Venner for Altid (1987)

Alternatieve titel: Friends Forever

Denemarken

geregisseerd door Stefan Henszelman
met Claus Bender Mortensen, Thomas Elholm en Thomas Sigsgaard

De tiener Kristian (Claus Bender Mortensen) verhuist naar een nieuwe buurt en maakt twee nieuwe vrienden op school: Henrik (Thomas Elholm), een eenzaat die van niemand afhankelijk is, en Patrick (Thomas Sigsgaard), de leider van een bende. Alles gaat goed tot Kristian ontdekt dat Patrick een homoseksuele affaire heeft met de aanvoerder van het voetbalteam. Dit leidt bij Kristian tot twijfels over zijn eigen geaardheid...

avatar van Darbie
Typische tachtigerjarenfilm, waarin de boodschap ' Innocence is no excuse ' op prettige en ingetogen wijze word overgebracht.