Bunnyman (2011)

Horror

geregisseerd door Carl Lindbergh
met Cheryl Texiera, Matthew Albrecht en Alaina Gianci

Een groepje vrienden is op weg naar huis na een weekendje in Las Vegas. Ze rijden door de afgelegen gebieden van Noord-Californië en komen daar terecht in een vreselijk kat-en-muisspel met de bestuurder van een enorme laadtruck. De groep gaat op zoek naar hulp en komt terecht bij een gestoorde familie die ervan geniet zoveel mogelijk van de vrienden op te eten.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ziet er tof uit!

avatar van FillumGek
Een dappere poging van vermoedelijk een aantal enthousiaste amateurs. Toch schort er heel wat aan Bunnyman waardoor de film niet boven de voldoende uitkomt. Storende dingetjes die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden, ook met een laag budget.

Het is de zoveelste film over een aantal zwakzinnige tieners die de ene na de andere verkeerde beslissing nemen. Door de jaren heen zijn er zoveel shitty clichés op me afgevuurd dat ik er immuun voor dacht te zijn. Maar m'n muil raakte weer meerdere malen de grond van verbazing en ergernis. De jongeren waren wel heel erg bang aangelegd. Snel geïmponeerd door een rijdende truck en ik vraag me af waarom ze in hemelsnaam wegrennen wanneer één van hun dood op de grond ligt zonder dat ze het echt zeker weten. Moeten m'n vrienden bij mij doen, ik zou spontaan opstaan en ze allemaal met me mee de dood intrekken. Je zou het lichaam uit respect toch gewoon in de auto leggen. Vreemd ook dat niemand met een telefoon op zak loopt. Het einde is volgens het boekje, erg belachelijk. De killer niet vermoorden, je wapen achter laten, je motherfucking vriendin opofferen?! Geef me een half uur en ik pleur een beter en logischer script op papier.

Het kat-en-muisspel op de weg tussen auto en truck is best spannend en deed vooral denken aan Jeepers Creepers. Opmerkelijk dat het geluid van de film het zwakste is. Zo zijn de stemmen veel te zacht opgenomen of ze worden af en toe overstemd door geluiden die slechts dienen als bijzaak. Ik moest meerdere malen m'n oren spitsen en dat is behoorlijk irritant. Er is een stevig gebrek aan een spannende score of additional sounds. De film is enorm stil, zelfs de achtervolging hoor je gewoon bijna niet, alsof het tussen twee hybrides gaat.

Het acteerwerk viel me best mee. Ondanks de onlogische keuzes die de arme schapen maakte kwam het redelijk geloofwaardig over, alsof ze zelf wel achter het idee stonden om de killer met open armen te ontvangen. Ze zullen er geen prijs mee in ontvangst nemen, maar in een volgende slasher zie ik ze met alle plezier weer de longen uit hun lijf schreeuwen. Een psycho in Paashaas-kostuum is natuurlijk sowieso baas.

De film voelt grotendeels als een lege huls, maar het einde trekt de boel weer iets omhoog. Dan wordt er eindelijk met wat bloed gestrooid. Letterlijk in dit geval, want op een gegeven moment zie je een hand van een crewlid wat rode verf door het raam smijten, hmm. Make-up is best aardig, maar haalt het niet bij een nog amateuristischer werkje als The Taint. Verschillende camerashots zien er professioneel uit, maar er wordt wel erg makkelijk met de schaar omgesprongen. Wanneer er iemand uit een boom flikkert wordt de scene meteen gecut zonder dat je de persoon op de grond hebt zien vallen, alsof Lindbergh haast had. Zo zijn er meer van zulke ergerlijke cuts. Wat de amateurbeelden aan het begin en het eind van de film met de film zelf te maken hadden is me een raadsel.

