6 Bullets (2012)

Alternatieve titel: Six Bullets

Actie / Misdaad

geregisseerd door Ernie Barbarash
met Jean-Claude Van Damme, Joe Flanigan en Anna-Louise Plowman

Ex-huursoldaat Samson Gaul (Jean-Claude Van Damme) staat bekend als expert in het vinden van vermiste kinderen, maar gaat een moeilijke tijd door als tijdens een reddingsactie twee kinderen omkomen. Professioneel mixed martial arts-vechter Andrew Fayden (Joe Flanigan) en zijn vrouw Monica (Anna-Louise Plowman) huren hem in als hun dochter Becky (Charlotte Beaumont) is ontvoerd.

avatar van GuidO96
Leuke Actie film van Van Damme. In het begin leek hij mij wel lang duren aangezien normaal JCVD nooit een hele lange film heeft, en na een uur dacht ik al van de film is bijna afgelope, maar toch waren er in het verhaal een aantal onverwachte wendingen die me zeker wel aanspraken. Oke, een echte oude JCVD is het ook niet, maar je moet die films ook laten voor wat het was, Van Damme is nu eenmaal op leeftijd, en hij zal niet meer zo veel vechten als dat hij vroeger deed, maar daarom is deze film niet minder dan een ouwe Van Damme. Tuurlijk, acterend is Van Damme niet zo goed, maar dat is eigenlijk met al die oude actiehelden zo, maar het verhaal was wel simpel, maar had toch ook wel weer zijn onverwachte wendingen die de bijna 2 uur durende film toch wel mij bleef boeien. Toch wel weer fijn om Van Damme iets te meer zien vechten, iets wat ik in Assassination Games wel miste

Dit is wel een goede spannende actie films van Van Damme. Einde van de film was ook goed. Zeker wel een aanrader.

avatar van eka81
het einde vond ik juist zeer zwak. ik had gehoopt dat hij door dat gebouw loopt en met snelle moves tegenstanders uitschakelt. hij was in een keer afgelopen en dat vond ik jammer. leuk dat zijn zoon erin speelt.

3.0 ster

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Fatsoenlijker format.

De laatste actiefilm van Jean-Claude Van Damme kent een aardige openingsscène die, ondanks enige voorspelbaarheid, knappe krijgskunsten laat zien van ‘The Muscles from Brussels’. Ook Van Damme’s zoon, Kristopher Van Varenberg, mag weer meedoen en speelt voor het gemak de zoon. Hij brengt het er niet bekaaid vanaf, maar J.C. maakt een ietwat uitgebluste indruk met zijn geverfde haar. Hij heeft dan ook bijna evenveel films gemaakt als zijn leeftijd en kent slechts enkele pieken, maar vele dalen. Geen wonder dat hij niet altijd zin heeft.

Dit direct-to-video-product is zijn zoveelste actiefilm die het bioscooplicht niet mocht zien. Gelukkig kende de Belgische karateka onlangs een opleving met het vervolg op The Expendables en het vermakelijke Dragon Eyes. Dit is toch van een minder niveau. Geheel opgenomen in het goedkope filmland Roemenië, straalt het lage budget er vanaf. Dat hoeft overigens geen minpunt te zijn, maar is het hier wel. De acteerprestaties zijn tegenvallend en de andere hoofdrolspeler, de TV-acteur Flanigan, lijkt net op bezoek te zijn geweest bij de plaatselijke botoxdealer.

Met het verstand uitgeschakeld valt er heus wel wat te beleven aan deze goedkope variant op Taken, maar het houdt helaas niet over. De film lijkt op een haastige routineklus die de vaste fans wel zal bekoren, maar het grote publiek op afstand zal blijven houden. En dat is jammer, want Van Damme heeft veel meer in zijn mars dan dit soort standaardfilmpjes. Gelukkig heeft hij ook zo zijn uitschieters. En, wie weet, leidt zijn deelname aan de actieknaller met Stallone tot nieuwe contacten die hem een fatsoenlijker format gunnen.

Doorsnee.

Met dank aan Splendid Film voor het recensie-exemplaar.

deze is het zeker waard om naar te kijken.. had ik niet verwacht..

avatar van Ew_MK1
Veel minder goed dan ik had verwacht naar aanleiding van de score die de film nu heeft (3.20) Allemaal erg onrealistisch en voorspelbaar. Van Damme kan natuurlijk ook helemaal niet acteren, alleen vechten.

ik vond het een goeie film, het verhaal is goed je zat er meteen in en kwa special effects is ook goed, goed begin en goed einde en hij verveelt niet voor mij een top film jongens, maarja ik moet toch ook eerlijk zeggen ik lees veel verhalen hier en jullie zijn in mijn ogen best negatief opgesteld in jullie ogen deugen de films nooit. ik zeg aanrader en zeker kijken. voor mij een 4,5.

