• 10.527 nieuwsartikelen

Met onder meer: Joshua Jackson, Liane Balaban en Campbell Scott

Gesproken taal: Frans en Engels

Plot One Week

"What Would You Do?"

De ongeneeslijk zieke Ben besluit voor hij gaat trouwen een toer op zijn motor te maken; van Toronto naar Tofino. Hij stopt op verschillende plaatsen en hoopt in deze tijd achter de zin van het leven te kunnen komen.

logo tmdbimage

Nancy Tyler

Nurse Forrester

avatar van Mood Indigo

Mood Indigo

leuke canadese roadmovie, mooie muziek

wat meer wil je?

avatar van Raffael77

Raffael77

Ik vond alleen het commentaar door de film een beetje storend.

Voor de rest prima te doen.

avatar van desert

desert

Ik ben zwaar fan van roadmovies, dus deze ging er ook lekker in bij me. Mooie beelden van het land Canada, altijd al een keertje naar toe willen gaan.

avatar van RickZ

RickZ

KomedieDrama over ongeneeslijk zieke vent die er een weekje tussenuit gaat. De film lijkt wel wat op een reisverslag door Canada, en de voice-over is behoorlijk irritant. Het verhaal zelf is slap en vlak uitgewerkt.

avatar van c-l-a-r-i-s-s-a

c-l-a-r-i-s-s-a

Ik vond het een beetje een slappe film. De voice-over was leuk geprobeerd, maar paste er toch niet helemaal bij en werd daarom een beetje irritant. Ik had af en toe moeite om verder te kijken. Het is geen hele slechte film, maar ook niet echt een boeiende.

avatar van Dariuszx

Dariuszx

Mooie film met schitterende opnames en muziek.

Heb er absoluut geen spijt van dat ik hem gekeken heb.

Echte aanrader voor de liefhebber.

3,5 mijn stem.

avatar van pietpuk

pietpuk

Deze film heeft zijn momenten

avatar van daxclusive

daxclusive

Na 20 minuten afgezet. Ik ben niet kapot van vertel film. Helaas want Joshua is een goede acteur.

gauke

'One Week' is voor mij niet die goede film die hij wel graag wil zijn. 'n Beetje vreemd, ironisch, sentimenteel, ernstig en o zo sober. Het voorspelbare verhaal pretenteert fris en nieuw te zijn. Joshua Jackson speelt zijn rol met verve en de meeste andere spelers zijn al weer verdwenen voordat je ze in je opgenomen hebt.

avatar van blurp194

blurp194

Het had een leuke en misschien zelfs mooie roadmovie kunnen zijn. Maar de zeperige kwijlstem van de verteller maakt een hoop stuk, en de overbodige zijsprongetjes die hij het verhaal af en toe laat maken doen de rest - dat irriteert echt, en ook de korte natuurbeelden die er op dezelfde manier af en toe tussendoor gegooid worden storen me echt. En dat is jammer, want het gegeven wordt verder wel aardig uitgewerkt, en Joshua Jackson en Liane Balaban spelen best goed, en de Norton is best een mooie karaktervolle motor om een roadmovie aan op te hangen.

Het einde is me dan echt veel te sentimenteel, het was een stuk beter geweest wat mij betreft als het een minuutje of tien eerder was afgekapt.

scorsese

Matige film waarin een jongeman te horen krijgt dat hij kanker heeft en vervolgens een trip op de motor maakt. Deze roadmovie door het Canadese landschap heeft zeker wel een aantal mooie momenten maar is wat te sentimenteel en het heeft verder maar weinig om het lijf. De voice-over deed soms wat aan Magnolia denken.

avatar van Decec

Decec

Een redelijk avontuur/drama verhaal...

Redelijk acteerwerk...

(geen HD aanwezig)...

Geen moeite waard...

avatar van boozebelly

boozebelly

Sympathieke film die helaas niet de impact op mij wist te maken die het wel voelbaar voor ogen had.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Laat ik zeggen dat het drama niet aangrijpend genoeg over kwam en de voice-over beschikte ook niet bepaald over een aangenaam stemgeluid. De makers probeerden voor mijn gevoel het verhaal ook wat te geforceerd diepzinnig over te laten komen door de kijker zo nu en dan te bestoken met zogenaamde wijze levenslessen. Het gaf mij eerder een soort gevoel van semi-intelligentie.

Aan Joshua Jackson heeft het niet gelegen, die acteert hier prima. De overige personages worden echter een beetje nietszeggend neergezet.

Een trip op de motor door Canada biedt uiteraard volop mogelijkheden voor mooie, ruimtelijk natuurshots en die krijg je als kijker dan ook geregeld voorgeschoteld. Dat zag er mooi uit allemaal.

Kleine 3,0*

avatar van Roel82

Roel82

Aardige meeslepende roadmovie, stoorde mij zoals anderen hier niet aan het commentaar bij de film, wel aan de te vele toevalligheden die hij tijdens zijn reis meemaakt.

avatar van Movsin

Movsin

Heel weinig te beleven in deze film die zonder twijfel iets inhoudelijks wil vertellen over een jongeman in zijn laatste levensdagen, maar er niet in slaagt echt door te dringen of dit onderwerp gevoelig te benaderen.