6 Bullets (2012)

Alternatieve titel: Six Bullets

Actie / Misdaad

geregisseerd door Ernie Barbarash
met Jean-Claude Van Damme, Joe Flanigan en Anna-Louise Plowman

Ex-huursoldaat Samson Gaul (Jean-Claude Van Damme) staat bekend als expert in het vinden van vermiste kinderen, maar gaat een moeilijke tijd door als tijdens een reddingsactie twee kinderen omkomen. Professioneel mixed martial arts-vechter Andrew Fayden (Joe Flanigan) en zijn vrouw Monica (Anna-Louise Plowman) huren hem in als hun dochter Becky (Charlotte Beaumont) is ontvoerd.

avatar van Timecop
Beste van Damme sinds tijden, heerlijk filmpje met naturlijk wel wat cliché's, maar who cares?

avatar van andijvie
Het is allemaal niet slecht ... maar goed is t ook zeker niet te noemen.
Inderdaad een iets beter al z'n recente vorige films, maar toch ...
De film voelt goedkoop aan, qua acteren is van Damme één van de betere,
kan je nagaan. De vechtscenes zijn prima, maar stunts en special effect belabberd.
Al met al een heel mager 6 je , das dus 3 sterren.

Eindelijk weer een goede actie film van Vandamme bijna als vanouds

talska
Het is wel degelijk een ander soort 'Van damme' film. Hij heeft z,n actie in z,n films nieuw leven ingeblazen, geinige is dat ik zelf ook in Moldavie ben geweest en hij met dit soort films ook iets wil laten zien aan de wereld. Actie met een heel degelijk verhaal, in dit soort landen is het namelijk orde van de dag 'mensen handel' Van Damme is ouder en wie weet juist sterker, deze film is toch wel één van de beste die ik van hem gezien heb. Laat ik het zo zeggen deze film is informatief (blijft film) maar toch wil hij laten zien dat hij de actie niet verleerd is. Verder kan je ervan uitgaan dat bijna niemand Engels spreekt, ik was in het onafhankelijk staatje van moldavie 'Tiraspol' en daar spreekt niemand Engels. Dus het had van mij toch wat meer Russisch gemogen, alhoewel dat niet opvalt omdat deze film zeker de moeite waard is om te kijken.

Kortom een goeie film!

Groet: Een van Damme fan.

Jean-Claude Van Damme is terug met een actiefilm die meteen op dvd uitkomt. Het percentage praten en actie is ongeveer fifty-fifty en de martial arts scènes van Van Damme zien er piekfijn uit. Echter er is een maar: het verhaal is zwak en niet bijster realistisch, maar de echte fan maalt daar niet om.

Na ruim 20 voor m'n gevoel eindelijk weer een goede film van good-old Jean-Claude Van Damme , iets te veel bommen en granaten en de film was nog een stukje beter geweest.

Positief verrast met weer eens een film van JCVD. Lekkere vlotte actiefilm die iets teveel elementen geript heeft van Taken en Machete (Helemaal de one liner, does God forgive someone for their worst crimes? God, maybe but I don't in vergelijking tot Please father have mercy, God has mercy, I don't, maar dat mag de pret niet drukken. Door wel een erg voorspelbaar verhaal en ongeloofwaardigheden, in combi met de prima actie kom ik tot *3.

avatar van Iron Maiden
die quote kwam toch al van Rambo haha.

Fijne film met JCVD... Erg vermakelijk, wel makkelijk verhaal, maar de actie was zeker goed... Een dikke voldoende !

avatar van hoffhaan
Te hoge score naar mijn mening. De film boeit, maar doet onwerkelijk aan. Ook zitten er gewoon sloridige fouten in die ik niet verwacht bij een film. Voorbeeld waarom is de vrouwelijke bewaakster van het meisje ineens overgestapt aan het eind van de film naar de goede kant. Hoe komt het dat de zoon van Van Damme eerst een kantoormannetje is en tijdens de film eveneens een goed schutter e.d wordt. Hij krijgt een kogel en aan het eind van de film is daar niets meer van te zien. Ook het softwareprogramma wat JC gebruikt om de tegenstander te misleiden is naar mijn mening te eenvoudig, om hen te misleiden. En zo kan ik er nog een paar opnoemen. Op zich een redelijke film maar door de slordigheden niet meer dan een 2,5.

avatar van Cleanshot
Eerste 10 minuten dacht ik Van Damme is back, daarna totale desillusie

avatar van lau12345
Waardeloos .

de Martial arts scenes waren ok,maar de rest is slecht.
het verhaal een beetje gejat van taken.
vol met fouten snipergun gaat losse flodder in.
in 1 scene gaat met toyota weg kom met mercedes aan.

avatar van Iron Maiden
en daarom gelijk een 1?

avatar van DiDa
Iron Maiden schreef:
en daarom gelijk een 1?