C-film.

avatar van The Goss
Pfff. Na de berichten hier JCVD toch maar weer eens een kans gegeven. Ik had het kunnen weten. Wat een ellende. Acteurs zeer matig, script een aanfuiting en en de uitwerking bijkans nog slechter. Vol met fotuten en onwaarschijnlijkheden waardoor mijn aandacht vollediig daar naar toe werd getrokken.

Allemaal te cliché, zodat ook deze kijkbeurt van JCVD niet hoger uit komt dan 1.5*

avatar van patrick17
Een prima Jean Claude van Damme film. De film weet overal te boeien en is op zeker
vermakelijk.
Er zitten een paar slordigheden in (Zoals dat ze in Moldavië allemaal Engels / Amerikaans spreken dat is niet geloofwaardig) maar daar kon ik me niet aan storen.

Het begon meteen puike met een paar goede actie scene's, het middenstuk had wat korter gekunnen naar mij mening maar beschouw het niet als vervelend, het eind is voorspelbaar maar
zeker vermakelijk. Het aller einde zat toch nog iets verrassends...

Ook de zoon van Damme kon me in deze film bekoren, in de andere films vond ik zijn rol maar irritant maar hierheen wist hij me wel te bekoren.

avatar van antilasergun
Leuke harde film.

avatar van Harreskijktmee
Ben gaan zitten kijken met de verwachting dat ik al snel zou afdwalen en met een half oog op internet ging surfen.
De jaren werken echter prima bij Jean-Claude want zijn personage had zowaar karakter wat volgens mij vooral komt omdat hij met zijn oudere kop veel geloofwaardiger overkomt. Geen overdreven vechtscenes en ik heb de film tegen de verwachting in aandachtig bekeken.
Geen film om voor thuis te blijven maar zeker vermakelijk.

avatar van Mythikal
patrick17 schreef:

Niet alleen zijn zoon, maar ook zijn dochter speelt een rolletje

avatar van filmamator
Je verliest je dochter in een duister Oostblokland. Wanhoop en machteloosheid slaan toe. Gelukkig is 'The Butcher' Van Damme aanwezig om het goedje aan te pakken. Dit gaat natuurlijk niet zonder een slag of stoot, maar daar weet de 'The Butcher' wel raad mee. Slachten is immers zijn vak.

Voor mij was het al een tijdje geleden dat ik Van Damme heb gezien. Het moge duidelijk zijn dat hij het kunstje niet is verleerd. De vechtscènes kwamen namelijk goed uit de verf. Ook de cast leverde overtuigend akteerwerk af. In de grote lijnen doet het concept wat cliché aan en doet het veel denken aan de film 'Taken'. Om toch origineel te blijven zijn er een een paar leuke plotwendingen ingebracht die goed uitpakte. Een ruime voldoende is deze film dan ook zeker waard.

avatar van Movie-Addicted
The Goss schreef:

Same here

Slecht!

*1.5

avatar van scumfrog
Veel beter dan verwacht.

avatar van sinterklaas
Jean Claude van Damme is weer terug met Six Bullets. Ik vond dit weer een uitstekende film en weer lekker ouderwets vermakelijk. Met toch ook nog een plot die je wel een beetje aan het denken zet. Wat is van Damme nu? Hij is weer terug in een rol als Ex-huurmoordenaar/undercover Samson Gaul, alcoholist, nadat hij een klus om een jongentje uit de handen van een groep pooiers van een kinderprostitutie te halen, drastisch heeft verkloot en door zijn actie nu ook alle verstopte kinderen stierven. Nu is hij een uitgerangeerde slager die regelmatig een kwart van zijn fles Wodka achterover kiept en niet meer dorst een nieuwe klus aan te nemen. Ondertussen is de familie Fayden op vakantie naar Moldavie (waar de film zich plaatsvind) en het is al geen goede opening, want hun dochter is inene vermist. Het enigste hoop dat ze hebben is Samson Gaul.

En dat zorgt weer voor comfronterende momenten, maar de actiegehalte is hier wel een beetje gedaald en je ziet ook wel dat Van Damme (ondanks hij nog wel een paar fraaie kunstjes laat zien) dat zijn dagen als fanatieke actieheld zijn geteld. In plaats daarvan word er hier meer aandacht besteed aan een serieuzer onderwerp, waarbij vader en moeder Fayden samen met Gaul de dochter uit handen van de slavenmaffia moeten halen, en word er meer geonderhandeld dan geschoten. Zeker niet erg, want dit blijven wel indrukwekkende thema's. De aanwezige actiescenes zijn wel goed. Acteerwerk is ook voldoende en ook de zoon en dochter van Jean Claude mogen een rolletje meespelen. Dat de film in Oost Europa is opgenomen straalt er soms net iets te dik af.

