Genre: Thriller / Horror
Speelduur: 94 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Jennifer Chambers Lynch
Met onder meer: Vincent D'Onofrio, Eamon Farren en Julia Ormond
IMDb beoordeling:
6,4 (23.022)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Chained
Toen Tim nog een jong kind was, werd hij met zijn moeder opgepikt door de gestoorde taxichauffeur Bob. Hij werd zo al vroeg in zijn leven getuige van de gruwelen in de wereld. Zijn moeder zal hij nooit meer terug zien. Bob nam Tim vervolgens mee op zijn destructieve pad als protegé en dwong hem de lichamen van de vermoorde vrouwen te begraven. Nu is Tim inmiddels een tiener, en ziet hij zich gesteld voor een lastige keuze...
Externe links
Acteurs en actrices
Older Rabbit
Younger Rabbit
Sarah Fittler
Angie
Marie Fittler
Brad Fittler
Young Bob
Young Brad
Colin
Video's en trailers
Reviews & comments
Pazmaster
-
- 2776 berichten
- 5883 stemmen
Verrassend goede film met een vrij realistisch verhaal. Het gaat soms wel wat traag maar algeheel gezien wordt de spanning goed vastgehouden. En aan het einde nog een leuke wending die ik vanuit de verste verte niet aan zag komen. Er blijven wel enkele vragen onbeantwoord maar ik heb daar met deze film geen problemen mee. Ook het acteerwerk is prima gedaan, en dat maakt deze film zeker het kijken wel waard! Prima! 3,5 ster
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Het begint goed, maar dan kakt het al snel in met hier en daar een opleving. Het hele verhaal van Bob en zijn achtergrond is nogal standaard en de wisselwerking tussen hem en zijn nieuwe protegé is weinig indrukwekkend. Totdat Lynch op het einde toch nog los gaat, en daarmee dus ook Bob en Tim. Dat ze het daar niet bij kan laten en er nóg een einde achter moet plakken, is teveel van het goede naar mijn gevoel. Had ze dat eerste einde vrijwel meteen ingezet, dan had het tweede einde ook nog best een kans gehad.
Jammer dat D'Onofrio zo nodig een stemmetje moest doen, dat heeft zijn kaliber echt niet nodig. En Farren is bepaald geen openbaring. Blijven nog over de slachtoffers, die zich allemaal naar behoren gedragen...
Krappe 2,5*.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5588 stemmen
Eentje die z'n punten scoort op de sfeer die het uitstraalt. Stemmig, kil en naargeestig met een subtiele score en registratie. Sadistisch zonder veel expliciete beelden, waarbij D'Onofrio beangstigend is in z'n argeloze houding. Zodra Bob gaat 'opvoeden' wordt duidelijk wat zo ongeveer het kookpunt zal zijn. Dat levert ook een weerzinwekkende scène op, maar dan is de fut er wat uit. Wat de basis lijkt voor nog een doffe knal, verzandt in een soort twist die op zich niet verkeerd is, maar een beetje overbodig voelt.
INCTRL
-
- 258 berichten
- 50 stemmen
Totaal ongeloofwaardige film, edoch wel spannend
*langer dan 10 jaar lang de massamoordenaar uithangen. Gaat niet lukken, totaal ongeloofwaardig.
*langer dan 10 jaar nooit een huiszoeking gehad van de politie in een zeer verdacht, verlaten huis met dichtgespijkerde ramen net buiten het centrum. Gaat niet lukken, totaal ongeloofwaardig.
*langer dan 10 jaar meisjes oppikken in een zeer opvallende taxi, deze vermoorden en niemand die deze taxi ooit is opgevallen. Gaat niet lukken, totaal ongeloofwaardig
Kunnen "sommige' grapjassen zeggen "hier draait de film niet om" maar deze selectieve, simplistische idioten (in het algemeen) neemt dan niemand meer serieus hier natuurlijk. Het is de essentie van de hele film waar ik hier over praat niet om een klein fragment o.i.d.
INCTRL
-
- 258 berichten
- 50 stemmen
Bericht met persoonlijke aanval verwijderd.
Hoe kan je hier iemand "persoonlijk" aanvallen als je hier niemand persoonlijk kent?
Nee dat kan dus niet.
Wernertje
-
- 326 berichten
- 224 stemmen
Totaal ongeloofwaardige film, edoch wel spannend
*langer dan 10 jaar lang de massamoordenaar uithangen. Gaat niet lukken, totaal ongeloofwaardig.
