

Genre: Drama / Thriller
Speelduur: 101 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: John Polson
Met onder meer: Sophie Traub, Jon Foster en Russell Crowe
IMDb beoordeling:
5,5 (7.977)
Oorspronkelijke taal: Engels
Releasedatum: 10 september 2009
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Amazon Prime
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
-
Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl
Heb je nog geen account bij Jacks.nl? Dan wordt in samenwerking met MovieMeter je eerste storting verdubbeld tot 100 euro!Claim je welkomstbonus van €100,- bij Jacks.nl
Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+
Plot Tenderness
"The intimacy of the kill"
Eric Komenko (Jon Foster) lijkt een normale jongen, maar heeft zijn ouders op gruwelijke wijze vermoord en de oud-rechercheur Cristofuoro (Russell Crowe) vermoedt dat hij nog veel meer op zijn geweten heeft. Vanaf het moment dat Eric enkele jaren later de jeugdgevangenis verlaat, houdt de oud-rechercheur hem scherp in de gaten. Hij is ervan overtuigd dat de jongen het moorden niet zal kunnen laten. Eric heeft al snel weer afgesproken met Maria, een meisje dat hij leerde kennen in de gevangenis. Maar het getroubleerde tienermeisje Lori (Sophie Traub) is ook op zoek naar Eric...
Externe links
Acteurs en actrices
Detective Cristofuoro
Eric Poole
Lori
Teresa
Debbie
Gary
Maria
Marsha
Dan Komenko
Jackie Cristofuoro
Video's en trailers
Reviews & comments

Dominootje
-
- 564 berichten
- 0 stemmen
super saai.
Gebeurd geen ... in.
zwakke thriller die op geen enkele minuut boeiend was
Precies!
Had als genre Thriller wel wat meer verwacht, misser..

scorsese
-
- 10915 berichten
- 9724 stemmen
Tegenvallende film waarin een 16 jarig meisje gefascineerd is door een jongen die zijn ouders heeft vermoord. Een halve road-movie waarin maar bar weinig gebeurd. Bovendien ligt het tempo ook nog eens erg laag. De personages zouden op papier wel boeiend kunnen zijn, maar komen hier niet goed uit de verf.

Suleika1
-
- 110 berichten
- 299 stemmen
Deze film moet je gewoon niet als thriller kijken, want dan wordt je teleurgesteld. Maar als pyschologisch drama vind ik hem echt zó!! Het tragische element van het karakter Lori is goed uitgewerkt in een meisje dat eigenlijk op zoek is naar een uitvlucht uit de leegte van het bestaan.. "Nothing changes!" en dan gooit ze zichzelf in het water, zo tragisch he. Als je de film dan weer opnieuw kijkt, zie je steeds goed hoe naar die tragiek wordt toegewerkt.

Pazmaster
-
- 2496 berichten
- 4688 stemmen
Tegenvaller. Het verhaal boeide niet echt, wordt nergens spannend en het einde zuigt. Acteerwerk is aardig maar Crowe heeft een vrij suffe rol. 2,5 ster

Berrad
-
- 9 berichten
- 0 stemmen
Ik begrijp sommige reacties niet. Ik zie m voor de tweede keer en vind m nog steeds boeiend. Er gebeurd weinig inderdaad maar dat maakt het juist boeiend. Je wilt niet geloven dat Eric zo'n monster is en ondertussen wacht je af wanneer hij die irritante Lori gaat afmaken.
De rol van Crowe is inderdaad nietszeggend maar het siert hem wel dat iemand met zijn status zo'n bescheiden rol neemt. Je kan hem haast niet als The Gladiator voorstellen zo zielig als hij speelt.
Een verhaal over een moordlustige psychopaat zonder bloedvergieten, vind ik juist knapper gemaakt dan met veel hak en snijwerk.

m1701
-
- 1823 berichten
- 2168 stemmen
Verrassende film!!!
Acteerwerk was goed, en ook een erg goed sfeertje
moeite waard om te kijken
3*

