• 8.520.307 stemmen

The Bunnyman Massacre (2014)

Horror | 90 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titel: Bunnyman 2

Geregisseerd door: Carl Lindbergh

Met onder meer: David Scott, Julianne Dowler en Jennifer June Ross

IMDb beoordeling: 4,0 (827)

Plot The Bunnyman Massacre

Op een afgelegen weg snijdt een groepje vrienden een willekeurige vrachtwagenchauffeur af. Ze weten echter niet dat de chauffeur de psychotische leider van een kannibalistische familie is. Ook draagt hij een konijnenpak, waarmee hij zijn slachtoffers lokt. Uiteraard laat hij het groepje vrienden niet zomaar ontsnappen...

avatar van Hostelg

Hostelg

vet!

avatar van ipman-99

ipman-99

"School Bus Stop Ahead." ... " !!!

Vermakelijke Sequel !!! Heerlijk low-budget vervolg met onze killer opnieuw

in zijn konijnenpak ! Alle ingrediënten en clichés die deel 1 had ..., zijn opnieuw aanwezig in dit

deeltje 2 ! Goede make-up effecten en gedoseerde gore verpakt in dat heerlijke low-budget

sfeertje doorheen de film ! B-voer dat volop Entertainment brengt !!!

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Je enthousiasme is aanstekelijk ipman, maar ik kon er een stukje minder mee. Ziet er behoorlijk fraai uit voor ''wat het is'' (sterke stijl, fijne setting), maar het gaat soms alle logica te boven. Het is in Bunnyman 2 een trend om je vrienden en geliefden voor dood achter te laten, tot in het bizarre aan toe. Als een 'haas'...

Met name de kills zijn een zaaddodende bedoeling en hebben nauwelijks on-screen presence. Neemt bij voorbaat al vrijwel alle lol uit een slasher. Spijtig, want de killer is best tof.

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Ik verwacht hier natuurlijk niet erg veel van, maar voor mijn slechte horrorfilm marathon is hij perfect (dit wordt nummer 9). Ik zal hem met klagen tegemoet moeten gaan.

avatar van kleintje 2

kleintje 2

Valt onder de films waar om de 5 minuten iemand moet worden vermoord voor het entertainment. Toch bespeurde ik op het einde toch iets van een puntje verhaal, slecht erin gebracht natuurlijk, maar het heeft het wel.

Dit was de zevende slechte horror film die ik heb gekeken. Ik heb er nog steeds 2 te gaan voor ik weer nieuwe ga downloaden. Deze valt onder een van de slechtste op mijn lijst samen met Jurassic Shark en Silent Hill: Revelations.

avatar van Shadowed

Shadowed

Iets beter.

De Bunnymanfilms zijn opvallend bekend geworden. Niet omdat iedereen de films blijft kijken, maar ik blijf de naam steeds tegenkomen in forums, gesprekken of aanbevelingen. Vaak is dit met een reden omdat je ze als de pest moet vermijden, maar goed, aandacht is aandacht. Het was voor mij genoeg aanleiding om het vervolg een kans te geven.

Ten opzichte van het vreselijke vorige deel is deze film een ware verademing. Niet dat het kwalitatief zo ver boven de film ligt, maar het laat wel zien dat er moeite in is gestoken. Het soms geduldige camerawerk door de stille landschappen en het compleet wegnemen van de soundtrack leveren wat intrigerende beelden op. Ook levert dit veel focus op voor onderliggende spanningen bij interacties tussen de killers en goodguys.

Opvallend aan de film is dat er bizar weinig logica inzit. Ik begin te vermoeden dat de moordenaars binnen deze film misschien over superkrachten beschikken, want ze kunnen dingen voor elkaar krijgen die simpelweg onmogelijk zijn. Hele zware haken met weinig snelheid in een been werpen. of iemand van een brede caravan trappen. Ze worden ook geholpen door slachtoffers die net geiten zijn. Ontzettend dom, zo dom dat het mij zelfs opvalt, en ik ben niet altijd even scherp.

De moorden zijn nog wel lollig, alhoewel het duidelijk is dat de budgettaire beperkingen de film geen kans gaven om echt op praktisch gebied uit te halen. Emmers verf tegen borden en boomstammen aangooien is echter nog wel lollig soms. De killer in dat kostuum is ook zo'n bizarre verschijning dat je het niet kan laten je helemaal in de film te verplaatsen.

Als film zelf is het nog steeds dramatisch in elkaar gestoken met wel een leuk sfeertje, en in vergelijking met het rampzalige eerste deel is dit een verademing. Kwalitatief stukken beter, maar het acteerwerk blijft gruwelijk slecht, de kills onbevredigend en de film zit zo vol met fouten dat het negatieve gevoel na einde van de film nog duidelijk heerst.