Comme un Chef (2012)

Alternatieve titels: The Chef | Le Chef

Frankrijk / Spanje

geregisseerd door Daniel Cohen
met Michaël Youn, Jean Reno en Raphaëlle Agogué

Jacky Bonnot (Michaël Youn), liefhebber van gastronomie en zeer getalenteerd, droomt van een succesvol en groot restaurant. Helaas heeft hij door zijn financiële situatie nooit een koksopleiding kunnen betalen. Dan ontmoet hij Alexandre Lagarde (Jean Reno), groot chef-kok wiens comfortabele positie wordt bedreigd door de aandeelhouders van zijn restaurants.

Vanaf juli in de bioscoop (Lumière)

Gister in de sneak gezien, wat een flop. Film komt nooit opgang en is erg voorspelbaar, meer wil ik er niet over kwijt.

avatar van Redlop
Om in de beeldspraak te blijven: film volgens een gedateerd recept, kraak noch smaak. Past wel goed in een genre dat behoorlijk in opmars is: de Franse komedie zonder humor.

avatar van the new guy
Haha, ja bekend genre inderdaad.

avatar van Redlop
Als je gecharmeerd bent van de Franse humorloze komedie kan ik je Les Infidèles streng aanbevelen. Banaal, kinderachtig en vooral niet grappig. Must see voor de liefhebbers.

avatar van Movie-Addicted
Film is best te pruimen met een "knipoog", en inderdaad beetje slappe Franse humor en niet echt veel inhoud.

*2.75

Ookal had er opzich meer ingezeten en was de film een tikkie voorspelbaar, en had er best wat meer humor ingemogen was het toch een hele leuke film en heb ik me geen seconde met de film verveeld. Heb heel de film met een lach op mn gezicht gekeken en afentoe ook echt moeten lachen, en na de film een een heerlijk ''feel good'' gevoel.
Tis gewoon een hele leuke feel good film, die zeker het kijken waard is... Die je dan nog een paar dagen in je hoofd blijft zitten endie je dan vergeet.
dikke 3*

Prima film als je een makkelijke film wilt zien. Blijft altijd vermakelijk om te zien hoe belangrijk eten in de Franse cultuur is.

Gedownload en bekeken. Vermakelijk, alléén al om Jean Reno wilde ik deze film zien. Vindt hem in actiefilms toch beter.

avatar van blurp194
Erg voorspelbaar, inderdaad 'Franse komedie zonder humor'. Op zich geen slechte film, maar ook volslagen vergeetbaar. Alleen aan te raden voor de verstokte fans van Jean Reno.

Direct door naar de uitverkoopbak.

avatar van ZenZin
Heb er gekgenoeg met met redelijk veel plezier naar gekeken wat vreemd is voor een film die zo voorspelbaar is.
Hier en daar wel lollig maar geen niveau. Had net zo goed niet gemaakt kunnen worden.

avatar van Rodger
Leuk voor even tussendoor, en dat jean Reno erin speelt, anders was het niet veel geweest..
2**

Ik vond hem wel leuk maar wij zijn dan ook fervente restaurant gangers. Vooral de manier waarop er met de moleculaire keuken de draak werd gestoken, was raak. Als je Blumenthal al eens aan het werk hebt gezien, weet je dat er vroeg of laat eens mee gelachen moest worden.

avatar van fritsje
Wat een gezeur over niet leuke Franse comedy,s dit is gewoon een stuk subtieler dan de dertien in een dozijn Amerikaanse lach of ik schietfilmpjes met veel onderbroekenlol en flauwe sexistische cliché,s.deze film is in een prettig tempo verfilmd met de nodige er niet zo dik opgelegde humor.je steekt oog nog eens wat van de Franse keuken op!geniet er van met een lekker wijntje.

avatar van Elkie Brooks
Ik houd van restaurantfilms, dus ben bevooroordeeld. Maar het moet gezegd worden: het is een luchtige vermakelijke film.

Aanvankelijk valt het wel mee en is er plezier te beleven aan het culinair gedoe van onze 2 chefs, maar naarmate de film vordert geraakt het nieuwtje er van af, wordt hij clichématig en eigenlijk ideeënloos om uiteindelijk geheel te vervlakken.
Mogelijks heeft de cineast de sfeer rond de toprestaurants en het sterrengedoe op de korrel willen nemen, maar zelfs dan kunt ge moeilijk spreken van een geslaagde komedie.
Jean Reno lijkt me wel een charismatische chef-kok.

Aardige film waarin een kok zijn plek binnen de gastronomische wereld nog niet heeft gevonden. De film heeft een voorspelbaar verloop, maar dit is vrijwel niet storend. Genoeg vermakelijke situaties en de film duurt ook zeker niet te lang. Verder zetten Jean Reno en Michaël Youn hun rollen leuk en enthousiast neer.

avatar van david bohm
Een wat flauwe hap met een voorspelbaar verloop die toch wel kijkbaar is. Door de acteurs en door de weliswaar wat kleffe boodschap dat liefde alles overwint.
Aardig.

avatar van Noud
uitermate totaal op geen enkele manier grappig. Lange zit. Voorspelbaar. Foei!

avatar van elayz
Leuke film. geen hoogvlieger helaas. kijkt wel makkelijk weg 84 minuten is voldoende.verwacht geen op en top humor want er valt niet uitbunding te lachen.

Beetje te vergelijken met een vroegere Louis de Funès film. Het verhaal is opzicht niet echt bijzonder en het verloop is vrij voorspelbaar. Maar de uitvoering was wel leuk en er valt geregeld ook wat te lachen. Het hoogtepunt vond ik eigenlijk nog toen Michaël Youn en Jean Reno (beiden deden het overigens leuk) verkleed als Japanners gingen eten in een achterlijk moleculaire restaurant.. Al met al een leuk tussendoortje om eens gezien te hebben. De film duurt ook niet lang waardoor het nergens vervelend wordt.

Ik vond hem leuk wegkijken! Feel good movie. Leuke keuken scenes!

Een Franse klucht, met clichématige stereotypes en onnozele flauwe humor, die het vooral aan raffinement ontbrak en waarbij mij de eetlust verging. Situaties die amusant konden worden, werden niet volledig benut, meer dan eens werd de handrem aangetrokken en wanneer het dan even los mocht, ontplofte het verhaal in de meest gênante slapstickscènes. De verkleedpartij van Jean Reno en Michaël Youn als ouder Japans echtpaar was zelfs wanstaltig.

avatar van 93.9
Erg veel clichés. Drie keer flauwer dan een marige Funè film...
Maar dat vrindinnetje van de jongere kok... Het lekkerste uit de film wat mij betreft.

avatar van Baboesjka
Hij viel mij mee. Het is geen hoogvlieger en niet echt grappig, maar het verhaal is wel vermakelijk en hij duurt niet te lang. Het keek vrij vlot weg. Prima acteerwerk. Een redelijk tussendoortje. Een 6. 3*