Goed!

avatar van DragQueen
Een van de betere Van Damme films sinds lange tijd. Hij zit goed in zijn rol, en deelt aardig wat rake klappen uit. De actie scenes waren dan ook prima in beeld gebracht. Vermakelijke actieprent, met een aardig ondersteunend verhaal. 3 Sterren.

avatar van duffs
ja het beste van van damme is er wel af deze film was ,ook niet slecht over mensenhandel maar de nadruk wordt veel te veel gelecht op drama terwijl zijn films altijd bekend stonden om bruut geweld wat ik ook gewoon gehoopt had te zien jammer maar toch wel vermakelijk 5 je

avatar van Gang_Star
Zoals bij bijna elke Van Damme film, heb ik me wederom ook bij deze film niet verveeld. Het is een degelijke wegkijker, maar uiteraard niet hoogstaand. De actie is aardig, maar ook weer niet bijzonder. Verhaal is wat zwak, maar dat wordt weer goedgemaakt door de actie.
Vermakelijk.

avatar van pako
Na een aantal slechtere films eindelijk weer een degelijke film van JCVD.
Zulke rollen zijn toch de beste voor hem.

avatar van Moviestar1979
Wow, echt een gave film.

Jean-Claude Van Damme speelt de hoofdrol van Samson Gaul in deze harde actiefilm van Ernie Barbarash.
De opening begint al met een knaller, maar helaas begaat Gaul een grote blunder.
Hierdoor besluit hij om zijn werk als huursoldaat neer te leggen, en verdiend hij de kost als slager.
Verder grijpt hij regelmatig naar de fles, en ziet dingen die er niet zijn.
Als de dochter van vechter Andrew Fayden wordt ontvoerd, doen zijn vrouw en hem een beroep op Gaul.

Ondanks wat voorspelbare momenten blijf je als kijker in spanning afwachten.
Hij is absoluut niet saai, en blijft voor een herhaling vatbaar.

3,5 *

avatar van T-man
Een oké film met JCVD. ik had al lang geen film met hem meer gezien, heb me laten overhalen deze te kijken. Geen spijt van. Je krijgt wel zo'n beetje het gehele van Damme gezin te zien want naast J.C. spelen ook zijn zoon en dochter een rol in de film.

avatar van xxERWINxx
Ik dacht dat dit weer zo'n duistere maffia film was met Jean claude van damme erin, maar het tegendeel is waar!

Wat een geweldige film is dit, mooi verhaal, goede actie en ook vrij hard!
Einde was ook verrassend goed.

avatar van Rodger
Waarom blijft ik naar zulke films kijken, vanwege de waardering toch geprobeert, maar tervergeefs... het is niet mijn genre..
Voor de liefhebbers prima,.. maar niks voor mij...
1.5 ** ster omdat het vaak te lachwekkend was..

avatar van kalehein
Ik wil zóóóó graag 3-3,5* geven maar ik kan het mezelf gewoon niet aandoen.
Waarom worden zulk soort films toch steevast in die Oostblok landen geschoten. Op de een of andere manier verpest die aftandse communistische setting de hele film.
Kort samengevat zijn de eerste 10 minuten strak en de laatste 15 minuten goed. Al wat daar tussen in zit hupt van cliché naar cliché.

Ook heb ik nog enkele foutjes weten te ontdekken
Na de openingscene waar die 2 meisjes om het leven komen, staan ze ineens voor het raam bij de boucherie. Het is een waanbeeld oke, maar die bloedspatter op het raam...??
Dan hebben we nog de kidnapping van Becky. Papa kijkt op het naastgelegen balkon en er ligt overduidelijk een rood-bruine map op tafel. hierna een shot vanaf de andere zijde en... jaja: weg is de map!
Tegen het eind, bij de uitwisseling van Tanya worden paps en mams onder schot gehouden en moeten ze hun wapens op de grond gooien. Moeders gooit een pistool op de grond zónder geluidsdemper. Even later schiet ze hier iemand mee neer, mét geluidsdemper.
Ook het shot met de RPG. Paps zit netjes achter van Damme als hij de trekker over haalt :S Ik zou hier niet happy van worden

Maar goed, VCVD is inderdaad weer op de goeie weg terug, maar begint wel een beetje op Steven Seagal te lijken qua setting ed. Voor de rest heeft ie de tand des tijds goed doorstaan.

Matige film waarin een ex-huursoldaat op zoek gaat naar de ontvoerde dochter van een Amerikaanse freefighter. Een weinig origineel verhaal dat ook nog eens flink wat ongeloofwaardige en zelfs onlogische momenten bevat. Zeker niet goed dus, maar echt vervelend wordt het ook niet. Jean-Claude Van Damme laat zien nog steeds een goed potje te kunnen vechten (alhoewel de film niet al te veel vechtscenes bevat).

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Jean-Claude Van Damme...
Perfect achtergrond geluid/
muziek (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...

avatar van oemoemenoe
Erg goed en zeker geen walk-over voor deze held.
Gewetensvollle actie in een mooie omgeving.

avatar van LOTR-lover
Volgens mij is dit de eerste film ooit die ik gezien heb van Jean-Claude van Damme. Ben geen fan van hem, maar heb ook geen hekel aan 'm. Kan een goeie actiefilm wel waarderen, zelfs als het acteerwerk niet om over naar huis te schrijven is (understatement). Gewoon verstand op nul en dan is Six Bullets prima te doen.

6/10 (IMDB)