Strangeland (1998)

Horror / Thriller

geregisseerd door John Pieplow
met Dee Snider, Kevin Gage en Linda Cardellini

De 15 jaar oude Genevieve Gage en haar vriendin Tiana Moore ontmoeten op het internet in een chatroom Captain Howdy, die de meiden uitnodigt voor een feestje bij zijn huis. Maar als ze die avond niet thuiskomen, gaat politieagent en Genevieve's vader Mike op onderzoek uit. Mike komt de moordenaar, die zijn slachtoffers met naald en draad bewerkt voor hij ze bruut afslacht, al snel op het spoor en weet hem zelfs te vangen en op te sluiten. Slechts vier jaar later wordt deze schizofrene Carleton Hendricks echter vrijgelaten. Maar is hij wel compleet genezen? En is Captain Howdy wel echt verdwenen?

avatar van Nick Hardcore
I WANNA ROCK!!!

Heb deze 7 jaar geleden ofzo gezien, en ik was de naam vergeten.
Maar deze film bleef echt de hele tijd aan me hangen, ik zocht 7 naar deze film, en eindelijk heb ik hem! Whoehoe

Snel weer is ff opnieuw gaan kijken

Kristeeel schreef:
Heb deze 7 jaar geleden ofzo gezien, en ik was de naam vergeten.

Snel weer is ff opnieuw gaan kijken

Ik had precies hetzelfde .

avatar van moviemafketel
Ik heb hem denk ik ook 7 jaar geleden toen op tv gezien.
Vond het wel leuk om Kevin Gage(Waingro Heat) in een totaal andere rol te zien. Ik vind hem sowieso wel een gave filmkop hebben.
Het verhaal was ook redelijk spannend. Maar het had wel wat slechter mogen aflopen allemaal. Had meer indruk gemaakt. Leuk voor een zaterdag avondje. 3 sterren.

avatar van blisteringdude
Toch vraag ik me af wanneer het vervolg uitkomt. Over de productie(die geloof ik mei dit jaar plaatsvond) is weinig bekend.

blisteringdude schreef:
Deel 2 komt eraan !

Zo te zien kan je jezelf nog opgeven voor een rolletje in deel2.

Overigens staat er nog uitgebreide uitleg wat er is gebeurt na deel 1 op wikipedia.. waarom deel2 zo lang op zich heeft laten wachten en hoe hij vond dat dit de voorloper van Saw en andere martelfilms was. En dat hij wel een DEE-rectors cut wilde maken, maar niemand zijn handen wilde branden aan de Director's Guild. http://en.wikipedia.org/wik...
Maar ja... wie interesseert dat nou? Mensen houden toch niet van zieke films?

avatar van Edie
Lijkt er toch wel op dat het weer een tijd kan gaan duren.. Vond het al apart dat er voorheen zo weinig te vinden was over het vervolg..

Strangeland II: Disciple No Longer Happening | Horror Movie, DVD, & Book Reviews, News, Interviews at Dread Central - dreadcentral.com

Reinbo
Tof filmpje. Bizarre killer. Verder wat rommelig, maar dat mag de pret niet drukken. Paar bizarre crimescenes maken dit tot een fijn filmpje.

Kleine 4*

avatar van Left4Dead
Je reinste bagger, het acteerwerk, de pov´s, het verlepte script de talloze fouten enz enz.
Man o man o man, wat een partij amateurwerk.
Meer woorden wil ik er niet smerig aan maken.

avatar van RuudC
Normaal gesproken zou ik om films als deze geen cent geven. Het plot klinkt als dertien in een dozijn en één blik op het budget en je weet dat het een low budgetfilm is. Maar ja, de film gaat over Captain Howdy en Dee Snider is de frontman van Twisted Sister, wat ik een ongelooflijk gave band vind. Dit zou dus nog wel eens wat kunnen worden. Kunnen, want het stelt alsnog weinig voor. Dee zet een heel toffe rol neer, maar al het andere zit flink tegen. Vooruit, de protagonist is een prima acteur, maar niet het type dat een film kan dragen. De muziekkeuze is ronduit beroerd. Je hoort vooral metal die eind jaren negentig heel populair en laat dat nou net de stroming zijn die ik verafschuw.

Toch zijn dat dingen waarmee ik wel kan leven als het om een film gaat. Ik heb iets om naar te kijken en niet een cd gekocht ofzo. Stiekem had ik toch op echte Twisted Sistertracks gehoopt. De halfbakken cover van Burn In Hell op het eind, reken ik dus niet mee.

De film is dus te goedkoop, maar ook te donker. Een typische jaren negentigkwaal. Verder doet Captain Howdy gruwelijke dingen, maar als kijker heb je vooral het idee naar een freakshow te kijken. De slachtoffers hangen er wat bij, alsof ze niet blij zijn met hun saaie rol. Het plot is nogal flauwtjes. Er had veel meer ingezeten. Wellicht komt het met de remake (weer met Dee Snider) in orde. Dee Snider is zonder twijfel de smaakmaker van de film. Een artist pur sang. Iemand die je met gemak angst aanjaagt, maar daar maakt deze film veel te weinig gebruik van.

avatar van Maarten0402
Lang geleden al talloze keren opgezet ter vermaak toen ik gek was van Dee Snider (Twisted Sister). Toen ik erachter kwam dat hij in deze film speelde wilde ik het zo gauw mogelijk zien!. Tja zijn rol is opzich wel goed en ook aan Kevin Gage (Waingro in Heat) ligt het niet. Maar uiteindelijk is dit een erg inwisselbare film waar ik veel van ben vergeten.

avatar van blisteringdude
Het vervolg laat nog steeds op dit wachten. Blijft een prima torturehorror die ik eigenlijk als voorloper van o.a. Hostel en Martyrs zie.

avatar van SmackItUp
Dit vond ik echt helemaal niets.

Het plot, de motieven, alles wordt al in de eerste 10-15 minuten weggegeven. Na 20 minuten krijg je zo onderhand een herhaling van zetten maar dan met een nieuw intro. Eigenlijk krijg je gewoon weer hetzelfde te zien als daarvoor, maar dan uiterst vertraagd en ellendig saai.