The Avengers (1998)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jeremiah S. Chechik
met Ralph Fiennes, Uma Thurman en Sean Connery

De Britse agent John Steed onderzoekt een plot van aartsvijand Sir August de Wynter om met zijn weermachine over de wereld te heersen. Steed onderzoekt de mooie Emma Peel, de enige verdachte, maar wordt verliefd op haar. Samen gaan ze tegen August ten strijde.

jullie zijn wel zeer hard voor deze film.

naar mijn mening minder dan de oorspronkelijke wrekers; maar toch een zeer aardige adaptatie. Wel vind ik het jammer dat hier zoveel meer actiescenes zijn.

avatar van Semsoethot
Buitengewoon rommelige film. Ik las dart hij van 115 minuten teruggeknipt was naar 89. De film is inderdaad soms niet te volgen. Jammer van de soms best wel mooie effecten.

avatar van nclo
Nog nooit gehoord van de originele serie totdat mijn vader (58 lentes jong) met deze film op de proppen kwam. Ze waren in staat om grote namen te strikken (Ralph Phiennes en Sean Connery), maar ik kwam er al snel achter dat die namen gezichtsbedrog waren. Ik moest maar achterover hangen en genieten van de heerlijke droge Britse humor die zeker niet vermeden werd (verrassend trouwens dat ik er nu achter kom dat een Canadees verantwoordelijk is voor deze productie en niet een Engelsman). Het verhaal en de specialeffects lieten je niet bepaald watertanden. Ralph Phiennes deed zijn best, maar ik denk dat ik meer waardering voor zijn acteerprestaties zal hebben wanneer ik de serie heb bekeken, want ik kan het nu met niets vergelijken. Connory vond ik zwaar tegenvallen. Bij iemand met zo'n staat van dienst leg je de lat gewoon vrij hoog, maar na een halfuur na zijn introductie in de film heb ik deze prognose ook achter mij laten liggen. De humor hier is zo makkelijk, dat het tegen het droge aan begint te schuren. Het hielp wel, want in combinatie met het niet al te moeilijke plot is het wel een lekkere wegkijk film. Dat hij hier op MovieMeter zo laag wordt beoordeeld vind ik daarom verrassend, maar niet onbegrijpelijk. Want de film was soms idd iets te rommelig en week geregeld af van het verhaal. Jammer, maar misschien verandert de serie mijn mening wel.

avatar van Erick1985
De film is bagger, heb hem puur gekocht voor de geweldig-in-5.1-klinkende openingsmuziek, en verdere brute geluidseffecten in de film. Puur alleen daarvoor 2 sterren.

avatar van LhKsoft
goede film, mysterieus verhaal, ik heb ervan genoten.

avatar van GrobbekuikenXL
Een rommelig filmpje. Niet serieus te nemen maar best grappig. In de bioscoop liepen jongeren de zaal uit toen er boeven in berenpakken verschenen. Dat was eigenlijk nog het grappigst, ze hadden natuurlijk een leuke actiefilm verwacht. Behoorlijk bizar in ieder geval. De serie was heel leuk en een verfilming van the new avengers mag van mij wel komen als de acteurs in hun rol passen.