• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.086 gebruikers
  • 9.376.657 stemmen
Avatar
 
banner banner

Pacific Rim (2013)

Actie / Sciencefiction | 131 minuten
3,03 1.780 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 131 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Guillermo del Toro

Met onder meer: Charlie Hunnam, Rinko Kikuchi en Idris Elba

IMDb beoordeling: 6,9 (555.324)

Gesproken taal: Engels, Japans, Kantonees en Russisch

Releasedatum: 18 juli 2013

Plot Pacific Rim

"To fight monsters, we created monsters."

De film speelt zich af in twee gescheiden werelden. De eerste is een toekomstige versie van de Aarde waar in november 2012 een gigantisch monster uit de Stille Oceaan opdook en de stad Osaka in Japan aanviel. De andere wereld is de Anteverse, waar het monster vandaan kwam. Een portaal naar deze wereld ligt acht kilometer onder water. Sinds de eerste aanval spuugt het portaal steeds meer monsters uit die de kustplaatsen aanvallen, waaronder Tokio en Los Angeles. Om de monsters te verslaan ontwikkelt het leger het "Jaeger"-programma dat teams van twee piloten traint om gigantische mechanische harnassen vol met wapens te bedienen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Raleigh Becket

Stacker Pentecost

Herc Hansen

Hannibal Chau

Dr. Newton Geiszler

Dr. Hermann Gottlieb

Chuck Hansen

Lt. Aleksis Kaidanovsky

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Punt is dat Ricardos een bericht post die uitnodigt tot discussie. Moet ie maar lekker blijven stemmen


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Ja, wanneer je een discussie uitlokt, is het wel raar als je hem vervolgens meteen weer afkapt.


avatar van Ricardos

Ricardos

  • 100 berichten
  • 72 stemmen

JacoBaco schreef:

Ja, wanneer je een discussie uitlokt, is het wel raar als je hem vervolgens meteen weer afkapt.

"Uitlokken" maakt u ervan. Ik geef mijn mening over de film, niet een ieder is gebaat met het eindoos discussieren over een persoonlijke mening en dat zeker niet met mensen waarbij ik bij voorbaat al weet dat ze hoe dan ook hun gelijk willen hebben.

Kortom, ik bepaal zelf of een discussie nodig is, ongeacht wat u ervan vindt.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Je geeft niet enkel je mening over de film, maar suggereert ook dat 'doorgewinterde filmliefhebbers' de film bekritiseren omdat ze op 'details' letten. In mijn geval is dat niet waar. Om vervolgens elke kans op een discussie af te kappen is inderdaad raar. Hou het dan lekker bij je mening over de film.


avatar van dutchtuga

dutchtuga

  • 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ironisch is dat je je door deze houding juist in de positie schaart waarin je je niet wilt hebben. Stom hé?


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2410 stemmen

rep_robert schreef:

Mwoah ik kan me ook best voorstellen dat mensen deze film minder trekken hoor. Alleen niet vanwege de actie, maar vanwege mensen als Charley Day...van die schreeuwlelijkerds die weinig toevoegen. Dat kom ik hier vaker tegen namelijk

Aah komop Charlie Day is het hoogtepunt van de film !


avatar van GrobbekuikenXL

GrobbekuikenXL

  • 590 berichten
  • 1234 stemmen

Wat een idioot grote 3D bril zeg ! En verder een aardige blockbuster. Goed begin. Een half uur te lang met geneuzel en die nerds waren irritant. Leuke actie maar wat meer wolkenkrabbers omgooien bij daglicht was beter geweest. Beetje onduidelijk allemaal. Dialogen doen er helemaal niet toe , Elba was ok , de rest niet. 3D wel geslaagd in deze film. Dat is zeldzaam. Leuk om in de bios te zien maar dit soort films gaan toch je ene neus in en je andere neus weer uit. Blijft niet veel van hangen maar dat is persoonlijk.


avatar van beerke058

beerke058

  • 5 berichten
  • 0 stemmen

Vanavond gezien.. mooie special effects en coole 3d.. MAAR.....

KINDERFILM!

Verhaal slaat nergens op!

Kruising tussen transformers in het large en Inception, en Real Steel voor kids

afrader


avatar van Smugmarty

Smugmarty

  • 442 berichten
  • 239 stemmen

JacoBaco schreef:

Ik denk dat 95% van de gebruikers inactief is qua discussiëren. De meeste brengen alleen een stem uit. Als mensen zoals Ricardos wegvallen, dan blijven er nog zo'n 7000 mensen over.

