The Lucky One (2012)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Scott Hicks
met Zac Efron, Taylor Schilling en Blythe Danner

De marinier Logan Thibault overleefde drie 'tours of duty' in Irak. Hij schrijft zijn geluk toe aan een foto van een vrouw die hij nog nooit eerder had ontmoet. Nu, wanneer hij eindelijk terug naar huis in North Carolina mag keren, besluit hij zijn geluksbrenger op te zoeken...

avatar van andijvie
Een bonk clichés met een flinke hoeveelheid mooie film shots. Zo kan je een film maken die niet bepaald een topper is, maar wel heel lekker en relax wegkijkt. Goed acteerwerk van Moeder, zoon en oma ... iets minder, maar nog steeds goed genoeg van Zac, de Marinier.
Samen met de vriending of moeder de vrouw op t bankie kijken ... lekker avondje gegarandeerd!

avatar van Elkie Brooks
Man, vrouw, kind, oma en een jaloerse ex. Voldoende karakters om een leuke film van te maken. Zelfs een beetje spanning.

avatar van Zeriel
Wat een draak van een film.

Om te beginnen klopt het hele uitgangspunt al niet. Logan loopt weg van de plaats van de komende ontploffing, bukt vindt de foto, keert om en loopt dan rechtsstreeks richting plaats van impact. Het is waarschijnlijker dat hij juist door die foto weggeblazen wordt.... Laat we het er maar op houden dat hij zo'n klap kreeg en het niet meer precies weet wat er gebeurd is.

Voor de rest een opstapeling van genre-cliché's met een bordkartonnen protaganist, op wie vrouwen hun romantische ideale man kunnen projecteren. In die zin geslaagd, maar niet voor mij, voor de liefhebbers.

avatar van Ew_MK1
Nee veel te zoetsappig en een raar verhaal met die foto die hij vindt en dan maar haar opzoekt en daar gaat werken .

avatar van mnrk
Finding something like that... in a war... is like finding an angel in hell. So I kept it with me.

Gewoon een prima film van Scott Hicks, bij dit soort films verwacht je ook geen bijzonderheden...

Het verhaal staat natuurlijk bol van de clichés en je weet precies wat er allemaal gaat gebeuren, maar ondanks dat blijft de film toch gewoon leuk om naar te kijken...

Zac Efron, Taylor Schilling en Blythe Danner spelen dan ook hun rollen naar behoren waardoor je in ieder geval geen storende factor heb...

Wel was de muziek in deze film op zijn plek...

De manier hoe soepeltjes en eenvoudig hoofdpersonage Logan de vrouw vindt is best beetje lachwekkend. Eerste beste plaatsje binnenlopen in een groot land als USA en Bingooooo!!
" Spoorloos" zou hier japoers op zijn.
Maar goed, het vinden van de jonge vrouw op de foto is enkel aanleiding voor het starten van een mierzoet liefdesverhaal vol met de daarbij behorende strubbelingen.
Vervelend is het nog niet eens om naar te kijken moet ik toegeven.
Maar meer dan een gemiddelde bouqet reeks boekje maar dan als film is het allemaal niet.
2.5*/3*

Romantisch drama, dat af en toe iets te sentimenteel dreigt te worden. Films zonder echte slechterikken, maar gevuld met nogal wat clichématige ontwikkelingen, haast net zo veel als het echte leven. Met uitzondering van de als altijd gedegen Blythe Danner valt het acteerwerk niet mee. Maar de films kijkt niettemin best lekker weg.

avatar van Fryce
Mooie beelden, maar erg slecht spel.

avatar van cantforgetyou
Heel erg veel clichés. Het is echt een super voorspelbaar verhaal. Toch kijkt het lekker weg. Leuke eye candy en mooie shots van de natuur en omgeving.

avatar van AmazingPP
Mierzoet drama. Morgen even langs de tandarts om te laten checken of er nog glazuur op mijn tanden zit. Niet mijn ding. Desondanks niet slecht geacteerd, maar wat een voorspelbare film. 2 *

avatar van Decec
Een mooie drama/romantiek film...
Mooi/ontroerend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Zac Efron speelt goed...
Bekende actrice Blythe Danner...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Perfect mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend camerawerk...

Wat een cliché dertien in een dozijn flauwe zoetsappige Drama / Romantiek film was dit. Als vrouw zijnde weet je deze film misschien nog te waarderen (mede ook dankzij vrouwenidool Zac Efron), maar als man zijnde (uitzonderingen zijn er natuurlijk) vind je dit gewoon een vreselijke flauwe film.

Het zeer voorspelbare verhaal weet totaal niet te boeien, maar kijkt zich op het visuele aspect na en natuurlijk ook de fraaie Taylor Schilling gelukkig wel nog enigszins lekker weg. Hoewel de film niet al te lang duurt met circa 95 minuten (dat is ook een pluspunt), vond ik hem desondanks behoorlijk langdradig. Net zoals het hele verhaal zoetsappig is, geldt dit ook voor de muziek. De cast kon ook niet echt overtuigen en echte chemie tussen Zac Efron en Taylor Schilling (ze stelde zich regelmatig ook erg aan) is er eigenlijk ook niet.

Nee, ik was duidelijk niet de The Lucky One om deze film te mogen aanschouwen. Het zal me overigens ook niet verbazen als deze film binnen afzienbare tijd verschijnt op een Tv-zender als de EO of RTL4, want daar past hij perfect op thuis.