Suleika1
-
- 110 berichten
- 299 stemmen
Ik begrijp sommige reacties niet. Ik zie m voor de tweede keer en vind m nog steeds boeiend. Er gebeurd weinig inderdaad maar dat maakt het juist boeiend. Je wilt niet geloven dat Eric zo'n monster is en ondertussen wacht je af wanneer hij die irritante Lori gaat afmaken.
De rol van Crowe is inderdaad nietszeggend maar het siert hem wel dat iemand met zijn status zo'n bescheiden rol neemt. Je kan hem haast niet als The Gladiator voorstellen zo zielig als hij speelt.
Een verhaal over een moordlustige psychopaat zonder bloedvergieten, vind ik juist knapper gemaakt dan met veel hak en snijwerk.
Haha, ik zie wel dat jij hem vanuit een heel ander perspectief kijkt dan ik..ook een interessant perspectief, dat wel hoor. Jij wilt steeds niet geloven dat Eric een monster is terwijl ik er steeds wel vanuit ga dat Eric het monster is dat hij zo sterk voor anderen probeert te verdoezelen. Jij wacht ondertussen op wanneer hij 'die irritante' Lori af gaat maken..ik bekijk dingen meer vanuit de belevingswereld van Lori, in mijn ogen een zeer problematisch meisje dat opgevoed is door een labiele moeder, misbruikt door haar stiefvader en nu op zoek is naar iets wat haar leven kan veranderen. Ze zoekt een uitweg uit haar lege bestaan. Gaandeweg in de film wordt duidelijk dat ze dit in Eric zoekt, denk ik. Vooral in de eindscene waarin het duidelijk wordt dat ze Eric al die jaren geleden heeft gezien met dat dode meisje en altijd al heeft geweten wat hij was. De woorden 'But pain forces you to hope..you tell yourself: this can't last..Today can be different..today something just might change..' zijn dan erg treffend. Dan weet je, het ging al die tijd over Lori en niet zozeer over Eric. Zij zoekt haar 'change' in Eric, niet in een gewone jongen, maar in een moordenaar..Gewone jongens kunnen haar niet de verandering in haar leven geven die ze zoekt..eigenlijk kan niemand dat.. Daarom zoekt ze het in het onmogelijke..ze is zelfdestructief.. Dat blijkt ook als Eric in een bepaalde scene de intentie heeft om haar te smoren met een kussen en ze dit voorziet en niet tegenstribbelt, maar zegt: 'Gebruik je handen, dat is wat ik wil, doe het, verlos me.' En dan, en dat vind ik het mooie van deze film, zie je dat ze op de een of andere manier doordringt tot Eric..je merkt dat hij geraakt wordt door haar gebrek aan zelfbehoud, haar wil zich zo makkelijk op te geven..en zie je misschien een spoortje van verdriet hierom in zijn uitdrukking?..Ik denk ook dat Lori niet echt verliefd is op Eric maar hij vertegenwoordigt voor haar een uiterste tegenstelling tot alles in haar lege leven wat ze zo haat..ze denkt dat ze verliefd op hem is..hij is haar redding en/of verlossing. Maar gaandeweg komt ze erachter dat hij niet op haar valt..Hij heeft interesse voor meisjes met een Latijns-Amerikaans/Spaans uiterlijk - heel anders dan de blonde Lori -, dat is het soort meisje dat hij wil vermoorden. Lori is jaloers op de tederheid die Eric voor de meisjes die hij vermoordt aan de dag brengt. Ze wil die tederheid..ik denk dat ze eigenlijk echt weer eens wat wil voelen, iets anders dan de pijn van haar bestaan. Uiteindelijk komt ze erachter dat ze die pijn nooit kan ontvluchten..ook niet d.m.v. Eric; 'nothing changes'.. Hoe meer Lori Eric ertoe schijnt aan te willen zetten haar te doden - zodat zij echt zijn liefde is, zodat zij die tederheid krijgt die zij bij dat dode meisje heeft gezien - , hoe minder hij ertoe bereid lijkt te zijn. Hij lijkt daarentegen een ander gevoel voor Lori te ontwikkelen; dat zie je ook als zij zichzelf in het water laat vallen en hij probeert haar te redden; hij geeft om Lori. Hij is een moordenaar die nooit gevoelens voor iemand heeft gehad en dit meisje heeft hem geraakt. Zij wilde echter iets heel anders van hem, een heel ander soort gevoel..als ze op het einde in die boot zit en zich realiseert dat hij haar nooit die tederheid zal geven die ze wil, dat niks ooit verandert, dan geeft ze het op. Ze laat haar eigen leven gaan. Het tragische van het hele verhaal is dat Eric eigenlijk nu pas voor de eerste keer in zijn leven zich realiseert dat hij om iemand geeft - misschien zelfs wel van iemand houdt - en dat dat nu juist degene is die zichzelf van het leven heeft beroofd. Je ziet echt verdriet bij Eric als hij haar niet heeft kunnen redden. En het allertragischste is dat Lori wel degelijk gevoelens bij Eric los kon maken, zelfs meer gevoelens, meer echte tederheid dan enig ander dat kon, en dat ze dat slechts kon door dood te gaan. Het was Lori's leven dat tragisch was en als je erover nadenkt, begrijp je dat het eigenlijk niet anders kon aflopen voor haar dan zo..ze is steeds op ditzelfde eindpunt afgestevend..uiteindelijk is er nooit wat voor haar veranderd. ..Het is dan heel bijzonder om te zien dat er voor Eric wel wat veranderd is; er lijkt wel degelijk een verandering in zijn hoofd te zijn ontstaan..kan het spijt zijn? Uiteindelijk is het de rechercheur die hem steeds zo achterna gezeten heeft, die zegeviert. In mijn ogen is de rechercheur een symbool van de goede, brave mens, de mens die eerlijk leeft en de wereld tot een betere plaats wil maken; dat blijkt ook uit al zijn acties. Dit in tegenstelling tot de gevoelloze, kwade mens, de psychopaat die Eric is. Zo lijkt op het einde dat het symbool van het goede toch over het kwade zegeviert, maar daarvoor zijn offers gebracht en een meisje als Lori is verloren gegaan..wie is Lori tussen deze uitersten van goed en kwaad? En heeft zij niet de wereld van allebei op hun kop gezet? Het lijkt erop dat noch Eric noch de rechercheur echt in de gevoelswereld van Lori heeft kunnen binnendringen. Ze is iemand die altijd aan het vluchten is geweest en dat moest ooit tot een einde komen. Zoals de rechercheur al zegt in het begin van de film: 'If you ask me nobody gets to escape their pain.' Ook ging ik vanuit Lori's gezichtspunt me aan het einde van de film serieus afvragen: doet het er wel iets toe of het goede zegeviert of het kwade? Is het niet uiteindelijk allemaal even zinloos en oppervlakkig? Was Lori niet juist op de vlucht voor dit soort zwart-witte denkbeelden? De grootste en zuurste les wederom over het geheel is: Nothing changes! Niks dan Lori's dood...
Maar goed, ik bekijk het wel erg psychologisch allemaal, maar door op deze manier te gaan kijken, heeft deze film voor mij zo enorm veel waarde gekregen. Ik heb hem dan ook al meer dan 100 x gezien en iedere keer weer word ik erdoor ontroerd. Ik ben dan ook wel zwaar teleurgesteld als ik zie hoe weinig mensen deze film weten te waarderen; ik denk altijd maar, als ze de film wat beter, wat dieper zouden gaan bekijken, dan zien ze hem misschien zoals ik hem zie, als een van de diepste films ooit. Ik vind het altijd fijn om iemand te zien die de film wel weet te waarderen! Laat me weten wat je vindt van mijn gezichtspunt.

