Killing Season (2013)

Verenigde Staten / België / Bulgarije
Drama / Thriller

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Robert De Niro, John Travolta en Milo Ventimiglia

Een oorlogsveteraan (Robert De Niro) heeft zich teruggetrokken in zijn huis in de bossen van de Appalachen. Als hij onverwachts bezoek krijgt van een Europese toerist (John Travolta) krijgen beide heren een opmerkelijke relatie. Wat de oorlogsveteraan niet weet is dat de toerist eigenlijk een wraak zoekende Servische oud-soldaat is.

121 BERICHTEN 21 MENINGEN
avatar van Sergio Leone
geplaatst: 30 juli 2013, 14:38 uur [permalink]
Plat.

Na de amateuristisch ogende proloog lukt de film het om een twintigtal minuutjes aardig uit de verf te komen. De spanning wordt nog een beetje opgedreven, maar helaas stort het kaartenhuisje in vlak nadat de confrontatie begint. In plaats van een zenuwslopend kat-en-muisspel (wat perfect gekund zou hebben nadat de jacht geopend wordt) trekt men de kaart van de herhaling. Om de vijf botten worden de rollen knullig omgedraaid, spanning zit er niet meer in, wat geforceerd oorlogsdrama des te meer.

Robert De Niro doet het niettemin goed genoeg. John Travolta daarentegen doet het op z'n zachts gezegd opmerkelijk. Nog meer dan zijn accentje ("I'm going-k hunting-k") trekken z'n glanzend toupetje en opplakbaardje de aandacht naar zich toe. Naar het einde toe wordt z'n personage nogal zagerig en dat komt zijn acteren niet ten goede.

Qua regie doet Killing Season nogal b-film aan. De flashbacks ogen goedkoop en overtuigen niet. Daartegenover staan dan weer de deftig in beeld gebrachte locaties, een bij momenten overtuigende soundtrack en enkele harde scènes die dan wél weer goed geregisseerd zijn.

geplaatst: 30 juli 2013, 19:45 uur [permalink]
Baggerfilm. De zoveelste domme geweldsfilm uit de VS. Raar en eng volk. Het vindt geweld fijner dan sex.

avatar van Left4Dead
geplaatst: 1 augustus 2013, 20:39 uur [permalink]
Van de hak op de tak.

Jammer weer een film met golden oldies in de hoofdrollen en ook weer door het ijs zakt.

De film heeft een bedoeling en achtergrond alleen mist totaal in overtuiging. Twee zwaargewichten kunnen het script niet redden, de Niro redelijk op automatische piloot en
Travolta mag zich uitleven op een accent als in een goedkope Duitse pornofilm film uit de jaren 70.

Heen en weer als een bootje tijdens windkracht 12 op de Noordzee wordt je door de film geloodst. Puur pluspunt was dat het snel was afgelopen met het verhaal.

Ai ai ai, gaat alles nu voor de centen en niet meer voor de schoonheid en kunst van een goede film? Ik hoop dat de grote namen weer eens echt gaan vlammen........

2.5 sterren

avatar van snarfje5508
geplaatst: 3 augustus 2013, 16:22 uur [permalink]
Hele aardige film met prima hoofdrollen van de Niro en Travolta. De wendingen in de fim maken het verhaal enerzijds ongeloofwaardig maar anderzijds ook weer vermakelijk. De dialogen geven toch een beeld van de problemen die veteranen ondervinden. Aan beide zijden van het spel.
Al met al een voldoende. Door de speelduur ook nog eens niet langdradig.

geplaatst: 4 augustus 2013, 23:58 uur [permalink]
mooie film, nog mooier eind.

Accent,
ik heb nog nooit een Serviër of Kroaat gesproken in het Engels, en zou dus ook echt niet weten hoe die zou moeten klinken.

avatar van Koerok
geplaatst: 5 augustus 2013, 00:11 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Man man, wat een onzin allemaal. Ik vond het echt volstrekt ongeloofwaardig. Eerst dat gemartel over en weer en daarna alsnog vredig naast elkaar zitten? Nee, iemand die ontvankelijk is voor 'verzachtende omstandigheden' die hangt niet iemand op aan zijn kuitspier of gooit citroenzuur met zout in een open wond. Compleet belachelijk.
En dan ook nog Travolta in de rol van een Serviër. Die man is toch veel te bekend en veel te Amerikaans voor zo'n rol (al wil ik niet beweren dat hij het slecht deed)?

geplaatst: 5 augustus 2013, 11:07 uur [permalink]
Rare film, het was me ook niet duidelijk wie nou de bad en de good guy was..

Verder een standaard kat-en muisspelletje.

Hollywood beledigt de kijker weer eens door iemand een film lang perfect Amerikaanse volzinnen uit te laten spreken en dan door een accentje willen laten denken dat het een Oost-Europeaan is. Zo werkt dat dus niet.

