ad

Met onder meer: Robert De Niro, John Travolta en Milo Ventimiglia

Releasedatum: 12 juli 2013

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over Killing Season

"The purest form of war is one on one."

Een oorlogsveteraan (Robert De Niro) heeft zich teruggetrokken in zijn huis in de bossen van de Appalachen. Als hij onverwachts bezoek krijgt van een Europese toerist (John Travolta) krijgen beide heren een opmerkelijke relatie. Wat de oorlogsveteraan niet weet is dat de toerist eigenlijk een wraak zoekende Servische oud-soldaat is.

imageimageimageimage

avatar van Stijn B.

Stijn B.

Halfbakken geval met een scenario dat te getelefoneerd is op vlak van verhaalontwikkeling: als de ene geraakt wordt dan voel je zo dat bij de volgende actiescène het de buurt zal zijn aan de andere. Het wisselen van jager naar opgejaagde gebeurt op te voorspelbare manier.

Robert De Niro en John Travolta zijn wel goed. Travolta heeft het bizarre dat zijn beste rollen zijn rollen zijn waarin hij een bad guy speelt (Face/Off is nog altijd zijn absolute toprol, From Paris with Love, Pulp Fiction,...)

avatar van Norman Mailer

Norman Mailer

Stijn B. schreef:

"te getelefoneerd"

Enlight me.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Sorry I'm late.." ... " !!!

Vermakelijke Actie-Thriller !!! Genieten deed ik met deze Actie-Thriller met een minimum aan acteurs. Voornamelijk zijn het John Travolta en Robert De Niro die een heerlijk kat en muis spel vol wraak aan het spelen zijn. De locaties (wildernis) zijn een prachtige omgeving om allerlei kat en muis spelletjes uit te voeren. Dit is eerder een kleinschalige productie ..., maar wel eentje die prima entertainment vertier brengt. De pijl en boog scènes vond ik prima in elkaar steken.

avatar van milco4

milco4

De film moet erg op gang komen voordat de echte ''actie'' begint. Het was een film waar ik me lichtelijk mee vermaakt heb, maar vernam toch dat ik mijn aandacht er moeilijk bij kon houden. Killing Season is te doen voor een regenachtige zondagmiddag bij een gebrek aan beter.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Killing Season gaat over een oorlogsveteraan die zich, zoals de clichés voorschrijven, heeft teruggetrokken in de bushbush en een eenvoudig leven leidt, compleet met blokhut, hout sprokkelen en een oude jeep voor de deur. Je gaat je af vragen of die wildernis nog wel zo wild is, want na al die honderden films over mensen die zich afzonderen in een blokhut, wordt het toch nog best druk daar in de bossen.

Heel toevallig duikt ineens die kerel uit Grease op, met een plofkop en een gek baardje en een nog gekker accent. De twee lullen eindeloos over koetjes en kalfjes, waarbij het gespreksonderwerp om de drie zinnen uiteraard metaforisch is voor wat nog komen gaat.

Je hoeft de trailer en de plotsamenvatting niet gezien te hebben om aan te voelen komen dat deze twee karikaturen tegenover elkaar komen te staan. Het duurt alleen behoorlijk lang voordat dit gebeurt, en de 35 minuten opbouw zijn eigenlijk vrij saai. De dialogen zijn bepaald niet van een Pulp Fiction of The Wolf of Wall Street niveau. Daar gaan gesprekken ook over niks, maar daar wordt het tenminste goed uitgevoerd.

DeNiro en Travolta maken absoluut het beste van hun bordkartonnen karakters, dat moet je ze nageven - maar interessant wordt het nergens. Ook niet als de poep de ventilator raakt en Travolta zijn ware aard laat zien. Het kat- en muisspel gedeelte van de film is behoorlijk onevenwichtig met enkele ranzige scènes (met name rondom het been van DeNiro). Het is mij iets te rauw en valt nogal uit de toon bij de rest van de film.

Bij vlagen is Travolta wel een goede slechterik en hier en daar wordt het best spannend, maar voor een wraakzuchtige idioot kiest hij wel een heel omslachtige weg om zijn doel te bereiken. Daarnaast is de drijfveer voor Travolta enigszins ingegeven door zijn geloof (blegh, religie in films!) maar berusten zijn acties vooral op de tekst op een fles Jägermeister. Het is allemaal bij het belachelijke af. Zo mogelijk nog belachelijker is het einde, dat je als kijker achterlaat met een leger gevoel dan dat van een Somaliër.