Hee Baco, ik ben het hiermee eens...! Ik doe dit ook helaas vaak maar dat komt voor 99% omdat ik nooit meer snel terug kom ( = niet kan vinden) bij de plek waar ik mijn reactie gezet heb.. met andere wooorden ik moet altijd zoeken..... Hoe doe je dit het meest handig???


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Smugmarty schreef:

(quote)

Hee Baco, ik ben het hiermee eens...! Ik doe dit ook helaas vaak maar dat komt voor 99% omdat ik nooit meer snel terug kom ( = niet kan vinden) bij de plek waar ik mijn reactie gezet heb.. met andere wooorden ik moet altijd zoeken..... Hoe doe je dit het meest handig???

Tegenwoordig krijg je de melding dat je bent gequote, dus dat is al handig. En wanneer je bij een film een reactie plaats, komt de film automatisch in je lijst van updates. Je reactie terugvinden, kan ook heel makkelijk via de zoekfunctie. Ga naar de desbetreffende film, vervolgens zoek bericht (in het rijtje van links naar rechts info, stemmen, statistieken, nieuw bericht, zoek bericht, corrigeren) en zoek op je eigen gebruikersnaam. Dan krijg je alle berichten van jezelf.


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Godzilla meets The Power Rangers, maar wel op een leuke manier. Ik heb me dan ook prima vermaakt bij deze leuke monster movie, en dat had ik vooraf niet verwacht. Ik had de film al 3 keer uitgesteld en ook nu ging ik eigenlijk met frisse tegenzin de film tegemoed. Onterecht achteraf.De effecten mochten er zeker wezen, en de monsters zagen er super vet uit. Ook de "Jaegers" zagen er cool en verzorgd uit.

Er zaten echter wel 2 nadelen aan de film. De speelduur, de film duurde 2 uur en 11 minuten en daardoor werden bepaalde dingen langdradig. En ik vond de bestuurders van de "Jaegers" er knullig uitzien als ze synchroon de robot aan het vechten houden.Voor de rest stak het verhaal leuk in elkaar en werd er een goeie sfeer in de film neergezet. En het grootste pluspunt was natuurlijk Ron Pearlman. Pearlman is altijd cool en komt altijd lekker droog uit de hoek. Tip: ga niet weg bij de aftiteling, er komt nog een stuk film na.


avatar van Triffids

Triffids

  • 2 berichten
  • 53 stemmen

Mijn eerste bericht op Moviemeter, terwijl ik al jaren lid ben. Het is er dan toch van gekomen.

Pacific Rim was één grote, aangename verrassing. Natuurlijk moet je de hele film met een flinke schep zout nemen, maar de plotholes, clichés en platte karakters maken er juist een hele amusante boel van. Alle pretentie is uit het raam gegooid en dat maakt het een feestje om naar te kijken. Dat kan ook niet anders met quotes als 'Today we cancel the apocalypse!'.

Ik heb veel gelachen.

Ik vraag me af waarom Del Toro zo'n film maakt, terwijl hij ook juweeltjes als El Espinazo del Diablo heeft gemaakt. Geld? Of gewoon zin in iets anders?


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2410 stemmen

Nou robots die tegen monsters vechten, dat is toch wel typisch del Toro.


avatar van Re73

Re73

  • 649 berichten
  • 1194 stemmen

Vandaag eindelijk gezien.
Helaas niet in Imax maar wel in D-box seat.
De aktie was leuk en ook wel wat ik er van verwacht had. Ik had wel gehoopt op iets meer spanning.
De wetenschappers waren inderdaad irritant (meerdere hier haalde dat al aan) en voegde weinig toe.
Prima vermaak en daar gaat het hier om 4* voor nu maar verwacht bij een herziening een half sterretje eraf te halen


avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

  • 6225 berichten
  • 1221 stemmen

High-budget poep formulewerk sloeg ik de laatste jaren liever over (Battleship en dat soort rommel) maar dit lijkt me best vet. Ik zeg het haast nooit maar ik denk dat je deze wel in 3D moet zien. Hopelijk is het lekker over de top met weinig millitair geneuzel en veel goede actie.


avatar van EVIL '84

EVIL '84

  • 415 berichten
  • 294 stemmen

Film net gezien.

(zee)monsters vs. mensen in grote robotpakken. Deed me denken aan die anime series uit jaren 80 en transformers.

