• 8.603.075 stemmen

Releasedatum: 24 juni 2004

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Event

De vrouwelijke officier van justitie Nick Di Vivo (Parker Posey) gaat op zoek naar de achtergrond van de vele zelfmoorden die de laatste tijd in New York plaatsvinden. Een daarvan betreft de HIV geïnfecteerde Matt Shapiro (Don McKellar). Zijn achtergebleven moeder (Olympia Dukakis) en vrienden willen weinig of niets kwijt aan officier Di Vivo, die er wel achterkomt dat de cocktail van medicijnen die Matt slikte langzaam zijn effect begon te verliezen. Geheel volgens de Amerikaanse wet staat Di Vivo op het standpunt dat zelfmoord geen oplossing biedt en dat euthanasie een misdaad is. Uiteindelijk weet Di Vivo een tape in handen te krijgen waarop Matts afscheidsfeestje ('the event') is vastgelegd. Maar meer nog dan dat videomateriaal is het de grenzeloze liefde van Matts moeder die de strenge officier van justitie een spiegel voorhoudt en haar confronteert met de ware keuze tussen goed en kwaad.

image

Nick Devivo

Gaby Shapiro-Schnell

avatar van Bloompje

Bloompje

De film draait vanaf 24 juni in 10 grote steden in Nederland. Is voor de liefhebbers van de dramatische dramas. Ik heb al betere gezien. Sarah Polley is niet op haar best en Parker Posey acteert wat aan de kille kant.

avatar van nasimaster

nasimaster

Ik vind dit een van de mooiste films die ik de afgelopen tijd heb gezien. Olympia Dukakis acteert in deze film voortreffelijk. Vooral de laatste scene met haar zoon dat gespeeld wordt door Don McKellar is een tranentrekker.

Echt een aanrader!

avatar van aerodynamic

aerodynamic

• 1948 stemmen

Aangrijpende film, en dan ook nog eens een nummer van Antony & the Johnsons.....................prachtig. Ik werd er echt even stil van.

avatar van MoTh

MoTh

Suuuuupermooie film met een ijzersterke Olympia Dukakis.

avatar van Diederik58

Diederik58

Werkelijk een verbluffend mooie film. Mooie soundtracks.

De intieme scenes zijn prachtig in beeld gebracht. Zeer overtuigend geacteerd. Kortom de moeite waard om te zien.

avatar van Lexv

Lexv

Na Philadelphia schetst deze film weer eens een realistisch beeld van hoe tragisch de ziekte aids kan zijn. De moeder vond ik de sterkste rol hebben...........zelf heb ik ook kinderen maar weet niet of ik het kan wat de moeder heeft gedaan. Zelfs al hou je niet van drama deze film mag je niet missen.....klasse

avatar van Sutherland

Sutherland

Ik vond er niet echt veel aan moet ik zeggen...Ik vond het verhaal saai gebracht en ik vond er geen snelheid inzitten. Ik ben dan ook in slaap gevallen na een uurtje.

gauke

Zonder meer een mooie sterke film die verschillende kanten belicht van de dood van een man met HIV, noch wordt er een mening opgedrongen. Ook de verschillende karakters worden bijzonder goed ingevuld.

avatar van Boenga

Boenga

Sterke film, heel pakkend. Bij momenten had ik een gevoel naar een documentaire te kijken - zeer realistisch en overtuigend overgebracht.

Het verhaal verveelt geen moment; je gaat er werkelijk helemaal in op...

avatar van houbi

houbi

The Event gaat niet alleen over homo's en aids, maar vooral over de vraag of een individu over zijn eigen leven mag beschikken, eventueel tegen de wetten van de maatschappij in. Deze film biedt geen hapklare antwoorden, maar laat ons nadenken over de problematiek die mogelijk grote gevolgen kan hebben voor ons eigen oordeel.

Olympia Dukakis... adembenemende acteerprestatie! Groots!!

avatar van Boenga

Boenga

2de keer gezien; vond het nog aangrijpender dan de 1ste maal dat ik keek - vooral het laatste kwartier blijft in m'n geheugen gegrift.