van Shadowed
Slecht.

De ontzettend grote hoeveelheid poep/pies/seks grappen is toch wel iets dat opvalt. De parody film kan behoorlijk slecht zijn, maar ik was in een nogal melige bui. Daarom is deze film soms eigenlijk wel te doen, maar onder andere omstandigheden had dit lager gescoord.

Wat ook opviel was dat ik sommige cast members daadwerkelijk nog herkende ook, zoals Bell en Gilroy. De cast ligt het ook niet aan, meer de vervelende dosis humor en zeer slechte kwaliteit. Ze maken die pakjes elke keer zo simpel mogelijk lijkt het wel.

Natuurlijk zeer slecht, maar voor mij niet compleet ongrappig. Soms nog wel moeten gniffelen, en krijgt daarmee dus een 1,5*