Zo iemand zegt niet 'Dont mind f I do' of 'I am going to rough it again' om maar wat te noemen. Te dom.

avatar van Pazmaster
geplaatst: 8 augustus 2013, 02:02 uur [permalink]
Afgezien van enkele leuke momenten is dit eigenlijk niet veel soeps. DeNiro overtuigd niet echt en de rol van Travolta is ronduit belachelijk. Verder is het een vrij standaard kat en muis verhaal dat nergens echt interessant wordt. 2,5 ster

avatar van cor1946
geplaatst: 13 augustus 2013, 21:24 uur [permalink]
Wat moet je nou zeggen van deze film met goede acteurs.Slaat nergens op. Hadden zeker geld nodig. Nonsens film.

geplaatst: 13 augustus 2013, 21:59 uur [permalink]
deze film viel me echt tegen. Op sommige momenten werd hij zelf saai.
beide acteurs zette toch maar een flauwe rol neer.
Het accent heeft me heel de film gestoord.
Verhaal is vrij flauw.

avatar van VincentL
geplaatst: 15 augustus 2013, 23:21 uur [permalink]
Killing Season

Travolta en de Niro in een film met wraak. Een heerlijk concept voor een tijdje lang knallen, sidderen en genieten. Beetje lage waardering hier op MM. Ik vroeg me af hoe dat zou komen. Na het zien van deze 90 minuten durende productie, waarvan maar liefst 5 minuten duurt voor de film begint en met 10 minuten aftiteling eindigt (geen grap!), begrijp ik waarom. Jammer van deze productie van beide mannen, ze kunnen zoveel beter.

Allereerst is het verhaal slap. Een wraakactie kan zo zoet zijn. Het kan spanning brengen en gewelddadig genot. Het weet hier alleen geen enkele keer te slagen. Met een fles Jägermeister die ze even lekker achterover slaan begint de film nog aardig. Travolta speelt zeker niet de rol van zijn leven maar daar valt dan nog wel doorheen te kijken. Nadat beide heren nog verrassend nuchter ogen na een fles soldaat te hebben gemaakt zou een zenuwslopend kat-en-muisspel kunnen beginnen. Het verhaal springt echter van de hak op de tak en weet geen overwicht aan één van de personen te geven, waardoor de spanning continu weg valt. Uiteindelijk is het einde veel te moralistisch en te afgezaagd. Het had afgemaakt, letterlijk afgemaakt, moeten worden.

De Niro is nog wel te pruimen in deze film. Zijn charmante lachje weet mij meerdere keren op zijn hand te zetten. Echter miste ik de overtuiging van een getraumatiseerde oorlogsveteraan. Hij lijkt er zo nu en dan een beetje laks onder.
Travolta was een ware blamage in deze film. God wat was hij irritant. Zijn accentje mist totaal alle charme die de Oost-Europese mensen toch vaak hebben. Ook hij weet nergens een wraakzoekende, bloeddorstige getraumatiseerde man neer te zetten. Er waren zoveel mogelijkheden en hij weet ze allemaal te laten liggen. Naar het sentimentele einde toewerkend werd het steeds grappiger, alleen niet positief helaas.

De setting is leuk gekozen. Een bosrijk landschap waar de spanning vanaf zou kunnen springen. Overal kan het gevaar vandaan komen! De uitwerking is echter te slap om van deze zet te kunnen profiteren. Uiteindelijk ziet de actie er redelijk uit en weet het op stukken nog best te vermaken. Vaan hoogstaand niveau is het echter zeker niet,

Jammer van deze faliekante mislukking. Op veel niveau's weet de film objectief gezien veel steken te laten vallen. Toch heb ik mij zeker de eerste 30 minuten redelijk weten te vermaken. Daarna kwam echter de sleur er in en werd het zwakker.

avatar van Icer
geplaatst: 16 augustus 2013, 11:42 uur [permalink]
Tja, op dit gebied kan de film niet op tegen Seraphim Falls en Hell in the pacific als het om haat of payback tussen twee mensen in de afgelegen streek gaat.

De flashbacks naar de oorlog in Servië maakten op mij weinig indruk, John Travolta was met dat accent zeer irritant en het steeds maar weer overnemen van de controle over de situatie door de één of de ander eigenlijk knullig en zelfs wat lachwekkend.

Waarom maak je zo'n film en zet je daarvoor toch eigenlijk topacteurs in? Als je deze aan het schieten bent, moet je toch beseffen dat dit 'm niet gaat worden?

Maar goed, wat weet ik ervan...

👎

avatar van SpinPSB
geplaatst: 19 augustus 2013, 22:34 uur [permalink]
Leuke film, niet hoogstaand maar goed te kijken.

steven36
geplaatst: 20 augustus 2013, 15:43 uur [permalink]
Zonde van je tijd.

avatar van tal1b
geplaatst: 20 augustus 2013, 22:50 uur [permalink]
Met de voortdurende twists in de toch wel vervelende film, is 't meer lachwekkend dan spannend. Robert de Niro in de rol van Rambo is iets wat te overdreven.
einde is ook 😂

geplaatst: 23 augustus 2013, 23:21 uur [permalink]
Relatief simpele 'kat-en-muis-film', met toch prima acteerwerk. Was zeker wel vermakelijk, maar een echter topper....nee, iets te makkelijk en einde te zoetsappig.

geplaatst: 28 augustus 2013, 14:04 uur [permalink]
Goedkope B-film, met af en toe wel wat mooie natuur-shots.
John Travolta ziet er natuurlik belachelijk uit met toupet en raar accent, de Niro haalt nog wel een extra ster voor deze korte film

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst: 29 augustus 2013, 09:06 uur [permalink]
Een matige thriller, die ondanks twee op papier prima klinkende acteurs, nooit echt uit de verf komt.

