Harum Scarum (1965)

Alternatieve titel: Harem Holiday

Muziek / Komedie

geregisseerd door Gene Nelson
met Elvis Presley, Fran Jeffries en Mary Ann Mobley

Tieneridool Johnny Tyronne (Elvis Presley) moet optreden in het Midden-Oosten. Daar komt hij terecht in een ontvoeringszaak.

grappige film, wel onderhoudend, niet echt slecht

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Beneden gemiddelde Elvisfilm. Alleen te waarderen door fans. De soundtrack is ook niet veel soeps. Vooral onbedoeld lachwekkend.

avatar van Erick1985
Niet veel inhoud, toch leuk en grappig gedaan. Er zijn een aantal leuke nummers, maar that's it. Je ziet duidelijk dat de sets zijn opgebouwd van "left-overs" van Arabische b-films. Al met al, speciaal voor Elvis, 3 sterren.

avatar van Erick1985
Nog even een aanvulling, na deze film gister weer gezien te hebben, de soundtrack LP haalde tóch de nummer-1 positie in Amerika. Niet slecht, terwijl de nummers ver beneden Elvis-gemiddelde zijn...

Ik kan nog steeds niet meer dan 3 sterren geven.

AddictedToMovies
Sjongejonge. Ik heb al aardig wat Elvis films gezien (een stuk of acht denk ik), en dit is tot nu toe de slechtste. Het plot, decors, acteerwerk kan moeilijk veel slechter. Elvis heeft er ook duidelijk de pest in, hij ziet er doodverveeld uit en lijkt niet eens altijd de juiste tekst paraat te hebben. Ik geef hem groots gelijk. Om toe te moeten kijken hoe jouw capaciteiten en carrière zo naar de knoppen gaan. Gek genoeg vind ik de nummers dit keer best leuk, terwijl dit ook zeker niet goed te noemen is. Toch zorgt dat voor het ene puntje dat ik deze film nog kan schenken.