Banjo
-
- 1765 berichten
- 3872 stemmen
Wat een duffe film En saai... er gebeurd helemaal niks!
Dat ik deze helemaal heb gezien, zonde van mijn tijd.
1 1/2 ster

Onceuponanytime
-
- 558 berichten
- 787 stemmen
Film met een simpele inhoud. Geen hoogtepunten of plotse wendingen. Niet geslaagd, ondanks ik fan ben van Crowe...

Het laatste nieuws

Horrorfilm 'Knock at the Cabin' van M. Night Shyamalan nu te zien: 'Eén van zijn beste films'

'Pirates of the Caribbean 7' met vrouwelijke hoofdrol nog altijd in ontwikkeling

Netflix onthult details rondom blokkade bij het delen van accounts

Alec Baldwin (64) mogelijk jaren achter de tralies, Dr. Phil (72) stopt ermee | MovieMeter Recap
Bekijk ook

The Next Three Days
Drama / Thriller, 2010
486 reacties

You Don't Know Jack
Drama / Biografie, 2010
93 reacties

State of Play
Misdaad / Thriller, 2009
289 reacties

Thank You for Smoking
Komedie / Drama, 2005
203 reacties

Stop-Loss
Drama / Oorlog, 2008
119 reacties

Luther
Drama / Biografie, 2003
25 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API

© 2023 MovieMeter B.V.