Breaking the Cycle (2002)

geregisseerd door Dominick Brascia
met Carlos da Silva, Ryan White en Adam Cox

Jason en Chad zijn kamergenoten en wonen in New York. Jason is regelmatig op het Internet op zoek naar spannende seksuele contacten. Daardoor komt hij in sekstheaters terecht en heeft hij telefoonseks. Uiteindelijk raakt hij hierdoor niet voldaan. De verlegen Chad voelt zich aangetrokken tot Jason, maar laat dat niet merken.

Een niet bijster origineel doorsnee jongen vindt jongen verhaal, zonder verrassingen: je weet al snel (ondanks de slechts 62 minuten speelduur) waar het op uit zal draaien en je krijgt de binnen dit genre gebruikelijke softseksontmoetingen voorgeschoteld. De film is trouwens meer een komedie dan een drama. De acteurs doen hun uiterste best, daar kun je weinig op aanmerken.