*langer dan 10 jaar nooit een huiszoeking gehad van de politie in een zeer verdacht, verlaten huis met dichtgespijkerde ramen net buiten het centrum. Gaat niet lukken, totaal ongeloofwaardig.
*langer dan 10 jaar meisjes oppikken in een zeer opvallende taxi, deze vermoorden en niemand die deze taxi ooit is opgevallen. Gaat niet lukken, totaal ongeloofwaardig
Kunnen "sommige' grapjassen zeggen "hier draait de film niet om" maar deze selectieve, simplistische idioten (in het algemeen) neemt dan niemand meer serieus hier natuurlijk. Het is de essentie van de hele film waar ik hier over praat niet om een klein fragment o.i.d.
Geheel mee eens, iets wat ik al en tijdje probeer duidelijk te maken.
Wernertje
-
- 326 berichten
- 224 stemmen
Allerlei verhaaltjes over het feit dat zijn pak kans vrij klein is of was, is natuurlijk klinkklare onzin.
Natuurlijk telt N.Y duizenden taxi die allemaal geel zijn, maar niet elke taxi is van het zelfde bedrijf/firma en daarnaast heeft elke taxi zijn eigen (grote cijfers/Leters op de taxi) cab-nummer die uniek is.
Daarnaast zijn er jaarlijks duizenden vermissingen, waarvan al direct een groot aantal weggestreept kunnen worden omdat het gaat om weggelopen tieners, junks, zwervers etc, een moeder en zoon die op klaarlichte dag van de aardbodem verdwenen zijn, roep aandacht op en extra maatregelen.
De moeder belt een taxi en annuleert direct alweer haar taxi, de FBI zal (tien jaar geleden kon dit al) haar telefoon gegevens controleren en gps, hier uit zal blijken dat haar laatste telefoontje naar een taxi centrale is (gesprekken worden vaak opgenomen) de FBI zal direct een simpele conclusie trekken dat wanneer zei de centrale belt en vervolgens direct de taxi annuleert de kans groot is dat zei inmiddels een taxi heeft gevonden en zal vervolgens de gegevens opvragen van de taxibedrijven om te kijken welke taxi er in de buurt waren (gps in taxi) van het laatste gebelde punt van de vrouw.
Ook zal bij een vermissing de vrienden, familie en kennissen worden ondervraagd en met name zal de FBI ook de achtergrond van de echtgenoot uitpluizen. En hier zullen dan al direct vraagtekens worden opgeroepen. De FBI zal direct een serieuze link leggen tussen het opbellen naar een taxi centrale en het feit dat de broer van de echtgenoot een taxi bezit.
Dus in real-life had Bob allang een keertje bezoek gehad van de FBI al was het alleen voor een gesprek of meer informatie.
Dus de kans was enorm groot dat hij eigenlijk al heel snel gepakt had kunnen worden.
*film fan*
-
- 115 berichten
- 2960 stemmen
ik vond het wel een spannende film.
ook omdat het nu nog in het echte leven ook gebeurd.
alleen het einde snapte ik niet zo.
kan iemand me uitleggen?? 
waar is dat meisje angie gebleven?
waarom gaat tim terug naar dat enge huis?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Angie is dood.
Tim heeft geen ander 'thuis' meer dan dat van Bob. Maar da's mijn idee.
TWiXT.
-
- 6 berichten
- 16 stemmen
Angie is dood.
Tim heeft geen ander 'thuis' meer dan dat van Bob. Maar da's mijn idee.
Angie was toch niet dood? Zat in de laatste scene (papieren op tafel) nog op bed/zetel (opgetut)
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Angie was toch niet dood? Zat in de laatste scene (papieren op tafel) nog op bed/zetel (opgetut)
nonkel jan
-
- 6 berichten
- 11 stemmen
Ik vond het één geslaagde film, ééntje dat bij mijn nazinderde dus één goede film.
606
-
- 23876 berichten
- 12268 stemmen
Veel beter dan verwacht, onverwacht echt goed dit. Behoorlijk creepy en duistere sfeer.
Erg goed geacteerd door de hele cast.
Dikke 4 sterren
Re73
-
- 649 berichten
- 1194 stemmen
Allerlei verhaaltjes over het feit dat zijn pak kans vrij klein is of was, is natuurlijk klinkklare onzin.
