Killing Season (2013)

Verenigde Staten / Belgiƫ / Bulgarije
Drama / Thriller

geregisseerd door Mark Steven Johnson
met Robert De Niro, John Travolta en Milo Ventimiglia

Een oorlogsveteraan (Robert De Niro) heeft zich teruggetrokken in zijn huis in de bossen van de Appalachen. Als hij onverwachts bezoek krijgt van een Europese toerist (John Travolta) krijgen beide heren een opmerkelijke relatie. Wat de oorlogsveteraan niet weet is dat de toerist eigenlijk een wraak zoekende Servische oud-soldaat is.

122 BERICHTEN 22 MENINGEN
avatar van TomPSV
Het eerste halfuur is slaapverwekkend en toen vroeg ik me ook echt af of het nog wat ging worden. Gelukkig krijgen we daarna wat aardige actie te zien en een spel tussen Travolta en De Niro. Eerstgenoemde was beduidend de mindere van het tweetal. Het was niet echt fijn om naar zijn accent te luisteren en ik vond zijn gehele acteerprestaties sowieso een beetje tegenvallen. De Niro deed het dan weer een heel stuk beter. Blijft fijn om die man aan het werk te zien.

De actie is wel vrij voorspelbaar en onrealistisch. Dat onrealistische maakt niet eens zoveel uit, maar het voorspelbare is toch wat minder. Je zag het meeste al van mijlenver aankomen. De film keek verder wel aardig weg en ook de speelduur is met zo'n 80 minuten prima. De muziek van Johnny Cash was trouwens ook een leuke toevoeging.

Net niet goed genoeg voor een voldoende. 2,5*

avatar van mcdaktari

Ik heb Travolta toch beter zien acteren en De Niro heeft vind ik toch z'n beste tijd gehad, hij speelt vrijwel altijd hetzelfde karakter lijkt wel. Maar ik heb me ondanks dat toch wel vermaakt bij Killing Season. Opzich klonk het verhaal best goed toen ik het las en mijn verwachtingen waren ook misschien een beetje te groot maar voor een keer te kijken is het toch wel te doen. Maar hoger als 2,5 ster kom ik toch echt niet, maar dat is imo ook een redelijke stem voor deze film.

Rabbitto
Ik ging naar deze film kijken met lage verwachtingen. Maar potverdorie is er toch een mooi verhaal uitgekomen. Simpel, weinig diepgaandheid maar toch een intrigerend verhaal over 2 mannen die eigenlijk ook niet meer weten hoe het conflict allemaal is begonnen.

Het einde was ook vermakelijk en zat niet in de verwachtende lijn (misschien ergens ook wel).

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen hier allemaal een 2.5 voor geven. Het is weliswaar geen film om gelijk weer te zien maar zeker meer dan een 2.5e ster waard. De prachtige bosgebieden zoals Amerika deze te bieden heeft kwamen zeer goed in beeld. Wellicht had er wat meer aandacht mogen worden besteed aan het conflict in Bosnie zelf. Nu dit afwezig is moet je zelf de gaten opvullen met flarden van flashbacks en verteld verhaal door Travolta/De Niro.

Al met al zeker geen topper, maar toch een erg vermakelijke film. Only the dead have seen the end of the war is toch altijd een gezegde wat mij raakt en hier ook van toepassing is.

avatar van Goodfella1812
Sluit me volledig aan bij de woorden van Rabbitto

avatar van Brabants
De basis van deze film is een conflict situatie die ontstaan is door de oorlog tussen de Serviërs en de Kroaten te Bosnië in voormalig Joegoslavië.

De uitwerking hiervan is meer dan voldoende. Dit komt tot stand door het uitstekende acteertalent van Travolta en de Niro.

De basis van deze film is niet interessant en totaal niet belangrijk. Het is juist de uitwerking die door deze twee heren tot een uiterst serieuze en vermakelijke film maakt.

avatar van schram101
Oei, deze film scoort wel heel matig. Al deden de trailer en het feit dat de film (vooralsnog) niet eens een bioscoop release krijgt dat wel vermoeden is dit wel opmerkelijk

Verrassend goeie film. Al vond ik Travolta soms heel goed , dan weer minder acteren.
Ook was het eens goed om eens aan andere oorlog aan te halen , namelijk de-bijna-vergeten Bosnische-Servische Oorlog.
En het Slavische accent van Travolta vond ik net heel goed gedaan. Je moet het maar doen een hele film lang.

