• 148.866 films
  • 8.179 series
  • 24.954 seizoenen
  • 546.420 acteurs
  • 323.681 gebruikers
  • 8.481.155 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Kid Stays in the Picture (2002)

Documentaire / Biografie | 93 minuten
3,45 54 stemmen

Genre: Documentaire / Biografie

Speelduur: 93 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Nanette Burstein en Brett Morgen

Met onder meer: Robert Evans

IMDb beoordeling: 7,3 (7.420)

Oorspronkelijke taal: Engels

Releasedatum: 20 maart 2003

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot The Kid Stays in the Picture

"The Story Of A Man Who Seduced Hollywood."

Een documentaire over de legendarische Paramount-producer Robert Evans. De film, die door Evans zelf van een voice-over wordt voorzien, is gebaseerd op zijn gelijknamige autobiografie uit 1994.

imageimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van bennie jolink

bennie jolink

  • 391 berichten
  • 2408 stemmen

het is eigenlijk niks meer dan een voorgelezen autobiografie voorzien van veel knap gemonteerde foto's en archiefbeelden. toch wel heel erg leuk omdat het :

- heel mooi is gedaan

- je een heel cool beeld krijgt van filmproducties in de jaren 60-80, en van de rol van producers, in dit geval een behoorlijk ambitieus ventje.

- je krijgt wel weer zin om een boel ouwe films weer eens te gaan kijken. (chinatown, the getaway, the godfather)

na anderhalf uur krijg je wel een beetje het discovery-channel gevoel...schuivende foto's weten ook weer niet zo HEEL lang te boeien!


avatar van puck

puck

  • 399 berichten
  • 931 stemmen

Vond het maar een mager filmpje... inderdaad ook doordat die schuivende foto's wel een beetje gaan vervelen; je gaat je afvragen of je nou een film of een luxe diashow aan het kijken bent. De manier van vertellen is in het begin wel leuk, maar werd naar het einde toe irritant. Uiteindelijk is het niet veel meer dan een aardige documentaire, wel met een interessant verhaal.


avatar van Dennis Evahi

Dennis Evahi

  • 842 berichten
  • 565 stemmen

Voor 0.75 eurocent deze DVD gekocht bij de Wibra! Ben blij dat ik deze geweldige documentaire heb gezien. Geweldige achtergrondinformatie op films als The Godfather, Love Story, Rosemary's Baby. Wat een kapsones lijder die Francis Ford Coppola. Hoogheidswaanzin....Motto: het is niet enkel klatergoud wat er blinkt in de wereld van de film. List, bedrog & manipulatie zijn de steekwoorden in deze nep-fake-wereld.

Today hot, tomorrow not. Boeiend.

****-sterren


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

  • 11008 berichten
  • 4443 stemmen

Prachtig Hollywoodsprookje! Mooi gefilmd, en met een voice-over van the man himself die erg prettig is om naar te luisteren. Een mooi kijkje in het Hollywood van de jaren '50 t/m '80. Zalig. 3,5*


avatar van james_cameron

james_cameron

  • 4746 berichten
  • 8452 stemmen

Zeer onderhoudende, knap gemaakte documentaire die kunstig de doorgaans gebruikte techniek van 'pratende hoofden' weet te vermijden. Hoofdpersoon Evans duikt alleen op in archiefmateriaal en levert verder prachtig commentaar over een aaneenschakeling van filmclips en foto's. Niet iedereen zal deze egotripperij leuk vinden, maar het leven van Evans is zo interessant en veelzijdig dat ik dit moeiteloos op de koop toenam. Een hilarische Dustin Hoffman, die een parodie doet op Evans, duikt op onder de eindcredits.


avatar van henkula

henkula

  • 928 berichten
  • 4443 stemmen

ik heb nu een goed beeld van een producer waarvan ik tot mijn schande niet erg veel van wist.


avatar van John Milton

John Milton

  • 17808 berichten
  • 9577 stemmen

heerlijke docu, juist innovatief gemaakt met die cut-outs. Toch, wie dit leuk vind kan ik het audioboek van harte aanraden, of gewoon het normale boek. Daarin wordt (uiteraard) veel dieper op de mensen en de films ingegaan dan in deze docu.