Natuurlijk telt N.Y duizenden taxi die allemaal geel zijn, maar niet elke taxi is van het zelfde bedrijf/firma en daarnaast heeft elke taxi zijn eigen (grote cijfers/Leters op de taxi) cab-nummer die uniek is.
Daarnaast zijn er jaarlijks duizenden vermissingen, waarvan al direct een groot aantal weggestreept kunnen worden omdat het gaat om weggelopen tieners, junks, zwervers etc, een moeder en zoon die op klaarlichte dag van de aardbodem verdwenen zijn, roep aandacht op en extra maatregelen.
De moeder belt een taxi en annuleert direct alweer haar taxi, de FBI zal (tien jaar geleden kon dit al) haar telefoon gegevens controleren en gps, hier uit zal blijken dat haar laatste telefoontje naar een taxi centrale is (gesprekken worden vaak opgenomen) de FBI zal direct een simpele conclusie trekken dat wanneer zei de centrale belt en vervolgens direct de taxi annuleert de kans groot is dat zei inmiddels een taxi heeft gevonden en zal vervolgens de gegevens opvragen van de taxibedrijven om te kijken welke taxi er in de buurt waren (gps in taxi) van het laatste gebelde punt van de vrouw.
Ook zal bij een vermissing de vrienden, familie en kennissen worden ondervraagd en met name zal de FBI ook de achtergrond van de echtgenoot uitpluizen. En hier zullen dan al direct vraagtekens worden opgeroepen. De FBI zal direct een serieuze link leggen tussen het opbellen naar een taxi centrale en het feit dat de broer van de echtgenoot een taxi bezit.
Dus in real-life had Bob allang een keertje bezoek gehad van de FBI al was het alleen voor een gesprek of meer informatie.
Dus de kans was enorm groot dat hij eigenlijk al heel snel gepakt had kunnen worden.
Zucht als, als, als, als het feit is dat hij niet gepakt is anders had je dat wel gezien in de film.
Als je een fictieverhaal alleen kunt waarderen op wat het volgens jou had moeten zijn volgens het boekje tja.... dan houd je weinig films over. Sterker nog dan houd je alleen de rtl4 woendagavond films over (zijn die er nog trouwens? geen idee)
Wellicht is anders een real-life soap of een documentaire op national geographic meer jou ding dat kan natuurlijk ook.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Is er een verband tussen Jennifer Chambers LYNCH en een gestoorde man genaamd Bob (Twin Peaks)?
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
Knappe thriller met een zeer goed opgebouwd verhaal dat naar het einde toe een geweldige climax heeft. Er heerst constant een duistere sfeer van ongeloof, wreedheid en gruwel. De structuur van het verhaal zit echt goed in elkaar gezien de ontwikkelingen en het slot van het verhaal. Het past allemaal in zijn context. Om het geheel helemaal te snappen zou ik toch blijven kijken bij de eindcredits. ( bv. Waarom gaat Tim terug naar het huis ? )
Het acteerwerk is prima. 7,5/10
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2551 stemmen
Redelijke film dat vrij onwaarschijnlijk begint met Tim (Rabbit) die nadat hij ontvoerd is voor Bob moet werken, maar gelukkig is er tegen het einde aan nog de plottwist dat de vader Tim en zijn moeder wou weg hebben en dat Bob de broer van de vader is.
Dit maakt de film nog wel enigszins goed.
Want lange tijd zat ik voor mijn gevoel steeds naar hetzelfde riedeltje te kijken, wat gelukkig wel wat veranderde toen Tim eenmaal zijn eerste kill moest maken en daadwerkelijk ging nadenken over hoe te ontsnappen.
3,0 Sterren.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Goed filmpje. Het contrast tussen de harde daden en de kalmte die de film uitstraalt is mooi gedaan, bijvoorbeeld die smetteloze fel-gele taxi en het rustige camerawerk daaromheen, of de audio met erg lage tonen (zonder te aanwezig te zijn).
Chained bevat dan wel cliché-elementen (slechte opvoeding -> slecht gedrag) maar belangrijker is of dat stoort of niet, en dat doet het niet. Vind het juist overtuigend met dat kleine ventje dat er opeens alleen voor staat, het deed me wel iets toen hij zo alleen in de taxi zat... Goed geacteerd wat je toch zelden meemaakt met kindacteurs (weinig tekst helpt zeker mee), en de keuze om alles vanuit zijn perspectief te laten zien is slim; hierdoor zijn er geen suffe zijplotjes over bijvoorbeeld de politie en het grootste effect is dat het de slachtoffers wegzet als snel passerend slachtvee, wat het juist ook in Bobs ogen is. Best luguber. Het enige nadeel is dat het halverwege wat slepend wordt.
