MENU

Silver Linings Playbook (2012)

3,49

Komedie / Drama

geregisseerd door David O. Russell
met Bradley Cooper, Jennifer Lawrence en Robert De Niro

Pat Solitano is een man die alles van de zonnige kant bekijkt. Nadat hij uit het psychiatrisch ziekenhuis ontslagen is en zijn vrouw verloren heeft aan een andere man, is hij er van overtuigd dat hij haar weer voor zich kan winnen en zijn leven weer op de rails kan krijgen. Pat verhuist terug naar zijn ouders en wijdt zich geheel aan de opgave om de man te worden die zijn vrouw altijd had gewild. Maar dan ontmoet hij Tiffany, een mooie vrouw wiens leven ook anders is gelopen dan ze had gedacht.

avatar van _Se7en_
geplaatst op 14 april 2014, 13:07 uur, permalink
Ik breng toch maar wat nuance aan.

Films die over mentaal onstabiele mensen gaan spreken me erg aan. Het eerste uur was mooi opgebouwd. Je leert de twee hoofdpersonages goed kennen en ik kon niet goed voorspellen wat er zou gaan gebeuren. Gaan ze een stormachtige relatie beginnen? Houdt Pat het af vanwege de problematiek rond zijn vrouw waar hij nog lang niet klaar mee is? Leeft zijn vrouw überhaupt nog en gaat de film de thrillerkant op met de twist dat blijkt dat hij zijn vrouw vermoord heeft en hij daar op het eind pas achterkomt? Maar nee, niets van dit alles... ze doen mee aan een danswedstrijd en dat zou de grote climax moeten zijn. Wat een domper. Nu houd ik best van een feel-good-filmpje, maar in dit geval had ik niet verwacht dat het allemaal zo luchtig werd en dat was geen leuke verrassing. Van drama naar romcom. Als die genres dan toch gecombineerd moeten worden zie ik het liever andersom...

avatar van nachtraafje
geplaatst op 22 april 2014, 20:41 uur, permalink
Ik heb deze niet afgekeken en heb ook geen motivatie meer om nog wel af te kijken. De film heeft me dus niet geraakt.

avatar van kleez
geplaatst op 4 mei 2014, 0:44 uur, permalink
Ik kende de film niet! Vanavond gekeken zonder verwachtingen dus! Lekker filmpie, maar dat komt mis ook omdat de film mij wel ligt (en nee, ik ben niet gek

avatar van VforVictor
geplaatst op 15 mei 2014, 22:29 uur, permalink
Wel een aardige romcom. niet echt mijn genre maar hij had wel zijn charme en natuurlijk het vrouwelijke schoon in de vorm van Jennifer Lawrence

geplaatst op 20 juni 2014, 12:47 uur, permalink
8 oscarsnominaties maar wat een kutfilm zeg, pffff

geplaatst op 22 juni 2014, 17:57 uur, permalink
Even doorzetten, maar een leuke film. En ja, ik ben wel (een beetje) gek.