avatar van Griffon

Griffon

  • 13 berichten
  • 0 stemmen

Robert Evans is een klootzak, hij ontkent het zelf niet. Een gigantische b-acteur die een grote mond heeft/people skills heeft en met heel veel geluk een aantal keer(Rosemary's Baby, Love Story, The Godfather en Chinatown) goud scoort. Een gladde zakenman die niet weet wat hij wilt of doet en alles aan toeval overlaat. Vooral de prachtige promo real waar hij love story met zijn (ex)-vrouw erin bespreekt is prachtig, om hierdoor nog net zijn functie bij paramount te redden.

Film technisch is de film een prachtig relaas van archief beelden en cut-out beelden met de doorrookte stem van Evans erover. Er word lang veel gestaan bij bijvoorbeeld love story wat een van de grootste jaren 70 films was die altijd vergeten worden. Erg ironisch dat Ali MacGraw later Evans zou verlaten voor Steve Mcqueen die ze leerde kennen tijdens de getaway', waar hij voor zijn doen vooral sympathiek erkent dat het zijn fout was .

Prachtig is ook het gezeur over Coppola die toen dik tegen de grond aanzat(Finian's rainbow is ook een van de meest legendarische grappige flops die ik ooit heb gezien) en hoe vaak hij Evans in een hoek zette en hoe de twee kemphanen het uit vechten. Ook het stuk over chinatown(bij verre de persoonlijke favoriet van alle films behandeld in de film) waar hij zelf kritisch terug kijkt op hoe de film toch is afgekomen is prachtig.

En voor de rest is het vooral een prachtige opsomming van grote verhalen en oneliners als 'Where's the great film? In the kitchen with your spaghetti?' Ook de nogal harde neergang van Evans die begint in de jaren 80 word ook prachtig in beeld gebracht door de man zelf.

Als je tegen wat arrogantie kan is The Kid Stays in the Picture een geweldige weergaven van hoe de film/sterren cultuur was in de jaren 60-70 en hoe een van de meeste markante/succesvolle film producers ooit te werk ging.

4*


avatar van Quentin

Quentin

  • 10138 berichten
  • 8189 stemmen

Aardig, maar het boek is veel beter. Leek wel of de leukste anekdotes achterwege zijn gelaten. Mist verder ook de scope van de autobiografie, die alles veel beter weet te verbinden.

3*


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 20428 berichten
  • 3939 stemmen

Het boek zal vast beter zijn (dat voel je in de film ook wel aan eigenlijk) maar de film is ook niet mis. Voelt alsof een oude maat die alles heeft meegemaakt het verhaal van zijn leven verteld. Bob Evans veranderde eigenhandig Paramount van een worstelende studio op zijn retour midden in de het auteurstijdperk in de meest spraakmakende studio van de jaren '70. Zijn eerste hits als producent waren Rosemary's Baby en Love Story. Maar hij was ook de man die zorgde dat risicovolle films als Harold and Maude en Chinatown en grote klassiekers als The Godfather van de grond kwamen. Werd in de jaren '80 irrelevant en raakte aan de grond door cocaine en maakte in de jaren '90 een soort comeback maar haalde nooit meer het niveau van wat hij de jaren '70 voor elkaar kreeg. Evans is een heel smakelijke verteller. Een man met een flinke persoonlijkheid en stevig ego, maar hij weet dat van zichzelf en dat maakt hem ook wel sympathiek. De woorden van Evans worden begeleid door een interessant gemonteerde fotocollage met wat historische beelden. Evans is twee jaar terug uiteindelijk overleden. En nog 89 geworden wat een godswonder mag heten met zijn tamelijk wilde leven en de bergen coke die hij in de jaren 80 opsnoof. Nadat deze film gemaakt is zou hij nog als producer dienen voor één film en in het verlengde van zijn andere latere werk was dat geen heel spraakmakende klassiekermeer maar de wisselend ontvangen komedie How To Lose A Guy In Ten Days.