De kritiek dat Rabbit niet snel ontsnapt deel ik totaal niet. Volgens mij raak je compleet wereldvreemd, onderdanig en verknipt, het viel me zelfs mee dat hij Angie in eerste instantie redde en met andere mensen durfde te praten, laat staan z'n vader opzoeken voor een rechtstreekse confrontatie.
Ik ga er wel in mee dat de pakkans enorm groot lijkt, wat makkelijk te vermijden was door een ander beroep voor Bob of in ieder geval door hem niet jarenlang in dezelfde opvallende auto te laten rijden. Hoewel ik me afvraag of hij überhaupt een echte taxichauffeur is; in het begin dacht ik aan een nep-taxi, zou prima passen in de vele (nuttige) plotholes en onbeantwoorde vragen. De titel is ook lekker dubbelzinnig gezien het einde waar het lijkt of Rabbit vastgeketend blijft aan het leventje.
Nog een aardig detail is hoe de discussie tussen nature (aangeboren gedrag) en nurture (aangeleerd gedrag / opvoeding) aan bod komt: die twee vloeien hier samen; eerst speelt opvoeding een rol (de flashbacks van Bob, het opgroeien van Rabbit) maar later komt het genenpakket ook om de hoek kijken als blijkt dat Rabbit familie is van Bob (die "nogal" geestesziek lijkt en ervan uitgaande dat Rabbit doorgaat met moorden). Nature én nurture zitten dat jochie dus bepaald niet mee..). 
Of dat allemaal bewust gedaan is weet ik niet maar het geeft de film het zoveelste extraatje mee. Audiovisueel is het zo'n beetje het tegengestelde van het grauwe Henry: Portrait of a Serial Killer maar ik moet zeggen dat Chained ook aardig indruk maakt, niet omdat het nou zo schokkend is maar wel 'eng' ingetogen is uitgewerkt.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Hoewel ik me afvraag of hij überhaupt een echte taxichauffeur is; in het begin dacht ik aan een nep-taxi, zou prima passen in de vele (nuttige) plotholes en onbeantwoorde vragen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
klopt, alleen vond ik het wat amateuristisch overkomen, volgens mij gaf hij bijv. geen rit door aan de centrale en ze stapten ook plotseling in dacht ik. Maar kan inderdaad evengoed een echte chauffeur zijn, blijft wat vaag allemaal
Angelo2
-
- 681 berichten
- 3071 stemmen
Aardig wat trage thriller die sterk begint maar dan wat langzaam voort kabbelt. Dat het niet al te realistisch is maakt mij niet zo veel uit. De "relatie"die ze krijgen is interessant om te zien en de hele film hangt er een naar sfeertje waarbij je soms met walging zit te kijken naar de killer en zijn zieke gedachte wereld. Maar om nou te zeggen dat deze film me echt gegrepen heeft, nee. Einde was dan wel weer dik in orde. Een ruime 6
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
klopt, ...blijft wat vaag allemaal
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Niet veel van verwacht en daardoor een verrassing. Het clichématige verhaaltje wordt op een overtuigende manier tot leve gewekt door Bob en Rabbit. En hoewel ik de film niet afreken op een aantal merkwaardige momenten, je stoort je je er op die manier sowieso minder aan.
Chained wordt volledig gedragen door het acteerwerk van psychopaat D'Onofrio en de geslachtofferde Farren. Scenes tussen de twee waren stuk voor stuk spannend en goed geacteerd. Wel had ik wat meer gehoopt, en verwacht, van de moorden. Wat bloederiger, wat origineler misschien, wat langzamer... Gelukkig merkte ik snel genoeg dat daar de focus niet op lag waardoor ik mijn verwachtingspatroon tijdig kon bijschaven.