De aftiteling toont dan nog enkele mooie shots van de omgeving waar de film is opgenomen en ik kon niet anders concluderen dan dat ik liever anderhalf uur natuurshots had bekeken en dat die twee malloten er niet per se in rond hadden hoeven rennen.

2 sterren

avatar van schram101

schram101

Sterkste punt van Killing Season moeten haast wel de locaties zijn. Bij tijd en wijlen schitterend. Zonde dat zich ook een deel 's nachts afspeelt. Ander positief punt is, hoe kan het ook anders, DeNiro. Veel lijkt hij er niet eens voor te doen, maar wat een heerlijke grimas heeft de man toch. Travolta vond ik iets minder, al is zijn geforceerde accent hier ook debet aan.

Na een ietwat saai intro begint het kat-en-muis-spel tussen de twee veteranen. Waar dit ongeveer een halfuur leuk is, is de koek daarna wel op. Uiteraard duurt de film langer dan pakweg vijf kwartier waardoor het laatste kwartier weer even doorbijten is.

Grote vraag is natuurlijk of de diepere laag in de film serieus bedoeld is, of dat het plotje enkel dient als kapstok voor wat actiescene's..

avatar van Rodger

Rodger

Wel een aardige kat en muis film... De film krijgt van mij een extra half puntje omdat er prima acteurs in speelde.

Verder is het prima om te zien,.. Niet meer en niet minder,..

2.5

avatar van MacHop

MacHop

Niet een hele sterke film maar onderhoudend en af en toe wel spannend. Travolta en De Niro hebben lekker gecasht denk ik, maar geef ze is ongelijk, de rekeningen moeten ten slotte ook betaald worden.

avatar van mnrk

mnrk

Deze film van Mark Steven Johnson is helaas niet wat je ervan zou verwachten...

Het verhaal klinkt veel belovend maar de gehele uitwerking is wat aan de mindere kant , wel een groot pluspunt is de gehele setting...

Robert De Niro speelt gewoon goed en ook de rol van John Travolta is zo slecht nog niet (alleen dat accent )...

Tarkus

Ik vond dit wel een geslaagde film, het samenspel tussen Travolta en De Niro zat goed.

Goed scenario ook.

En ook de locatie was goed gekozen.

Een beetje een apart verhaal, maar het kon me wel bekoren dus.

avatar van SouthamptonFC

SouthamptonFC

Leuke onderhoudende film met een mooie rol van Travolta (voor het eerst sinds jaren)

avatar van ikkegoemikke

ikkegoemikke

• 2087 stemmen

“Hunting. I am going hunting”

“Killing Season” is zoiets als gaan kijken naar een benefietwedstrijd tussen John McEnroe en Björn Borg, twee welbekende sterren die heel wat verwezenlijkingen op hun palmares hebben staan en normaal gezien een garantie is voor een spannende confrontatie. Alleen merk je na een bepaalde tijd dat het ook niet meer hetzelfde is als in hun gloriedagen. De fut is er een beetje uit en ze doen wel hun best maar het lijkt precies alsof het eerder van moeten is dan van willen. Het begint eerder op een aflossingswedstrijd te lijken en niet op een keiharde competitieve wedstrijd. Het voordeel kantelt telkens van de ene partij naar de andere om er toch nog de spanning in te houden en uiteindelijk eindigt de partij in een gelijkspel om het sportief te houden en om iedereen tevreden te stellen : het publiek, de sponsors en hun eigen lichamelijke conditie. Waar met enthousiasme en opwinding naar uitgekeken werd, resulteert uiteindelijk in een doorsnee evenement.

Travolta en De Niro werden opgetrommeld om de twee kemphanen te vertolken in deze “Tom en Jerry” verfilming. De eerste keer dat ze samen op het grote witte doek verschijnen. Travolta is de Servische ex-soldaat Emil Kovac met een joekel van een ringbaard, die lid was van de Scorpions, een paramilitaire eenheid die actief was tijdens de Joegoslavische oorlog en naderhand terechtstonden voor misdaden begaan in deze oorlog. Hij wil wraak nemen op Benjamin Ford die hem in die tijd voor dood achterliet tijdens een executie. De Niro speelt Benjamin Ford , een ex-militair die het leger de rug toekeerde na de smerige oorlog in Bosnië en zich teruggetrokken heeft in de Appalachen, ver weg van zijn familie die hij angstvallig tracht te mijden. Hij leidt daar een bestaan als woudloper en spendeert zijn tijd met trektochten,houthakken en natuurfoto’s te maken. De dag dat ze elkaar ontmoeten en Kovac een helpende hand toesteekt met het terug op gang krijgen van Ford's sputterende jeep, belanden ze samen aan tafel in de blokhut van Ford en genieten ze samen van een maaltijd en een fles Jägermeister terwijl ze oorlogsverhalen vertellen. De uitnodiging om samen te gaan jagen ligt op tafel, en als Ford uiteindelijk de volgende morgen beslist om er samen op uit te trekken om een hert als trofee mee naar huis te nemen, ziet hij de situatie uiteindelijk evolueren naar een jacht op elkaar. Zoals Kovac al in het begin van de film met een zwaar sappig Slavisch accent zei : "I'm going hunting...."

