The Watch (2012)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Akiva Schaffer
met Jonah Hill, Ben Stiller en Vince Vaughn

Een groep vrienden (Stiller, Vaughn, Hill en Ayoade) vormt een burgerwacht in hun woonwijk om meer tijd met elkaar door te brengen en even aan het familieleven te kunnen ontsnappen. Echter, wanneer de groep een complot ontdekt dat de hele wereld bedreigt, zullen ze tot actie moeten overgaan.

avatar van In beslag
Om zoveel pretentie te hebben,en het niet waar maken is een gevalletje zonde.
Paar keer glimlachen, behoorlijk flauw.
Het is niet vervelend,maar echt zo,n film ,die een keer even wat vermaakt,en dan niet meer hoeft te zien,
Kleine voldoende

avatar van Pelagatti
Wanneer je niet al te hoge verwachtingen hebt is dit best een leuke film. Heb me redelijk vermaakt en bepaalde situaties werkte bij mij aardig op mijn lachspieren. Vooral Vince Vaughn vond ik in deze film bovengemiddeld vermakelijk spelen

Heerlijke vermakelijke komedie! Prima mee vermaakt, en Vince Vaughn komt zeer goed uit de verf in deze film.

Tegenvallende film waarin een aantal mannen een burgerwacht vormen na een moord in de buurt. Deze mix tussen comedie en sciencefiction begint nog wel leuk, maar verzandt al snel in slechte grappen waar simpelweg niet om te lachen valt. En dat ligt niet aan de cast, want die doen niets verkeerd.

avatar van frolunda
The Watch kent wat aanloop problemen maar na zo'n klein uur wordt het allemaal nog best leuk.Een paar geslaagde grappen,goede rollen van Vaughn en Ayoade,nog wat over de top actie en zo heb je een aardige sf comedy.Soms wil de film wat te veel en vliegt ie uit de bocht maar een voldoende zit er toch wel in.

avatar van soom
Iets leuker dan That's my boy, vanwege net iets subtielere humor, die niet zo makkelijk opgepakt wordt als in That's my boy. That's my boy gaat dan ook voor de iets gemakkelijker weg, en the Watch kiest dit keer, anders dan bij voorganger Hot Rod, voor minder plat.

Vond hem nog aardig spannend op momenten, en hoewel Vince Vaughn staat te stuiterballen als de een of andere ADHD-er met een slokje op (had niemand hem kunnen platspuiten met medicijnen?), is de rest van de cast wel aangenamer.

Leuk uitgangspunt, redelijk mooi uitgewerkt, cast heeft er redelijk plezier in, en alles is aangenaam genoeg voor 3*.

avatar van ziggy06
Beetje een flauw verhaal, maar moet toch toegeven dat Hill en Vaughn me soms wel goed aan het lachen hebben gemaakt...o ja en Erin Moriarty (Chelsea) is eyecandy...

avatar van oemoemenoe
Leuke film. Lekkere flauwe humor en gelukkig nooit te serieus. Deed me een beetje denken aan "Attack the Block" qua opzet. De personages zitten goed in hun rol en ook de actie is leuk.

scorsese schreef:

De cast probeert er inderdaad nog wat van te maken in mijn ogen.... maar wat een "draak" van een script! 2*

avatar van LOTR-lover
Heb het op zich niet zo heel erg op komedies maar op de één of andere manier kon The Watch me wel bekoren. En dat terwijl de recensies over het algemeen niet al te best zijn. Denk dat het met name ook door de cast komt. Alle hoofdrolspelers acteren uitstekend en daardoor vergeet je snel het flinterdunne plot. Maar goed, hoe belangrijk is een plot nou daadwerkelijk in een komedie? Er werd ook goed gebruikt gemaakt van bepaalde songs in de film, gaf net even die extra sfeer.