Het verhaal van de film zou ansich leuk kunnen zijn maar het is een verschrikkelijke uitwerking daarvan met vreemde en onzinnige twists...Ook het acteerwerk van de twee 'hollywood veteranen' is eigenlijk van verschrikkelijke kwaliteit.

Het baardje en accent van Travolta (dat gedurende de film verandert) zijn verschrikkelijk. Ook de emotieloze Niro komt totaal niet uit de verf.

robert de niro maakt al een paar jaar geen goede films meer

avatar van jarno1975
jerry r schreef:
robert de niro maakt al een paar jaar geen goede films meer

Silver Linings Playbook (2012) en Limitless (2011)

Dat zijn ook geen meesterwerken om eerlijk te zijn en dat waren kleine bijrollen. Mag niet eens in de schaduw staan van zijn films uit de jaren 70. Sinds het einde van de jaren 90 heeft hij eigenlijk niet veel meer laten zien, alleen Analyze This was nog een klein hoogtepuntje.

HALVE TAMME.
Killing Season (2013) is een standaard actie / thriller met
het gebruikelijke kat en muis spel,een leuk tussendoortje.

avatar van hendriks

niks standaard filmpje
dit is een hele goed opgezette film met twee geweldige acteurs
alleen wat te oud voor hun rol
maar de term aktie vind ik misplaats.
vind meer een drama met goed verhaal

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Karig kat- en muisspel.

Of Travolta nu als een Rus klinkt of als een Serviër, zijn accent leidt enorm af. Dat heeft te maken met het feit dat zijn karakter vrij leeg is, in tegenstelling tot De Niro die een iets betere oorlogsveteraan neerzet. Het acteerkanon van weleer lijkt zelfs heel even zin in de film te krijgen tijdens het martelen van zijn tegenspeler. Dit karige kat- en muisspel is echter zo standaard en voorspelbaar dat je amper gelooft dat de twee gerenommeerde acteurs zich ervoor hebben laten lenen. Het psychologische vuurwerk blijft uit, al zit er enige dreiging in de eerste helft. Wat volgt is doorsnee reut dat enkel door de kwaliteiten van de cast iets naar boven wordt afgesteld.

Redelijk.

avatar van WaynesW
tenenkrommend slecht.

avatar van WaynesW
hannes64 schreef:

Ja, hier ook, en `t was een gemiddelde film, mag altijd graag over De Niro, maar Travolta vraagt er zeker zelf om.
Hoe hij die rol neerzet als soldaat, dat vaccent....nee, had ie nooit moeten doen.
Maar, toch wel een redelijke film.

Vaccent ???

avatar van hannes64
Klein foutje, moest accent wezen, is menselijk.

avatar van hoffhaan
Ik vond dit in tegenstelling tot veel reacties een goede film. Hoe een oorlog twee mensen kan veranderen. 3.0

Standaard thriller met drama elementen op gehoogd door het goede spel van beide acteurs.

avatar van mock turtle
Aardige thriller. "Actie" heeft niet veel om t lijf. Kat en muis spelletje gaat wel heel snel en oppervlakkig heen en weer. Had beter gekund, maar zeker niet slecht.

avatar van ralfsjam
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wat een teleurstelling. Had hem puur opgezet om de Niro en Travolta. Wist verder niets. Maar wat een B film is dit. Veel te snel in het begin, en boordevol "WTF?" momenten, en dan op een ontstelde manier! Aaneenschakeling van geforceerde toevalligheden om de film weer een draai te geven. Dan was Robert weer aan de winnende hand, daarna John weer, en hopla... Robert weer, en pats boem John weer! En laten we het uit de verongelukte auto stappen zonder kreukels, en de granaatscherf uit been maar nog niet eens noemen Heb hem uit gekeken om te zien of het niet nog erger kon, en ja! de laatste minuut sloeg bijna alles. Ze gingen nog net niet zoenen Wat erg. Je zou zeggen dat hunnie twee toch wel scriptervaring zouden hebben, of gaat het zo slecht in Hollywood? Kan me niet voorstellen dat deze twee om werk verlegen zitten... Maar goed.
1.5 ***

avatar van james_cameron
Nietszeggende thriller, die na een nog enigzins redelijke start al snel hopeloos vastloopt in een vervelend en weinig interessant kat-en-muisspel. Het is aanvankelijk leuk om De Niro weer eens te zien in een rol die iets meer van hem vergt dan te komen opdraven om zijn standaard ding te doen, maar al te veel moeite doet hij ook hier niet. Travolta gaat behoorlijk over de top, compleet met fout Borat-accent. Een aantal bijzonder nare bloederige momenten zijn verder de enige noemenswaardige punten. Voor de rest: snel vergeten.