De Niro doet het duidelijk het best en weet zijn personage ook van de nodige diepgang te voorzien. Hij heeft zijn goede en slechte eigenschappen en dat maakt zijn personage in ieder geval realistisch. Waarom ze Travolta voor een Serviër gecast hebben is mij trouwens een raadsel. Ondanks dat hij best zijn best doet is het vaak lachwekkend en verre van realistisch. Daarnaast blijft zijn personage wel erg oppervlakkig.

Het kat- en muis spel is aardig, maar de diverse wendingen zijn op een gegeven moment ook wel wat teveel van het goede. Er zitten een paar smerige momenten in, maar verder verloopt het verhaaltje voorspelbaar, zonder enige vorm van spanning en erg inspiratieloos.

Het voelt uiteindelijk aan als een film, die op de een of andere manier niet helemaal af is en ook eentje waar veel meer uit gehaald had kunnen worden.

geplaatst: 16 september 2013, 17:32 uur [permalink]
Redelijke film met soms wel wat situaties waarvan een normaal mens niet zo snel zou herstellen.Je blijft kijken en dat is dan ook waarom ik 3 punten waardering geef..

avatar van Robertdeniro
geplaatst: 4 oktober 2013, 19:27 uur [permalink]
Twee goede acteurs die zich lenen voor een vehikel. Jammer, het onderwerp heeft genoeg in zich om het boeiend te maken, alleen de natuur die je ziet is echter de moeite waard. De Niro spreekt nog wel aan en af en toe moest ik even aan Cape Fear terugdenken, maar Travolta is absoluut ongeloofwaardig. Het slot is slap en ongeloofwaardig. Ik zeg: niet doen!

avatar van MovieMind

geplaatst: 16 oktober 2013, 14:16 uur [permalink]
Spetie schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Jammer...teleurstellende film van 2 toch wel respectabele acteurs.
Tegenvallend resultaat.

avatar van ambrosini

geplaatst: 17 oktober 2013, 12:36 uur [permalink]
John en Robert.. volgens mij is het tijd dat jullie met pensioen gaan jongens.. wat een slappe film.

avatar van mr. Prizzi
geplaatst: 26 oktober 2013, 18:57 uur [permalink]
wat een super slechte film..
Ongelofelijk dat twee gewaardeerde acteurs als Travolta en DeNiro zich hier voor laten lenen

avatar van Jesu
geplaatst: 29 oktober 2013, 10:07 uur [permalink]
Travolta in de rol van een Servier met een lachwekkend accent, maar die natuurlijk wel perfect engels spreekt.. Die komt aanzetten met een Jägermeister haha.. en De Niro zomaar aan een touw, dwars door zijn onderbeen, ophijst aan zijn kuitspier.. Ik denk dat dit genoeg zegt over de kwaliteit van deze film.

geplaatst: 10 november 2013, 14:23 uur [permalink]
De Niro kiest al lange tijd voor kwantiteit boven kwaliteit en Travolta kan ook weinig potten meer breken, nog even en ze moeten het van de videomarkt hebben. Het verhaal is erg mager, al gaat het begin nog wel, en naarmate de film vordert en er een kat en muis spel zou moeten ontstaan zakt de film echter helemaal in. Het ‘gedraai’ om elkaar heen in het bos is eerder lachwekkend en het einde is het dieptepunt.

avatar van Smugmarty

geplaatst: 25 november 2013, 19:00 uur [permalink]
Overal
Gewoon een voldoende, oftewel een 3 dus.

Mooie locaties, spannende achtervolgingen en lekker de vaaart erin.
Accent:
Heb wel eens een fransman engels horen spreken. Vind ik inderdaad ook lachwekkend.

avatar van m1701
geplaatst: 8 december 2013, 12:54 uur [permalink]
niet een heel onaardige film
en het accent van travolta stoorde me ook niet maar alleen
de lange saaie dialogen vond ik niet heel boeiend

avatar van Norman Mailer
geplaatst: 13 december 2013, 14:25 uur [permalink]
En dan staat Sjon 's morgens voor de spiegel; "I am from Ssssservia".

avatar van VforVictor
geplaatst: 13 december 2013, 21:43 uur [permalink]
Ik vond het nog best een aardige film. met eindelijk weeres een waardige rol voor De Niro. Ook het accent van Travolta stoorde me niet. Ok het verhaal was aan de simpele kant maar dankzij de korte speelduur bleef het boeien. 3 sterren.

geplaatst: 16 december 2013, 04:12 uur [permalink]
ik vond er ook niet veel aan, ook te eentonig .