Inderdaad...raar

avatar van Pazmaster
Qua martial arts valt deze film wel erg tegen, gewoon omdat er zeer weinig gevechten in zitten. Dus wat blijft er dan nog over? Een B film met B acteurs (van Damme is en blijft gewoon een B acteur die het vooral van zijn martial arts moet hebben). Gelukkig is het verhaal nog wel redelijk anders zou er weinig van over blijven. Natuurlijk is het wel weer erg voorspelbaar allemaal maar het gaat allemaal wel lekker door. Dus als je gewoon een lekkere knokfilm wil zien dan zou ik deze film overslaan. 3 kleine sterren voor het simpele maar redelijke verhaal

avatar van robje112
Bovengemiddelde Van Damme film, verhaal is goed, idd ook wat 'taken' achtig maar niet te, meer martial arts had de waardering omhoog gekrikt.

geen slechte film. Maar toch zo een film die altijd veel beter had gekund.
Verhaal is niet slecht. De actie was niet echt slecht.

Vond de film niet verkeerd, actie was redelijk en het verhaal was goed, denk toch een van de-
betere films van jean claude van damme. Geef m toch 3,5 sterren. Heb toch met plezier zitten kijken naar de film.

JEAN-CLAUDE VAN DAMME IS BACK IN ACTION!!!!!!

Wat een goede film. spannend,hard,goed verhaal, ook al heeft het wel veel weg van Taken, maar dat was helemaal niet erg, mooie dames en veel actie
mochten wel iets meer man tot man gevechten in zitten maar voor de rest een hele goede film van VAN DAMME

wat zag hij er weer strak afgetraind en fris uit. en ook het acteer werk was netjes.

Deze film had zeker een bioscoop uitgave verdiend!!!!

Geweldige film.

toch jammer dat er zo veel mensen zijn die JEAN-CLAUDE VAN DAMME niet op waarde weten in te schatten ERG JAMMER!!!!
Dit was weer een VAN DAMME IN TOPFORM!!

Matige, langdradige film met slechte actiescenes.
Het verhaal is zo flinterdun dat het in 45 min prima verteld had kunnen worden, waarom in hemelsnaam bijna 2 uur?

Omdat het een film met Jean-Claude Van Damme is toch nog 2 sterren.

avatar van -P-
-P-
Absoluut een lekkere actie film, en een fantastische VanDamme.
Ik heb er met plezier naar gekeken. Echt super spectaculair is ie nu ook weer niet maar de vaart zit er lekker in, en JcvD speelt gewoon ouwerwets goed.

avatar van ORIGIN
Had er niet te veel van verwacht maar was toch een lekker vlot filmpie om te kijken en de actie prima.

avatar van xaid
Vond hem prima hoor . Beetje taken achtig zaten wel indd paar foutjes in maar goed heb me prima vermaakt

Sja niet geweldig, af en toe wat A-team scenes. Neigt behoorlijk naar een B film.
Toch vind ik van Damme geen slechte acteur.

avatar van Tetterovic
Van Damme weer helemaal terug met een klasse film! k Moet toegeven dat zijn films de laatste jaren niet zo heel geweldig waren, maar dit is een comeback. Zelf vindt ik de film zeker tot één van zijn beste behoren. Je kan wel merken dat hij wat ouder wordt, maar hij levert met deze film zeker geen wanprestatie. Boeit vanaf het begin tot het eind, van mij 4 sterren..

Niet slecht.

Alleen een beetje fout dat die mercedes bij het vliegveld en halverwege de film die ferrari het zelfde kenteken hebben.

avatar van TomPSV
Een lekkere actiefilm die eigenlijk 115 minuten weet te boeien. Het heeft wat weg van Taken, al kan deze film niet aan dat niveau tippen. Wel heb ik me prima vermaakt met vooral de vechtscènes van Jean-Claude Van Damme. Dat blijft toch een hele goede acteur.

De film bevat wel de nodige clichés en dat is best jammer, maar het verhaal zit verder aardig in elkaar. Het draait in deze film duidelijk om de actie en dat was goed aanwezig.

avatar van Q Jones
Vond hem ook iets of wat tegen vallen. Ik ben wel een Van Damme fan van het eerste uur maar ik moet toch objectief blijven. Vond Assasination games vele malen beter