Film die eigenlijk practisch uit twee acteurs bestaat.
Twee routiniers. De Niro en Travolta.
De een als ex amerikaanse leger commandant en de ander als Servische ex militair.
Er ontstaat al snel een bikkelharde wraak en klopjacht film.
" Killing Season"kent een aantal pittige scenes.
En toch is er getracht om een boodschap mee te geven na de eerdere behoorlijk geweldadige scenes. Dit komt echter een beetje geforceerd over.
Op zich een goed te verteren actiedrama met in ieder geval degelijk acteerwerk.
Maar blijven hangen doet " Killing Season " echter niet na afloop.

avatar van duffs
2 geweldige acteurs beetje standaart aktie filmpje alla behind enemy lines maar ik ben er weg van hij kijkt lekker weg en er wordt weer goed geacteerdt door die 2 wat een film toch een stuk beter maakt mooi kat en muis [en andersom] spelletje in de bossen van america met mooie natuur beelden ik zou zeggen kijken als je toch niks beters te doen hebt is dit een alleraardigste film 7 tje van mij

avatar van blurp194
Harde maar wel wat conventionele wraakfilm.

Wat vooral opvalt is het acteren. En daarbij dan nog vooral Travolta. Wat is die man goed op dreef in deze film - waarmee niks ten nadele van Robert de Niro, die ook weer even laat zien hoe het moet. Emotieloos, jawel - geen rimpel beweegt op zijn kop. Zou hij dan ook al gebotoxt zijn? Maar hoe dan ook, emotieloos is wat hij hier laat zien, grotendeels, maar dat is ook wat het verhaal vraagt. Of hij het nou speelt dat er geen rimpel van z'n plek komt, of dat hij het niet kan maakt dan niet meer uit. Knappe casting, in het tweede geval.

Jammer dat het kat-en-muisspel niet echt geloofwaardig overkomt, en ook jammer dat de sleutelscène vlak voor het einde zo onbevredigend geacteerd wordt. Terwijl de makkers in de rest van de film juist wel zo sterk zijn. Wat daar weer tegenover staat is dat een groot deel in de prachtige natuur speelt. Robert de Niro op hertenjacht, jawel.

avatar van boemboem27
goede film goede spelers.
verdomd goed uitgewerkt kat en muis spelletje.
film wordt zo goed als geheel gespeeld door de beide acteurs.
geen moment verveeld, en net lang genoeg om 'm aangenaam te houden.

boemboem27 schreef:
goede film goede spelers.
verdomd goed uitgewerkt kat en muis spelletje.
film wordt zo goed als geheel gespeeld door de beide acteurs.
geen moment verveeld, en net lang genoeg om 'm aangenaam te houden.

Dit. Film duurt slechts 82minuten, maar dat zorgt er precies voor dat de hele film aangenaam blijft om te volgen.

Mooi spel tussen de 2.

avatar van GGG
Waardeloos filmpje. Steeds elkaar hebben en niet weer los. Pfffttt erg Ber gezocht. 1,5 ster voor John. Mooie acteer prestatie qua type.

avatar van Noodless
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
ralfsjam schreef :

Inderdaad en het einde sloeg alles. Veel blabla van John en heel veel van hetzelfde dat uiteindelijk om niks uitdraait. Ik had eigenlijk wel een slecht voorgevoel met nochtans twee acteurs die ik wel graag zie spelen....maar de film is eigenlijk nog slechter dan ik dacht.
Zonde Mister De Niro en Mister Travolta 3/10

In eerste instantie vergis ik me in het kaliber, omdat er twee goeie acteurs in zitten. De actie is voorspelbaar en de spanningsmomenten niet erg hoog. Maar het doel heiligt de middelen, de boodschap is goed. Want inhoudelijk gaat het om....... En dat is nu net wat mensen zich op enig moment mogen realiseren.