Had meer actie willen zien ipv het verhaal achter de robotpakken en die irritante wetenschappers tussendoor. En meer gevechten bij daglicht, was vrij donker allemaal. Vallen monsters alleen aan als het stormd of nacht is? Monsters zagen er verder wel goed uit, betere sfx dan Godzilla uit 1998 gelukkig! haha


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

EVIL '84 schreef:

betere sfx dan Godzilla uit 1998 gelukkig! haha

Ja gek he, we zijn ook 15 jaar verder.


avatar van jake231

jake231

  • 7 berichten
  • 5 stemmen

hallo

je moet wel van deze film houden maar ik vond hem dus grandioos de actie was bijna continu, de monsters fantastisch in beeld gebracht , ik vond het geweldig


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

jake231 schreef:

hallo

je moet wel van deze film houden maar ik vond hem dus grandioos de actie was bijna continu, de monsters fantastisch in beeld gebracht , ik vond het geweldig

5 sterren?


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Deze afgelopen maandag in Antwerpen gaan zien. Hij draaide er nog beperkt en slechts in 2-D.

Aardige blockbuster, die wel ongeveer levert wat je er van te voren van kunt verwachten.
Begin en laatste drie kwartier zitten vol spektakel, daar tussen is het wat minder, zeker de scènes met de twee wetenschappers. Vooral die ene (Burn Gorman als Gottlieb) met de wandelstok is echt verschrikkelijk!
Dat had van mij allemaal wel wat sneller en vlotter gekund.

Van de acteurs is duidelijk Elba met het meeste charisma en ik had zijn rol nog wel wat groter willen hebben, terwijl Hunnam en Kikuchi een aardig actiekoppel blijken te zijn. De gastrol van Ron Perlman, was ook zeker de moeite waard, maar had toch liever gehad dat hij een van de hoofdrollen had gehad. Beetje zonde zo'n klein rolletje.

De SFX en actie zijn overtuigend en spectaculair en valt niet veel op aan te merken.
Einde en afrekening waren weer te makkelijk en matig (om over geloofwaardigheid van overleven hoofdkarakter nog maar te zwijgen).

Leuk, spectaculair en aardig vermaak, maar geen klassieker.

Een dikke zeven, ofwel 3,5 ster.


avatar van Honey Blossom

Honey Blossom

  • 186 berichten
  • 923 stemmen

Pacific Rim deed me denken aan de anime Neon Genesis Evangelion. Het heeft bijna exact zelfde verhaal met de mega monsters die uit de oceaan rijzen en codenamen krijgen; en de bemande robots dmv synchronisatie met het neurostelsel.

Wat dat betreft wel heel mooi en grootschalig nagebootst in Imax. Het 3D effect was weer eens bagger.

Rinko Kikuchi vind ik een mooie vrouw, she kicks ass.

Desondanks had het verhaal teveel clichés en was erg voorspelbaar, met alle stereotype karakters van dien.

3*


avatar van baasbas17

baasbas17

  • 86 berichten
  • 66 stemmen

verhaal was alles behalve origineel en er waren genoeg cliches. maar de actie was prima en ik vondt de cg prima, een vermakelijk filmpje met een zekere thril als je het mij vraagt.


avatar van YouDrunkGoHome

YouDrunkGoHome

  • 401 berichten
  • 635 stemmen

Een verdomd lekkere zomerknaller!

Actie was indrukwekkend. Ik lees hier dat veel mensen de actie niet goed konden volgen omdat het veel in het donker was, ik zelf had hier weinig last van. Was ook blij dat de film niet constant actie was, zoals bijvoorbeeld, transformers 3. Er werd genoeg tijd genomen voor het verhaal. Acteerwerk was prima, ook Charlie Day stoorde me niet, al was die nou ook niet echt een verrijking te noemen. Dit integendeel tot Ron Pearlman, die een erg leuke,stoere rol neerzet.

3D was ook best aardig, kan niet tippen aan het niveau van Prometheus, maar was wel een aantal stappen beter als bij Wrath of the Titans.

Al met al; een hele lekkere blockbuster!


avatar van missl

missl

  • 3866 berichten
  • 5799 stemmen

Wat een mannenfilm, robots die tegen aliens vechten en heel veel kapot maken. Het ziet er allemaal wel prachtig uit, mooie special effects en ach ja, ik kon me wel vermaken met de mooie hoofdrolspeler.


avatar van MalvaBlanco

MalvaBlanco

  • 7 berichten
  • 228 stemmen

Ik had veel lovende kritieken over deze film gelezen; door 1 reviewer werd er zelfs gesproken over "Star Wars voor een nieuwe generatie". Misschien is mijn teleurstelling deels daaraan te wijten, hoewel ik met neutrale verwachtingen de film probeerde aan te vangen.