Bunnyman oogt op momenten, en dan met name het begin en het eind, behoorlijk professioneel, maar storende dingetjes zoals gebrek aan geluidskwaliteit, een matig script en het gemis aan sterke scenes maken dit niet meer dan een moedige poging.

avatar van code9
Filmisch o.k. en het geluid klinkt professioneel (althans, op mijn systeem, FillumGek heeft klaarblijkelijk een hele andere ervaring), maar voor de rest is het echt knulligheid ten top in deze film. Idiote acties en even onlogische reacties, dito dialogen, totaal nergens op slaande stiltes, special effects die naam niet waardig, en waarschijnlijk de minst enge slachter ooit uit de slasher geschiedenis (totdat hij zijn debiele konijnmasker afzet). De warrige video-8 achtige amateurbeelden aan het begin en het eind intrigeren nog wel het meest, en dat zegt eigenlijk al genoeg.

erik1677
Het begint zo mooi, mooie vintage beelden, en lekker luguber.
Een soundtrack wat je regelrecht angs aanjaagt.
Maar dan de eerste shot na de openings credits.
Weer zo'n groepje vrienden met elkaar in de auto die op vakantie gaan.
En het is ook weer zo'n saai clubje.
kunnen zze nu nooit eens wat anders verzinnen.
En dan komt de film eigenlijk maar heel langzaam op gang.
Absoluut helemaal niks deze film, op de openings credits na dan.

avatar van Vascago
Zelfde als erik1677 zegt, al heb ik toch een paar keer een glimlach op mijn gezicht gekregen. Daarom een halfje meer. Bovendien hou ik wel van dat cliche: Groepje vrienden, moordenaartje, mesje. Alleen dan niet in een konijnepak

erik1677
Hehehehe ja inderdaad Vascago, dat konijnepak was niks

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
In dit genre heb je al zoveel vergelijkbaar materiaal dat je wel origineel uit de hoek moet komen. Alleen is een konijnenpak niet echt het beste idee. Bunnyman toont nog maar eens aan dat een goeie slasherfilm meer is dan wat strooien met nepbloed en vrouwelijk gegil. Zelfs de tieners waren zo saai dat de stereotiepen zoals het vrijende koppeltje ontbraken. Nogal saai gedoe dat niet echt mocht bekoren.

ipman-99
"John, just go around him. I'll try - he's all over the place." ... " !!!

Vermakelijke Chit !!! Heerlijke vermakelijke low-budget Horrorfilm met een killer
in een konijnenpak ! De film kent natuurlijk de vele clichés die het genre zo kenmerkt ... !
Groepje jongeren inclusief Cheryl Texiera alias Rachel gaan op uitstap in de 'Middle of Nowhere' met
alle bekende clichés van dien !
De spanning zit er wel bij momenten zeker in ..., met name de
achtervolgingen en de kat en muis spelletjes tussen de killer en onze vrienden !
De make-up effecten waren gewoon goed en meer naar het einde toe kregen we het nodige bloed ! Dat de film een trage opbouw kende stoorde me helemaal niet ..., maar wie me kent weet dat het bijna zwart beeld moet zijn vooraleer ik een film langdradig zou vinden !

avatar van Noodless
Duel meets wrong massacre

Het duel op de wegen wordt op een naargeestige manier weergegeven met een opvallend stukje griezelige muziek. Het idee van het konijnenpak is in ieder geval best gedurfd en origineel. Ik had er in ieder geval geen problemen mee. Het b-etiket spat er vanaf, maar hoe amateuristisch de film ook is, het blijft allemaal lekker bizar, geheimzinnig en bloederig. 6/10

avatar van Shadowed
Drama.

Wat een drama is deze film. Begon nog wel veelbelovend met een lollig konijnen kostuum. En dat kostuum was vrijwel het enige pluspunt in deze film. Man.

Ik vraag me af wat het budget was, want het lijkt maar 5 euro te zijn. Elke keer als je denkt dat het spannend gaat worden draait de camera weer weg. Leid af. Tja, acteerwerk is ook bagger. Hoewel Joe nog wel goed overkomt.

Joe en het kostuum zijn de enige pluspunten.