The Gray Man (2007)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Scott L. Flynn
met Patrick Bauchau, Jack Conley en John Aylward

Het schokkende ware verhaal van Albert Fish, een van de bekendste seriemoordenaars in de Amerikaanse geschiedenis. In 1928 wordt de engelachtige 10 jaar oude Grace Budd door een vriendelijke oude grootvader ontvoerd en wordt nooit meer teruggezien. Na zes jaar lang het land te hebben doorzocht, arresteren detectives tenslotte Albert Fish voor haar ontvoering, maar ze zijn onvoorbereid voor de gruwelen die zij zullen ontdekken…

avatar van too-sweet
Waargebeurd, verschrikkelijk.
Het begin van de film vond ik erg taai.Eenmaal een 20 min in de film is het goed te volgen.
Acteerprestatie niet van alle spelers geweldig.
Moeilijk te beoordelen met sterren vind ik.Het verhaal op zich is nu eenmaal zoals het is ,daar kun je weinig over zeggen. Is niet door iemand geschreven/verzonnen. Want zo is het gebeurd.Maar de uitvoering had m.i.z toch beter gekund.

Wat een slechte film. Gebeurtenis in de film is schokkend, maar wat slecht uitgewerkt. Film komt nooit echt op gang, wordt nooit echt spannend en het acteer werk is meestal beroerd. Was een taaie zit.

avatar van chebby
4* erg goede film, niet iedereen acteerde even goed maar vond het makkelijk weg te kijken en een hele sterke verhaallijn, erg dat dit ooit gebeurd is laat je toch weer denken hoe voorzichtig je wel niet met je kinderen moet zijn.

avatar van Mementos75
Schokkend verhaal, maar slecht uitgewerkt. Weinig diepgang in de motieven van de dader.

avatar van mcdaktari
Toch vond ik deze film wel wat hebben , het is dan wel geen superfilm maar ik wou toch weten wat er ging gebeuren en ondanks er weinig tot geen aktie in zit, heb ik me geen moment verveeld bij deze film.

avatar van flaphead
weinig stemmen/reacties voor deze film, terwijl hij toch wel meer aandacht verdient.
het heeft de 'hulp' van het waargebeurde verhaal, maar diept dat helaas te weinig uit. zeker de eerste helft is teveel vertellend, waardoor je de spanning mist. het deel waar hij Grace meeneemt duurt te lang, aangezien je al weet hoe dat zal aflopen. het aanzien van een pedofiele, kannibalistische moordenaar zorgt ervoor dat je vast blijft zitten in de film en zo nu en dan een terechte huiverig ontlokt. karakter King past prima in de naargeestige, donkere sfeer.
het is een goed verhaal dat een film 'verdient', maar met wat meer diepgang in de achtergrond en de karakters, had deze film veel hogere ogen kunnen gooien.

avatar van Shaky
Ik sluit me aan bij het commentaar van 'flaphead'.

Er is een lak aan diepgang maar het thema is zeer boeiend. 3 sterren.

avatar van Alittleromance
Waar gebeurt verhaal, wij in belgië zullen nooit in dit geval Marc Dutroux vergeten. Hij heeft er 6 meisjes gijzeling, waar er 2 zijn van teruggevonden. Hij heeft ons veel geld gekost en kost ons nog alle dagen geld. voor zoon klootzak zou de doodstraf ingevoerd moeten worden in België. Deze film is zoals Chebby hierboven schrijft, laat je toch weer denken hoe voorzichtig je wel met je kinderen moet zijn. Deze film zou iedere ouder die kinderen heeft moeten zien.