Gigantische robots vs. gigantische monsters is natuurlijk sowieso een leuk concept en als de man die verantwoordelijk is voor "Pan's Labyrinth" regisseert dan lijkt het helemaal een feest te worden. Helaas deed de film me niet al te veel. Diepgang verwachtte ik natuurlijk niet, maar ik heb maar ik heb meestal toch 1 of 2 personages nodig in een film waar ik me om bekommer. Star Wars heeft de onvergetelijke Darth Vader en Han Solo, dit heeft... nee, niemand eigenlijk. Dat ze allemaal wandelende clichés zijn stoort me niet - je kunt niet altijd het wiel heruitvinden en je hebt maar 2 uur om je karakters neer te zetten. Maar als ik halverwege de film concludeer dat ik geen flikker geef om de personages is er toch wat mis.

Raleigh, Pentecost, Mako, zelfs de 2 Australiërs, ze hebben allemaal hun backstory en motivaties, maar echt overtuigen deed het allemaal niet. Lag het aan het acteerwerk? Misschien had men Mako een nog grotere rol moeten geven en meer moeten uitwerken, want zij was het enige personage met potentieel.

De worldbuilding was wel mooi en voor mij het enige deel van de film dat echt geslaagd was. De geschiedenis werd duidelijk uitgelegd in de eerste minuten van de film en je kreeg echt het gevoel van een globale crisis. Toch had ik graag meer actie van het Russische of het Chinese team gezien, aangezien zij vrijwel meteen dood gaan. Daarom ben ik wel te vinden voor een Pacific Rim 2, hoewel ik deel 1 geen hoogvlieger vond.

Oké, oninteressante personages zijn niet onoverkomelijk, zolang de actie maar goed is, toch? Tja. Natuurlijk zaten er wel een paar mooie 'holy shit' momenten in de film. Ik denk vooral aan de vliegende Kaiju. En de Kaiju's en Jaegers zagen er zeker aardig uit. Maar de gevechten werden na verloop van tijd wat eentonig. Punch, punch, yawn. En waarom moet het altijd in het donker, in de regen en close up?

De actie was daarom misschien wel teleurstellender voor mij dan het cliché verhaaltje, omdat het het hele selling point is van de film. Toch blijft het een vrij leuke bioscoopervaring en heeft de wereld die gecreëerd wordt potentieel. Ik hoop op een betere Pacific Rim 2, want deel 1 blijft voor mij niet veel meer dan een gemiddelde blockbuster.


avatar van Lennert

Lennert

  • 2412 berichten
  • 1400 stemmen

Hoe iemand deze film 'Star Wars voor een nieuwe generatie' kan noemen is mij compleet onduidelijk.


avatar van voskat

voskat

  • 1026 berichten
  • 1088 stemmen

Lennert schreef:

Hoe iemand deze film 'Star Wars voor een nieuwe generatie' kan noemen is mij compleet onduidelijk.

Je hebt altijd een paar van die beperkte journalisten die zo snel en hijgerig mogelijk middelmatigheid naar grote hoogten proberen op te hypen.

Flinke teleurstelling, dit. Het had zo mooi kunnen zijn, maar jammer genoeg houdt het weer eens helemaal op bij de CGI.

Je zou denken dat Hollywood eindelijk weer een beetje wakker zou zijn geschud na het succes van The Avengers (dat drijft op personages i.p.v. actie), maar ze gaan gewoon weer door met dit soort zielloze tijdverspilling.

Alleen die twee professors waren de moeite waard. De rest van de personages hebben helaas niks te bieden. En al helemaal niet het enige vrouwelijke personage... wat een slappe zakkin.

Del Toro kan beter. Toch?


avatar van Lennert

Lennert

  • 2412 berichten
  • 1400 stemmen

Als je met middelmatigheid naar grote hoogten het overhypen van de Star Wars films bedoeld dan zou ik het nota bene nog met je eens zijn


avatar van MalvaBlanco

MalvaBlanco

  • 7 berichten
  • 228 stemmen

Lennert schreef:

Als je met middelmatigheid naar grote hoogten het overhypen van de Star Wars films bedoeld dan zou ik het nota bene nog met je eens zijn

Star Wars weet wel meer dan 30 jaar later nog steeds tot de verbeelding te spreken. Ik vraag me af hoeveel mensen over 30 jaar betoverd raken door Pacific Rim. Daarvoor vind ik het allemaal iets te forgettable, al kan ik me vergissen. Nu moet ik toegeven dat ik A New Hope ook niet zo geweldig vind, hoewel het voor die tijd wel revolutionair was. Maar The Empire Strikes Back is zó ongelooflijk goed dat het de hele trilogie beter maakt. Misschien kan Pacific Rim 2 die rol wel invullen.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7301 berichten
  • 0 stemmen

Zijn andere films vond ik wel goed op Blade 2 na, dus ben benieuwd wat dit word.