Zir-e Poost-e Shahr (2001)

Alternatieve titels: Under the City's Skin | Under the Skin of the City | زیر پوست شهر

Iran

geregisseerd door Rakhshan Bani-Etemad
met Golab Adineh, Mohammad Reza Forutan en Baran Kosari

Na haar werk in een textielfabriek in Iran keert Tuba elke avond terug naar huis om de huiselijke problemen aan te zien: een zwangere dochter die regelmatig wordt geslagen door haar man, een tienerzoon verwikkeld in de problemen als gevolg van zijn ontluikende carrière in de radicale politiek, en een oudere zoon die verre afstanden aflegt om een ingenieursbaan te bemachtigen in Japan. Helaas is de 'vriend' aan wie hij zijn geld gaf als voorschot voor zijn reis ervandoor gegaan. Om zijn problemen op te lossen, beslist hij een pakketje heroïne te leveren...