Crooked Arrows (2012)

geregisseerd door Steve Rash
met Brandon Routh, Gil Birmingham en Chelsea Ricketts

Halfbloed indiaan Joe Logan wil graag het reservaat waar hij woont moderniseren. Hij zal zich eerst moeten bewijzen tegenover zijn vader, de voorzitter van de stam met meer traditionele ideeën. Joe krijgt de taak het lacrosseteam van zijn middelbare school te coachen, dat zal moeten spelen tegen een veel sterker team uit de Prep School League. Het team van Joe bestaat volledig uit indiaanse jongens en hij probeert ze de ware betekenis en waardigheid van hun afkomst mee te geven.

avatar van Decec
Een goede drama/sport film...
Leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Flut film, matig voorspelbaar scenario en matig acteerwerk

Het thema van de underdog die uiteindelijk triomfeert is niet nieuw in de sportfilm., maar in deze Drama film wordt het onderhoudend uitgewerkt.

In dit verhaal draait het om nieuw coach Joe Logan (Brandon Routh), tot voor kort de pr-man van een casino met uitbreidingsplannen, die in een indianenreservaat woont en daar het lacrosse-team gaat coachen. Eerst stuiten ze op hoongelach en racistische opmerkingen van de buitenwacht, maar die wordt al snel het zwijgen opgelegd zodra het team succes begint te boeken.

Sportfilm met prima actiescènes en daarnaast geeft de film aardig inzicht in de culturele en historische betekenis van "Lacrosse", een sport die in het oosten van de Verenigde Staten door oorspronkelijke bewoners al lang werd beoefend, veelal ter ere van de Schepper.

De onbekende cast speelt zeker niet hoogstaand, maar het verhaal weet opzicht te vermaken en kijkt eigenlijk ook lekker weg. Kortom leuk om eens gezien te hebben en dat van een regisseur, te weten Steve Ras, die een aantal zeer flauwe films op zijn naam heeft staan zoals "American Pie Presents Band Camp (2005)" en "Road Trip: Beer Pong (2009)".