Viva Las Vegas (1964)

Muziek / Komedie

geregisseerd door George Sidney
met Elvis Presley, Ann-Margret en Cesare Danova

Lucky Jackson (Elvis Presley) is een automonteur die ervan droomt racer te worden. De beroemde Italiaanse kampioen Elmo Mancini (Cesare Danova) stelt hem voor lid van zijn team te worden, maar Lucky blijft liever zelfstandig. Hij heeft trouwens al een auto gebouwd om mee te doen aan de grote prijs van Las Vegas, maar er ontbreekt nog een klein detail, namelijk de motor. Maar Lucky heeft geluk aan de speeltafels van de gokstad en wint genoeg geld om de motor te kopen. Als hij het geld echter kwijt raakt, moet hij weer opnieuw beginnen en neemt een baantje als ober in een hotel. Daar ontmoet hij de eigenzinnige zwembadmanager Rusty Martin (Ann-Margret).

Stond deze er nog niet op ?

avatar van speedy23
De combinatie van een sterke cast met een voortreffelijke Ann-Margret en de kleurige decors van Las Vegas maakt van deze film een aardige en geslaagde Presley-productie met Elvis in de rol van autoracer...

Deze is toch ook èèn van de beste Films van Elvis.

veron35
Ik heb hem nu ongeveer 1 jaar op dvd en nu al 7 keer gezien. De op 1 na beste elvis film. En de beste soundtrack (jammer dat hij nooit op lp is uit gebracht want 22 euro voor de cd vind ik wat veel). Echt een goede zet om Ann-Margret een rol te geven. Bij de andere elvis films gaat het echt alleen maar om elvis, maar bij deze ook veel om Ann-Margret. Ze zingt als enige actrice 1 heel en een half nummer mee. In die nieuwe film over elvis zeggen ze dat de kolonel er boos over werd. Zou me niks verbazen. En het schijnt ook zo te zijn dat An en Elvis een relatie kregen tijdens het opnemen van deze film. Dat kun je ook wel zien, als je naar de film kijkt.

lekker wijf man goede film

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Prettige film met een wat plots einde. Wederom een flinterdun verhaal maar ditmaal maken de liedjes een hoop goed. De choreografie is geweldig. Margret en Presley's chemie spat van het doek. Zelfs te pruimen voor niet-fans..

Zinema

avatar van Twiggertje
Ik heb deze film ook aaangeschaft op dvd en vind het een vermakelijke film. Ik vind de films waarin veel gezongen word ook de beste films, serieuze films van elivis boeien me niet zo op een paar uitzonderingen na.
Jailhouse Rock en King Creole zijn de uitzonderingen
Beste muziek films vind ik:
Blue Hawaii
G.I Bleus
Fun in Acapulco
Paradise Hawaiin Style.

Ik heb ook Follow that Dream aangeschaft , wel slordig van MGM, want er is niet eens een menu aanwezig.

De westernfilms van elvis vind ik matig of slecht ,als ik een goeie western wil zien uit die tijd kijk ik liever een John Wayne film.

AddictedToMovies
Het standaard Elvis recept. Toch iets beter dan de gemiddelde Elvis films (oa. betere muziek).

avatar van thunderball
Deze vandaag in de bios te Breda gaan zien, daar was een soort van Elvis weekend, incl een Elvis tentoonstelling in het casino.

Erg leuk om eens een Elvis film op het grote doek te kunnen zien, zeker een zo'n kleurrijke als deze te Las Vegas!

Lekkere weg kijk film, ook voor niet-fans zoals ondergetekende.

Verhaaltje stelt niet veel voor, maar de muzieknummers en Ann- Margret zijn geweldig om de aandacht er genoeg bij te houden.

Einde is wat abrupt.

Zeker een dikke zeven, ofwel 3,5 ster.

redelijke film kan er wel mee door.
de muziek is goed en choreografie valt bij mij zeer in de smaak.
Ann-Margret zet een zeer degelijke prestatie neer.
de film verdient dus zeker een 3,5.

avatar van Karl van H.
Wat Viva Las Vegas vooral bewijst, is dat Elvis Presley een fantastische muzikant en performer was. Wat het overige betreft is er weinig waarin de film uitblinkt - hier en daar een grappig momentje, hier en daar een aardig stukje romantiek -, al heeft het jaren '60-sfeertje wel zo haar charme. Leuk om eens gezien te hebben, meer niet.

avatar van movie acteurs
Mijn eerste Elvis film.

Vond hem toen al vermakelijk. Elvis deed het aardig alleen zingen kan hij wat beter. Ann-Margaret doet het meestal wel goed ( ze zag er leuk uit trouwens). 3,5 voor een degelijk Elvis filmpje met degelijke liedjes en goede acteurs.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Dit is één van de twee films van Elvis die op BuRay zijn uitgekomen. In prima kwaliteit overigens. Op de overige 30 films op blauwe schijf moeten we misschien nog wel heel lang wachten. Deze is namelijk ook al weer van 07.

Check.

Vroeger in de eind jaren 70 en begin jaren 80 kwamen films met Elvis Presley regelmatig op de Duitse TV. En eerlijk gezegd vond ik ze best altijd leuk om te kijken. Qua verhaal stelde het allemaal niet zo veel voor maar visueel (ook best veel mooie vrouwen) zag het er vaak fraai uit en ook de liedjes werden vaak leuk toegepast. Eigenlijk waren alle Elvis Presley feel good films en ook behoorlijk cliché maar zoals gezegd keken ze wel lekker weg. Tegenwoordig zendt men zijn films nog regelmatig uit op TCM. Soms kijk ik er wel eens een stukje naar, maar omdat ze inmiddels zeer gedateerd zijn en ook wel oubollig zijn lukt helemaal uitkijken niet meer. Maar ja als eerbetoon aan "The King" krijgt deze film toch een voldoende van mij.

avatar van fun in acapulco
Leuk amusant verhaal, meestal sterke songs en een ijzersterke chemie tussen de 2 hoofdrolspelers. In het echt was Elvis een uitstekend water skiër, wat ie leerde in Biloxi, Mississippi. In deze film is het nep skiën.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Voor mij vooral de moeite waard geworden door de prachtige en sexy Ann-Margret en haar talent van het dansen natuurlijk! De sfeer is in deze film trouwens ook erg prettig.
Elvis Presley doet het ook zeker niet slecht maar hij was in mijn optiek beter in zingen. Dan vind ik bijvoorbeeld Dean Martin en Frank Sinatra die naast hun zangcarrière ook gingen acteren beter.

3 sterren kan ik hier wel aan kwijt, het is allemaal niet zo denderend maar het is wel vermakelijk kijkvoer met VEEL Ann-Margret!

avatar van thunderball
Deze vandaag nogmaals in de bioscoop gezien in Cinema Zuid te Antwerpen tijdens een soort Elvis Festival.
Blijft een leuke, kleurrijke film en met een ongelooflijk lekkere Ann-Margret.

avatar van clubsport
simpel en luchtig verhaaltje over een autoracer anex monteur die verliefd word en ook n og eens een race wil winnen maar de motor voor zijn auto niet kan betalen .
het blijft een luchtige muziekkomedie en wat dat betreft is de sfeer prima gedaan .
Het eind komt wat abrupt over das wel jammer , verder aardig filmpje .