Hitler: The Last Ten Days (1973)

Verenigd Koninkrijk / Italië
Drama / Oorlog

geregisseerd door Ennio De Concini
met Alec Guinness, Simon Ward en Andrew Sachs

In deze film worden de laatste 10 dagen van Hitler gevolgd. Het speelt zich bijna helemaal af in de bunker en langzaam zie je Hitler steeds gekker worden.

Stenissen deze niet gezien
Lijkt me wel interessant.

2 mensen hebben hem gezien vertel vertel

Ik vond Hitler - eine Karriere stukken beter, ik ben nog steeds met de B bezig met het bij voegen komen er nog wel een paar bij.

o o Kappeter en Jordy

Wat vond je er niet goed aan dan?

neo (crew)
tijd terug gezien.ik vond zelf dat alec guinnes op een erg overtuigende manier hitler speelde.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
komt Hitler een bar binnen...

neo (crew)

FisherKing

stinissen schreef:

Over Hitler moet je geen grappen maken.

Als het goeie grappen zijn mag je overal grappen over maken vind ik.

Precies wel !

Ieder zijn meug

Macmanus schreef:

Als het goeie grappen zijn mag je overal grappen over maken vind ik.

Het zit in een hoekje en wordt steeds kleiner...

Macmanus met een schilmesje!!

avatar van Macmanus
Ik zei, als het goeie grappen zijn

avatar van BoordAppel

Ik hou niet zo van die zwarte humor. Over Hitler moet je geen grappen maken.

Je moet overal grappen over kunnen maken.

GerwinF
Obi-Wan Kenobi als Hitler?

Obi-Wan has taught you well herr Himmler

GerwinF
LOL

MFEO
Zeer indrukwekende film. Naar ware feiten weergegeven. Met de originele gebruikte dialogen van toen. Voor de film (in de aanloop naar de laatste 10 dagen) en tijdens de film kamen er ook originele video beelden voor van de oorlog.
Over de bunker en de laatste dagen van Hitler had ik nog nooit wat gezien.
Deze films is gelijk een stukje geschiedenis.

Ongelovelijk dat deze film alleen maar te bestellen is via America en dan op VHS. (Geen eens op DVD)

4 1/2*

avatar van titan
Alleraardigste film met docu-trekjes. Doordat de film op ware feiten is gebaseerd (de film is gebaseerd op ooggetuigenverslagen van mensen die zich ook in de bunker verschanst hadden) krijg je een uniek kijkje in zijn priveleven.

De casting van Guinness vond ik enigzins ongelukkig. Deze sympathieke acteur heeft een veel te vriendelijke uitstraling om een paranoide ploert als Hitler te spelen. 3*

MFEO
MFEO schreef:
Over de bunker en de laatste dagen van Hitler had ik nog nooit wat gezien.
Deze films is gelijk een stukje geschiedenis.

4 *

avatar van Dogie_Hogan
~ DVD release: 3 juni 2008!

lecks-almelo
vond het een interressante film. Waarin je Hitler eens anders ziet.

*3*

Dit is de voorloper van Der Untergang. En hij is ook nog best aardig. Het is wel meer een soort van Documentaire dan een echte film. Ook natuurlijk jammer dat het een Engelse productie is waardoor er Engels gesproken wordt. Een Hitler die Engels praat zou eigenlijk verboden moeten worden. Maar al met al toch wel een interessante film met een redelijk spelende Alec Guinness als Hitler.