Dad Made Dirty Movies (2011)

Bulgarije / Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Jordan Todorov
met Stephen C. Apostolof

Het verhaal van Stephen C. Apostolofs (beter bekend als A.C. Stephen) vlucht uit het communistische Bulgarije en de daaropvolgende zwerftocht die hem uiteindelijk in Hollywood en aan de top van de sexploitation filmindustrie zou brengen. Samen met Ed Wood produceerde hij verschillende ‘nudie-cuties’, onschuldige soft porno die het vooral moest hebben van op en neer wippende borsten of ‘ticket sellers’, zoals A.C. ze weinig politiek correct placht te noemen. Het wordt verteld door zijn kinderen, zijn laatste echtgenote en enkele actrices, die, ondanks het seksisme, de lage productiewaarden en de simplistische scripts van de films met een zekere nostalgie terugdenken aan de tijd die aan de harde porno voorafging. Het rijk van Apostolof kwam abrupt tot een einde door de opkomst van de expliciete pornofilms, waarvan ‘Deep Throat’ allicht het bekendste voorbeeld is. In tegenstelling tot wat zijn beroep doet vermoeden, was Stephen immers een vrome familieman die weigerde mee te stappen in de porno-industrie, wat het einde van zijn carrière betekende.