Between Us (2012)

geregisseerd door Dan Mirvish
met Julia Stiles, Melissa George en Taye Diggs

Grace en Carlo zijn pas getrouwd en wonen in New York. Op een dag gaan ze logeren bij hun oude vrienden Sharyl en Joel. Zij hebben een kast van een huis op het platteland. Financieel doen ze het uitstekend, maar hun huwelijk is een regelrechte ramp. Die avond praten de stellen onverbloemd over seks, geld en godsdienst. Al die openlijkheid leidt tot heftige confrontaties. Enkele jaren later komen de vier weer bij elkaar, nu bij Grace en Carlo in New York. Het wordt wederom een avond die ze geen van allen ooit zullen vergeten.

avatar van jarno1975
Onderstaande link werkt niet meer: Trailer op Vimeo

avatar van blurp194
Ongemakkelijk.

Twee gezellige avondjes met twee bevriende stellen bij elkaar. Maar dan net subtiel ietsje anders. Verbaal geweld tot op een punt dat het niet echt erger meer kan - heftige confrontatie, zoals de beschrijving noemt, dekt de lading niet echt. Het voelt gewoon ongemakkelijk om er naar te kijken af en toe.

De oorsprong in een toneelstuk is goed te merken in het statische karakter van de film. Toch wordt het daardoor niet saai. Goed gespeeld zonder overacting - wat nogal eens voorkomt in dit soort theaterverfilming, maar hier gelukkig eens niet. Richting het einde nog een technisch erg mooi shot, en goed getimed in de film ook nog.

Zeker niet een 'leuk filmpje' om even te gaan zien - dit is zware kost. Ook niet echt aan te raden voor een romantische avond, of voor koppels met probleempjes.

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en het was niet mis, maar waw was het toch ook niet.
De cast deed het nochtans niet slecht, maar echt meeslepend werd het toch niet.
Het verhaal zelf was niet zo groots, maar dankzij de korte speelduur was dit nog goed te doen.
Geen must-see, maar heb me er ook niet mee verveeld.