Toch een paar vreemde dingetjes die ik toch even gezegd wil hebben. Buiten het feit dat je tien jaar lang ongestoord kan moorden vind ik het ook raar dat ontsnappen er gewoon niet in zit. Als je voor altijd aan je huis zit vastgetekend door een gek, heb je naar mijn mening drie opties. 1. Pak een mes, steek hem neer en vlucht. 2. Pak een fles, sla zijn schedel in en vlucht. 3. Pak je ketting, wurg hem in zijn slaap en vlucht. Dat je op een gegeven moment zo erg gekrenkt bent dat je niet meer durft, oké misschien, maar toch een beetje een zwak excuus. Zeker omdat Rabbit als jochie probeerde ontsnappen via het dak en dus genoeg wilskracht had om te ontsnappen kwam dat niet in hem op?
Daarnaast vond ik het ook raar hoe Angie zichzelf aanbood. Je wordt ontvoerd, ziet tegenover je een wereldvreemde kerel zitten die je óf gaat verkrachten óf gaat vermoorden en benaderd hem alsof je al jarenlang verliefd bent. You can touch me wherever you want. Eerst denk je nog dat het een afleidingsmanoeuvre is zoals in tig andere films maar niets wijst daarop.
En ben ik de enige die het einde er maar een beetje bijgeraapt vind? Misschien heb ik wat gemist, zo had ik niet gezien waar Rabbit dat briefje had gevonden. Maar dat Bob familie is is toch niet zo schokkend? En wat wijst erop dat Rabbit's pa ze kwijt wilde, waarom? Wederom is de nieuwe vrouw van pa ook een gelovig type die zonder twijfel manlief aanvalt, waarmee ze jarenlang is getrouwd, om een wildvreemde te beschermen. Riekt meer naar een plottwist om de film wat intelligenter te maken, maar die niet echt geslaagd is.
Misschien besteed ik nu wat al te veel tekst aan de minpuntjes waardoor het lijkt alsof het allemaal niks is. De film zelf zit gewoon goed in elkaar, met een ijzersterke sfeer mogelijk gemaakt door grauwe omgevingen en een stille soundtrack. Spanning is bij momenten zeker voelbaar, maar het had allemaal net iets beter gemoeten voor een hogere score.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
. Buiten het feit dat je tien jaar lang ongestoord kan moorden vind ik het ook raar dat ontsnappen er gewoon niet in zit. Als je voor altijd aan je huis zit vastgetekend door een gek, heb je naar mijn mening vier opties. 1. Pak een mes, steek hem neer en vlucht. 2. Pak een fles, sla zijn schedel in en vlucht. 3. Pak je ketting, wurg hem in zijn slaap en vlucht. Dat je op een gegeven moment zo erg gekrenkt bent dat je niet meer durft, oké misschien, maar toch een beetje een zwak excuus. Zeker omdat Rabbit als jochie probeerde ontsnappen via het dak en dus genoeg wilskracht had om te ontsnappen kwam dat niet in hem op?
Je andere punten buiten beschouwing gelaten, waar je nog wel eens gelijk kunt hebben ben ik het hier gewoon niet mee eens.
Het moment dat Rabbit probeert te ontsnappen in het begin is juist een psychologische truc van Bob. Het maakt niet uit wat Rabbit probeert, Bob let altijd op en ontsnappen zal je nooit. De kastdeur is dan ook bewust open gelaten en je ziet ook een rood lampje(alarm) op de zolder branden wanneer Rabbit het zolderluikje open breekt in de kast. Je kan natuurlijk wel 20 ontsnappingspogingen laten zien, maar eentje is wel voldoende. Als jongetje zijnde ben je verder wereldvreemd vanaf dit moment en wordt je eigenlijk jarenlang psychologisch gemarteld en ook onderdrukt. Dit komt erg goed naar voren in de film. Een jongen groeit niet op een normale manier op en daardoor is Rabbit ook een extreem timide persoon, iets dat erg goed naar voren komt in Chained.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Je andere punten buiten beschouwing gelaten, waar je nog wel eens gelijk kunt hebben ben ik het hier gewoon niet mee eens.
