Rio Grande (1950)

Romantiek / Western

geregisseerd door John Ford
met John Wayne, Maureen O'Hara en Ben Johnson

Lt. Col. York is een trouwe leider van zijn cavalerie-eenheid, wat hem zijn huwelijk heeft gekost. Zijn zoon Jeff wordt in zijn compagnie geplaatst en Yorke neemt zich voor Jeff geen voorkeursbehandeling te geven. Yorke tracht zijn persoonlijke gevoelens buiten zijn werk te houden. Dit wordt nog lastiger als zijn ex-vrouw komt opdraven en haar zoon in bescherming wil nemen.

avatar van mr rumson
ja Brix dat zou ook kunnen maar het is een niet te al te beste beeld kwaliteit .
Heb nu een Blu- Ray versie gevonden met nl subs . die zal er wel een stuk beter uitzien.
Maar dat verandert natuurlijk niks aan de liedjes die erin voorkomen.
Maar zoals jij al zei daar heb je een knopje voor dus dat word een hoop doorspoelen

avatar van Brix
mr rumson

Ja, ook dat is een keuze...maar niet de mijne.
Ik zou nooit songs van The Sons of the Pioneers doorspoelen (met een slok whisky misschien, maar niet met een knop, haha)
Dat is bijna heiligschennis voor een liefhebber van western muziek

avatar van mr rumson
Haha Brix als het dan toch om western muziek gaat dan luister ik liever naar Hank Williams of Johnny Cash en daar heb ik geen slok whisky bij nodig
Maar goed smaken verschillen natuurlijk.

avatar van Brix
mr rumson schreef:
Maar goed smaken verschillen natuurlijk.

Ook mooi.
Maar dat heeft dan weer weinig met western muziek te maken, dat is Country & western, en dat is toch even iets anders dan western
Whisky alleen ter verhoging van de feestvreugde hoor.

avatar van clubsport
Toch een western die wel hoopvol begint maar na verloop van tijd wat begint te vervelen .
Met het thema : moeder die haar zoon probeert te beschermen en Pa die hem geen voorkeursbehandeling kan geven had meer gedaan kunnen worden .
dan blijven de actie scenes over en die zijn redelijk maar kunnen de film niet volledig dragen .