Hemeltjelief, saai en slecht

avatar van WB
WB
Zucht... ik ben klaar met de boekverfilmingen van auteurtje Sparks. Ik heb me er al vele malen aan gewaagd, maar deze spant de kroon. Niet best acteerwerk, totaal geen chemie tussen de personages, cliché na cliché, standaard verhaal en totaal sfeerloos. Haalt nergens het niveau van The Notebook... hoewel ik daar nu ook mijn twijfels over krijg. Misschien maar niet herzien dan. Nee, deze film was niet best...

avatar van james_cameron
Te zoetsappig romantisch drama, absoluut één van de mindere Nicholas Sparks-verfilmingen. Zac Efron schiet tekort in de hoofdrol en de plot is niet interessant genoeg om de volle lengte te blijven boeien. Het is allemaal net iets te dun en oppervlakkig.

Achten we het plot aanvaardbaar, zijn clichés en wat voorspelbaarheid moeilijk weg te cijferen, deze "The Lucky One" is toch een degelijk gemaakt romantisch drama, met goede acteerprestaties en, wat mij opviel, zeer geslaagde fotografie en beeldvorming.

avatar van Mr-Mcmovie
Cliché. Maar zeer onderhoudend.

Zac Efron heeft de laatste jaren zich goed verbeterd en heeft zo min of meer die kleine lullige hij uit High school musical al een goede klap in zijn gezicht gegeven.

De romantiek tussen de twee komt realistisch naar boven.

Zeer zeer goed bevallen. 3,5

avatar van missl
Ja ik houd er wel van, dit romantische gedoe. En een film die gebaseerd is op boeken van Sparks, romantischer kan het bijna niet worden. Heerlijke wegzwijmel al vind ik Efron niet leuk.

Zac Efron presteert hier nogal wisselend in vergelijking met de rest. Vond hem als marinier niet overtuigend genoeg, hij paste goed tussen de andere hondjes met zijn puppy face. Maar de film is wel mooi om naar te kijken, een wegdromertje De scènes in slow motion in het begin van de film vond ik ook leuk.

avatar van Pim1993
Zoetsappig. Hij kijkt wel erg lekker weg. Prima om een keer gezien te hebben!

Matige film over een marinier die zijn leven te danken heeft aan een vrouw op een foto. Een zoetsappig verhaal uit de koker van Nicholas Sparks. En zoals altijd heeft ook deze film een dramatisch einde waarbij ook weer iemand moet omkomen. En dat is zeker niet het enige voorspelbare punt van de film. Het ziet er allemaal wel mooi uit. Het acteerwerk van Taylor Schilling is van een wisselend niveau. Een nipte 2.5 sterren.

avatar van IH88
“What kind of a person drives from Colorado to Louisiana to work in a dog kennel?”

Aardige Nicholas Sparks film. Alle zoetsappige ingrediënten zitten er weer in, maar dit moet toch wel één van Sparks’s meer “ingetogen” verhalen zijn. Geen overdreven romantiek en drama, maar gewoon twee mensen die langzaam verliefd worden. Met een kleine kink in de kabel (uiteraard), maar met Efron en Schilling is ook dit geen onoverkomelijk obstakel. Ze hebben een prima chemie, en in een verhaal van Sparks wint de liefde altijd...

Een leuke film met een prima verhaal.met een goeie cast.ze speelden het allemaal prima.heb me dus prima vermaakt.ben ook wel benieuwd naar de andere verfilmingen van sparks.de anderen nog niet gezien.

avatar van jippie2010
Een film zonder hoogtepunten.
Een zwak scenario, weinig diepgang,
en een simpele cast.
Pretty boy Efron speelde als een slappe krant en laat zien
dat hij geen film kan dragen. *2.0

avatar van b00ts
Hoe voorspelbaar kan een film zijn.

avatar van Ste*
Een Nicholas Sparksfilm zou geen Sparksfilm zijn zonder ellende die in drie-, vier-, of vijfvoud komt. Dode familieleden, getraumatiseerde en getroubleerde mensen, nare gewelddadige exen. En niet te vergeten de ramp op het einde met meestal nog een sterfgeval. In dit geval kwam het het plot ook wel erg goed uit, we zijn meteen af van de nare slechterik. Beetje makkelijk.

Het was weer afvinken geblazen, maar goed, blijkbaar is er toch iets dat me telkens weer naar deze films laat kijken. Ik denk de hoop op eens een écht mooi en romantisch verhaal. Dat is weer niet echt gelukt met deze. Het is een hele tijd best oke om te kijken, de warme zonnige locaties en de mooie mensen werken altijd wel mee, maar tegen het einde gaat het toch weer behoorlijk lang duren. En omdat het allemaal zo voorspelbaar en bordkarton is kan ik toch nooit écht meeleven.

Wat heerlijk dit. Precies waar ik zin in had na mijn gangster en actiefilm binge van afgelopen week.

Het is precies waar je op hoopt: romantische muziek, prachtige beelden, beetje drama. Echt een perfecte zwijmelfilm!

avatar van Tina77
Flauw, slecht gespeeld. Ik mis chemie en vooral door haar, zie haar niet graag bezig. Jammer.

Leuke film! Helemaal prima voor een gezellig avondje film kijken op de bank!