Het is niet het soms overdreven en raar aanvoelend accent van Travolta wat me enerveerde. Eerlijk gezegd vond ik niet dat het misplaatst of verkeerd klonk. Maar wat me wel begon te storen is het ping-pong spelletje tussen de twee rivalen. Telkens was het weer afwachten wanneer één van de twee zichzelf uit een hopeloze situatie zou redden om daarna de tegenpartij in de klem te houden. Dat ze allebei gehard zijn door hun militair verleden is overduidelijk. Een pijl dwars door je kuitbeen en dan naderhand hieraan opgehangen worden, kan totaal geen beletsel zijn om naderhand nog kwiek door de bossen te hollen. Gespiest worden aan een deur nadat een pijl zich dwars door je twee wangen heeft geboord en dan toch nog een monoloog afsteken zonder verlies van je accent is vanzelfsprekend. Het was een beetje overdreven en voorspelbaar. De toegepaste martelpraktijken (pijnlijk om te zien, maar ook niet om te zeggen wansmakelijk in beeld gebracht) vond ik wel passend, maar dienden uiteindelijk ook maar om het wat gewichtiger te maken en te choqueren. Kansen hadden ze dan ook alweer genoeg om de tegenstander het leven te beroven. Uiteindelijk had ik het gevoel dat dit niet echt het hoofddoel was. Het was dan maar afwachten tot de apotheose om te zien wat de uitkomst uiteindelijk zou zijn. Het jagertje uithangen, speelde zich dan wel af in een schitterende natuuromgeving. En de gezellige blokhut met een knusse open haard en een mooi afgewerkt interieur was ook prachtig om naar te kijken. Dat is dan wel een pluspunt.

Een topfilm kan je het moeilijk noemen, maar vreselijk slecht is het nu ook weer niet. Er zullen zeker geen prijzen uitgereikt worden voor dit doorsnee verhaal. Maar als je kijkt in welke films ze laatst gespeeld hebben , Travolta in "Wild Hogs","Hairspray" en "Old Dogs" en De Niro in "The Big Wedding","The Family" en "American Hustle", dan is het wel een verademing om deze twee legendarische acteurs weer zulke rollen te zien spelen. Ik veronderstel dat deze machofilm, waarin de overgang van weerwraak naar vrede keurig verloopt, in kleine lettertjes zal voorkomen op het resumé van deze twee Hollywood sterren en in de vergetelheid zal belanden als een fait divers.

avatar van Toontje G

Toontje G

Vol verwachting aan begonnen maar helaas, vooral het eerste half uur is ontzettend traag, maar dan komt er gelukkig wat beweging. Na wat indiaantje te hebben gespeeld, elkaar gevangen genomen te hebben, een ritje door het woeste landschap komen de heren op onverklaarbare, MacGyver, achtige acties steeds weer tot leven. Maar een beetje fantasie moet je toch hebben niet waar. Wat vreselijk irritant is, is het accent wat meneer Travolta spreekt. Het is net Said uit draadstaal. Maar ja aan alles komt een einde en gelukkig ook aan deze film.

scorsese

Matige film waarin twee veteranen, en tevens vijanden, elkaar na lange tijd weer zien. Een simpel verhaal dat een weinig boeiend kat-en-muis spelletje oplevert. De personages zijn nogal oppervlakkig en het accent van John Travolta wordt al snel irritant. Nog net 2.5 sterren omdat het allemaal niet te lang duurt en vanwege de mooie beelden van de natuur.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1903 berichten

Onrealistisch drama waar niemand door geboeid kan zijn.

avatar van Decec

Decec

Een goede actie/drama/thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Kan niet tegen voor thriller (iets moordlustig)...

Wel leuk bekende acteurs Robert De Niro en

John Travolta...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van Fryce

Fryce

Prima film, aardig verhaal, mooi spel en een prima eind.

avatar van schumacher

schumacher

Vermakelijke film toch wel.