Het moment dat Rabbit probeert te ontsnappen in het begin is juist een psychologische truc van Bob. Het maakt niet uit wat Rabbit probeert, Bob let altijd op en ontsnappen zal je nooit. De kastdeur is dan ook bewust open gelaten en je ziet ook een rood lampje(alarm) op de zolder branden wanneer Rabbit het zolderluikje open breekt in de kast. Je kan natuurlijk wel 20 ontsnappingspogingen laten zien, maar eentje is wel voldoende. Als jongetje zijnde ben je verder wereldvreemd vanaf dit moment en wordt je eigenlijk jarenlang psychologisch gemarteld en ook onderdrukt. Dit komt erg goed naar voren in de film. Een jongen groeit niet op een normale manier op en daardoor is Rabbit ook een extreem timide persoon, iets dat erg goed naar voren komt in Chained.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Na het ontsnappen werd hij toch ook aan de ketting gelegd? Hoeveel mogelijkheden heb je dan 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Ja dat psychologische aspect snap ik wel, maar het lijkt me dat dat eventjes duurt voordat je mentaal kapot bent. Als je net bent vastgenomen krijg je vast een dag later al een mogelijkheid om Rob te overmeesteren. In zijn slaap, van achteren, van bovenaf, weet ik het.
het gaat om een ventje van 8 ofzo die zojuist z'n moeder kwijt is. Denk dat die mentaal meteen geknakt is en de eerste drie weken van angst nog in zn broek pist en al helemaal niet een kerel van 110 kilo aanvallen als 8-jarige. De verhouding macht-onderdanige is echt extreem (psychologisch en fysiek)
En wat wijst erop dat Rabbit's pa ze kwijt wilde, waarom? Wederom is de nieuwe vrouw van pa ook een gelovig type die zonder twijfel manlief aanvalt, waarmee ze jarenlang is getrouwd, om een wildvreemde te beschermen. Riekt meer naar een plottwist om de film wat intelligenter te maken, maar die niet echt geslaagd is.
Die vrouw kent haar man waarschijnlijk al jarenlang als mishandelende echtgenoot. Dat ze naar boven wordt gestuurd en vooral de manier waarop is al argwanend en daarna ziet ze hoe hij reageert op Rabbit terwijl ze de brief met foto's leest. Vind het niet raar die reactie van 'r.
Wat betreft het briefje, Bob heeft het blijkbaar ergens bewaard en Rabbit vindt het; in mijn ogen weinig meerwaarde om een scene te hebben waarin Rabbit stuit op dat briefje. Ik vind het allemaal wel wat hebben, die plotholes
Grootste vraag blijft inderdaad waarom die vader van zn vrouw af wil, wie zal het zeggen; geschiftheid, verzekeringsgeld, jaloezie, niet echt boeiend
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Degelijke film.
Sterk begin. Kakt daarna een beetje in, drama speelt nogal op en daarmee raakt de balans met thriller soms een beetje verstoord. Ik deel wel de mening van FillumGek over dat ontsnappen er niet in zit. Naast dat ik die verwachtingen had gekregen na het begin en het het middenstuk ten goede was gekomen, voelt het gewoon niet helemaal lekker aan. Zeker niet als ze besluiten wel nog een momentje erin te gooien als waar hij Bob bijna vermoord maar terugdeinst vanwege Bob's nachtmerries, waaruit je kan opmaken dat hij dus wél wil ontsnappen. Neemt verder een tamelijk voorspelbaar verloop. Trekt zich in het algemeen weer wat omhoog richting het einde, de twist daar was overigens onverwachts.
De cast geeft deze film wat het nodig heeft om krachtig te zijn, geloofwaardigheid. Prima neergezette rollen allemaal. De victims zijn wat verwaarloosbaar, maar hebben ook niet veel bijhorende screen time. (Aanwezigheid/Afwezigheid van) Muziek en camerawerk geven de film enige sfeer en spanning mee en wat dat betreft mag de aftiteling genoemd worden met die geluidjes.
4*
Het laatste nieuws

Vierde seizoen van 'Bridgerton' wordt goed bekeken op Netflix: 'Werkelijk schitterend'

Binnenkort in de bioscoop: horrorfilm 'Scream 7' te zien in IMAX

Vanaf vandaag kijk je op Netflix naar de misdaadserie 'Animal Kingdom'

Top 10 van Netflix: déze tien films worden nu goed bekeken
Bekijk ook

En Man Som Heter Ove
Drama / Komedie, 2015
76 reacties

Mientras Duermes
Thriller / Drama, 2011
114 reacties

Butterfly on a Wheel
Thriller / Drama, 2007
253 reacties

Cat People
Horror / Drama, 1942
79 reacties

Grosse Freiheit
Drama, 2021
11 reacties

¿Qué He Hecho Yo para Merecer Esto?
Komedie, 1984
12 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.




