Subete ga Kurutteru (1960)

Alternatieve titels: Everything Goes Wrong | The Madness of Youth

Japan

geregisseerd door Seijun Suzuki
met Tamio Kawaji, Yoshiko Nezu en Tomoko Naraoka

Jir? (Tamio Kawaji) leeft alleen met zijn moeder (Tomoko Naraoka) nadat zijn vader is omgekomen in de Tweede Wereldoorlog. Hij hangt vaak rond met een groep jongeren die zich onder meer bezighoudt met groepsverkrachtingen en het plegen van kleine criminaliteit. Jir? raakt steeds meer gefrustreerd door de toewijding van zijn moeder aan een getrouwde zakenman (Shinsuke Ashida) en staat voor de keuze om net zoals deze man een zakenman te worden of toch een criminele levensstijl te verkiezen. Bijgestaan door zijn geliefde Toshimi (Yoshiko Nezu) lijkt Jir? voor het laatste te gaan.