Zeker de moeite om eens gezien te hebben.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Goed geacteerde aardige actie thriller

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

SZterk verhaal , de actiescènes zijn kort en fenomenaal gevonden zoals de pijl door de wangen en de granaatscherf uit het bovenbeen(geweldig)

avatar van Shinobi

Shinobi

"I am going hunting."

Dit doet me een beetje denken aan The Hunted (2003).

Afgezien van het feit dat de film historisch incorrect is, gaat het qua verhaal eigenlijk nergens over. De verscheidene flashbacks doen daar niets aan af; wat een amateuristische beelden. Hierbij lijken Robert De Niro en John Travolta verdwaald te zijn in het geheel, vooral Travolta komt ongeloofwaardig over met zijn opgezette accent dat nergens naar klinkt.

Het uiteindelijke kat-en-muisspel heeft op zich een aardige basis, maar springt te veel van de hak op de tak om echt spannend te worden. Het resulteert zich in wendingen die nergens op slaan en bovenal nergens naartoe leiden. Wat dat betreft krijg je als kijker geen degelijke pay-off. Het is dat de bosrijke omgeving nog enigszins verzachting biedt in de vorm van wat mooie natuurshots.

Al met al een vermoeiende thriller die maar niet weet te boeien. Overigens las ik dat Nicolas Cage moest afzeggen voor de rol als oorlogsveteraan. Ergens wel jammer, omdat 'Killing Season' me een typische film lijkt voor Cage.

1,5 Sterren.

avatar van Daan258

Daan258

Een matig en vooral erg standaard wraak filmpje.

Leuk als tussendoortje maar het stelt allemaal niets voor.

Robert De Niro deed het hier nog best aardig, maar ik ergerde me na een tijdje wel aan John Travolta, dat accent zeg. XD

Meer dan 2,0* kan ik hier niet voor geven.

avatar van Alexander1900

Alexander1900

De twee oudjes Robert De Niro en John Travolta kunnen lichamelijk heel wat hebben want bij een gezond jong persoon verga je van de pijn en kun je niks meer. Kortom, deze film is totaal niet realistisch. Er zitten enkele harde scenes in en maakt het niet geschikt voor de jonge kijkers. Al met al redelijk vermakelijk maar bijzonder wordt het niet.

Cijfer: 6,5 / 10

avatar van johantv

johantv

Net gezien op de buis. Travolta en De Niro spelen natuurlijk goed. Verhaallijn is echter te simpel.

De veelvuldige, onnodige shots van de natuur (weer een minuut bergkammen of takjes!) stoorden mij behoorlijk.

avatar van MrEd

MrEd

johantv schreef:

Kan me hier bij aansluiten. Mager verhaaltje dat te vaak wordt onderbroken door nietszeggende shots van de omgeving. En qua acteerwerk...hier hadden ze ook 2 onbekende acteurs kunnen nemen want ik vond John en Robert op autopilot staan.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

johantv schreef:

Travolta en De Niro spelen natuurlijk goed.

Helemaal niet mee eens, ze waren zwaar ondermaats.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

De reclame die ik eens een keer voorbij zag komen toen deze film op tv kwam zag er behoorlijk vermakelijk uit. Leek me een prima film, maar helaas is dit echt op alle fronten tegengevallen. Een saaie thriller over twee mannen die in een burgeroorlog hebben gevochten en waarvan er één wraak wilt nemen. Het verhaal klinkt dan nog best oké, maar de uitwerking vond ik echt zeer ondermaats en erg saai. Het duurt om te beginnen al veel te lang voordat de film op gang komt doordat er wat mij betreft teveel aandacht is besteed aan karakterontwikkeling. Daarna is het kat en muis spel gewoon erg saai en kunnen Travolta en De Niro niet overtuigen en spelen beide heren teveel op de automatische piloot. De actiescenes waren vrij zwak en ook miste de film teveel spanning om ook nog maar enigszins te vermaken.

avatar van Madeks

Madeks

Weinig verrassende film, het kat en muis spelletje is aardig maar niet meer dan dat.

De Niro redt de film omdat het een baas is maar Travolta valt tegen. Het accent klinkt veel te geforceerd en voegt eigenlijk niks toe.

avatar van kasabian

kasabian

Wat een slechte film. Slecht verhaal, cheesy einde, irritant lange shots van takjes, rotspartijtjes en stromende beekjes.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Redelijk filmpje met goed acteerwerk van De Niro. Mooie plaatjes tussendoor met mooie muziek. Prima tussendoortje.