7/10 (IMDB)

avatar van K. V.
Deze komedie eens geprobeerd en 'k vond hem qua humorgedeelte toch wat zwak uitvallen. Een aantal grapjes, maar over het algemeen was het "gene vetten".
De cast deed het zeker niet slecht en ze pasten wel wel bij elkaar. Verder was de soundtrack ook wel nog leuk.
Al bij al geen slechte film, maar jammer dat het humorgedeelte een beetje tegenvalt.

avatar van DutchTakeshiro
The Watch is een aardige film die een aantal grote namen heeft. Laat ik maar meteen zeggen dat de film niet origineel of bijzonder grappig is. Er wordt volop gebruik gemaakt van de bekende wegen. Zelfs acteurs als Ben Stiller en Vince Vaughn kunnen deze film niet helemaal redden. De grappen zijn erg flauw en je vraagt je af wat iemand als Ben Stiller in deze film doet. Voor Jonah Hill en Vince Vaughn vind ik het dan wel weer een film die bij ze passen. jammer dat te veel gebruik gemaakt wordt van dezelfde grap. Telkens kwam het woord "zaad" langs. Nadat het enkele keren nadrukkelijk was langsgekomen begon ik me lichtelijk te irriteren. De film geeft hier duidelijk mee aan dat het niet verder komt dan "alien zaad".

The Watch weet te amuseren omdat het een leuke mix weet te creëren tussen sci-fi, actie en komedie. Van tijd tot tijd is de film zelfs lekker smerig, er gebeuren in ieder geval genoeg dingen om de kijker te boeien. Het hele idee van een burgerwacht is op zich al vrij hilarisch en hier wordt dankbaar gebruik van gemaakt. Leuk dat er trouwens een aantal bekende liedjes langskomen, is altijd een klein pluspunt voor de meeste films.

Ja, wat valt er verder nog te zeggen over een film als deze? Eigenlijk niets, het is een film die je morgen vergeten bent. De film is in ieder geval niet zo slecht als veel mensen beweren. Klopt, de film is erg flauw, maar aan de andere kant zorgt dat weer voor een makkelijk verteerbare hap. Met enige moeite weet The Watch bij mij een voldoende te scoren.

avatar van ILDIB
Vince vaughn verneukt zowat elke film en dis ook deze. Onderbroekenlol met 3 a 4 leuke scenes.

avatar van Roger Thornhill
Wat jammer dat deze film nergens onvoorspelbaar wordt, net zoals de drie steracteurs in hun rollen nergens uit hun comfort zone stappen. Een aardige vertolking van Jonah Hill (mooi moment met zijn moeder) en een sterke suggestieve rol van Billy Crudup als de enge buurman blijven uiteindelijk over, en dat is bepaald niet voldoende.

avatar van Whunter
Bijzonder aardige film. Ook Vince Vaughn heeft zich laten zien als een serieuze vader, leuk om te zien. Hij is niet altijd mijn ding dus...
Ik ben inderdaad een liefhebber van domme humor.
Hier neemt het verhaal de overhand, zodat je niet continue in een deuk ligt.
En het is een leuk verhaal, en mooi ook zoals je kunt voorstellen als je een boek leest, maar dan beter. Niks mis mee dus. Lezen die boek!

avatar van Al DeNiro
Leuke acteurs en de aliens zien er goed uit.

avatar van Timothyvdmeer
Was wel redelijk maar werd nooit hilarisch.

Matige komedie die nooit echt grappig is.
De aliens zien er wel goed uit, maar niet gepast voor een komedie.
Niets voor mij deze film dus.

avatar van Pantoffel
Goed genoeg om uit te kijken. Maar verder niets speciaal.

Ben Stiller zijn personage klopte van geen kanten vond ik.
Deed soms dingen die niet paste bij hoe het personage eerst werd neergezet.

Ook leuk om Richard Ayoade in iets anders te zien dan IT-Crowd.
Het was dan ook geen verrassing dat hij een alien bleek te zijn.

Vond de aliens ook iets te eng voor een gewone komedie.

avatar van Waackx
Vermakelijke komedie deze kruising van The Mist en Attack the Block.

avatar van Decec
Een goede actie/komedie/SF film..
Leuk verhaal...
Goed acteerwerk...
Het is mijn ding komedie niet...
Wel goed gemaakte SF (Alien)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van rebelkush
Ben stiller en Vince vaughn in één film is normaal gesproken garantie voor succes net zoals dodgeball.
Helaas haalt dit film de niveau van dodgeball niet of andere films van stiller die ik gezien heb maar vermakelijk is die zeker wel.

Leuke film met grappige acteurs maar ik heb geen buikpijn of tranen van het lachen gehad terwijl ik dat normaal gesproken wel heb met stiller films, jonah Hill en die Engelsman vond ik slecht gecast, r Lee ermey (rip) blijft een baas

avatar van horizons
Raar genoeg lang niet gezien maar dit is gewoon een heel erg leuke film. Cast is goed bezig. Een heel tof alien design en genoeg fun tijdens de duur van de film.