Frankie Go Boom (2012)

Alternatieve titel: 3, 2, 1... Frankie Go Boom

geregisseerd door Jordan Roberts
met Charlie Hunnam, Ron Perlman en Lizzy Caplan

Frank Bartlett werd jarenlang gepest door zijn oudere broer Bruce, wat vaak ook nog op film vastgelegd werd. Wanneer Bruce, na een jarenlange drugsverslaving en een leven in de misdaad, eindelijk clean is en zijn leven weer op de rit heeft, keert Frank met tegenzin terug naar huis om het te vieren. Maar Bruce heeft nog steeds een voorliefde voor zijn videocamera en is zijn streken nog niet verleerd...

Een lompe, rauwe en stereotype komedie over leugens, seks en digitale video, die, dankzij goedkoop gemaakte grappen, geen moment echt grappig is. Het verhaal is noch subtiel, laat staan interessant. De cast is alles behalve sterk in het acteren. Ron Perlman, als bedeesde transgender in vrouwenkleren, moet je waarschijnlijk op de dijen doen slaan van het lachten. Opnieuw een voorbeeld van een regisseur die denkt het een en ander in de mars te hebben, maar op het oog te lui lijkt om er wat van te maken.

avatar van barcam
Speciaal sfeertje in deze lompe komedie. Is zeer onnozel en slecht gemaakt maar blijft ergens hangen.

avatar van De GeuS
Niet de beste komedie, maar zeker niet de slechtste; leuke muziek en flauwe humor maken deze film goed kijkbaar; 3*

avatar van Noodless
Neen, hier en daar een sporadisch lachje...maar toch vrij saai qua opbouw en de film lijkt een lange speelduur te hebben wat natuurlijk geen goed teken is gezien zijn 89 minuten.
4/10

avatar van blurp194
Film in een film in een film.

Of maak ik het nou te ingewikkeld. Want het is maar een suffe komedie. En af en toe best flauw ook, en nergens echt zo grappig dat ik van m'n stoel val. Het zal in de plannen, in het script wel heel veel grappiger geleken hebben dan wat er uiteindelijk van terecht gekomen is. Maar toch is er wel iets aan de hand met dit eigenlijk best zoete liefdesverhaaltje, waarbij in de zijlijn wat maatschappijkritiek wordt gegeven op de youtube- en facebook mentaliteit van nu.

En da's dan de politiek correcte uitleg. Als ik nou echt eerlijk wil zijn moet ik daar nog aan toevoegen dat Lizzy Caplan bij mij helemaal niks fout doen kan. En het ligt ook aan haar dat de hele flauwe boel net een tikkie extra krijgt, toch een grappig filmpje wordt. Het verschil tussen een mislukte flauwe komedie en een film in een film waar je toch best om lachen kan. Al val je dan niet van je stoel af.

Daarbij komt de hele film uiteindelijk wel over alsof het een wat slordig, wat haastig en wat liefdeloos in elkaar geflanst product is. Er blijkt toch niet echt ergens uit dat het nou echt de bedoeling geweest is om een meesterwerk af te leveren - en bij de aftiteling komt daar ook de bevestiging nog weer eens van. Beelden tussen de titels door. Ai.

Marginaal voldoende, maar toch leuk. Wat meer ambitie had wellicht voldoende geweest om het geheel naar een veel hoger plan te trekken.

avatar van PsychoDonkey
Leuk voor een keertje, toch best vermaakt.

Matige film waarin een man ongewild door zijn broer wordt gefilmd tijdens beschamende momenten. Een slap verhaaltje dat aan elkaar hangt van bizarre situaties. Echt grappig wordt het niet, maar echt vervelend zeker ook niet omdat er genoeg gebeurd in de film en het tempo redelijk hoog ligt.

Beetje een nietszeggende flauwe komedie met ook nog een vleugje romantiek erin. Het verhaal stelt eigenlijk weinig voor en hetzelfde geldt voor de uitvoering. Hier en daar valt er wat te glimlachen en dat is het dan eigenlijk ook. Ook de cast stelt weinig voor met de kanttekening dat ik Lizzy Caplan wel aardig vond (qua uiterlijk dan wel te verstaan). Gelukkig duurt de film met circa 85 minuten niet al te lang, waardoor de film als geheel nog wel redelijk te doen is.

P.S. Ron Perlman als travestiet "Phyllis" zag er wel apart uit.

Vervelende film, saai