Erased (2012)

Verenigde Staten / Canada / België / Verenigd Koninkrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Philipp Stölzl
met Aaron Eckhart, Olga Kurylenko en Liana Liberato

Ex-CIA agent Ben Logan hoopt een nieuw leven op te bouwen met zijn 15-jarige dochter Amy, die volledig van hem vervreemd is. Hij besluit de veiligheidsverantwoordelijke te worden van een Belgische multinational. Maar op een dag blijkt het bedrijf niet meer te bestaan. De werknemers zijn verdwenen en zijn vroegere assistent blijkt nu een geheim agent te zijn. Zowel zijn eigen leven als dat van zijn dochter staat op het spel. De twee vluchten en worden gedwongen elkaar te vertrouwen.

avatar van Decec
Een goede actie/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Aaron Eckhart speelt goed...
Ook bekende actrice Liana Liberato (Trust)...
Super mooi HD kwaliteit...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

oke film maar zeker niet alle scenes die ze zeggen zijn in belgie opgenomen als ze in blauwe tram zitten is zeker niet in antwerpen. wel spijtig dat ze niet meer van brussel en antwerpen laten zien buiten de straten.

avatar van oemoemenoe
Verrassende inteligente thrillert die zich dichtbij huis afspeelt .

avatar van steventje
Verwarrende film die me niet echt kon boeien. Had veel weg van Taken 2.
Locaties in Brussel en Antwerpen waren herkenbaar en waar ik me aan stoorde was dat er meer allochtonen dan autochtonen in beeld kwamen en die spraken dan nog engels Totaal ongeloofwaardig dat de autostrades leeg zijn en bewegende camera's in Antwerpen centraal
Een film die ik snel zal vergeten zonder samenhang en diepgang
Pluspuntje Olga Kurylenko die ik eerst niet herkende

avatar van Solipsis
Meh, matig geacteerd - meestal vlak maar soms awkward - beperkte sympathie voor de karakters, en de afwerking was aan alle kanten wat rommelig waardoor het aan geloofwaardigheid tekort komt en het moeilijk wordt je in te leven.
Af en toe een spanningsboogje maar nergens verrassend. Het leek mij zelfs bijna alsof ze niet eens probeerden je naar de ware toedracht te laten raden.

Dat het beeld van België niet dramatisch misvormd was zoals je ook bij Nederland in films soms ziet vond ik dan juist weer net iets wat me meeviel.

Kantje boord, maar als je je echt verveelt kan het misschien.

avatar van rep_robert
Middle of the Road actie thriller met een concept dat we vaker hebben gezien en ook vaker beter is uitgevoerd. Misschien ligt dat vooral aan Eckhart, die ik niet heel overtuigend in zijn rol vindt. Liberato maakt een hoop goed als eye candy en het feit dat de film zich in België afspeelt is ook een leuke bijkomstigheid. Verder weinig verassingen en veel verplichte actiemomenten.

avatar van SPT
SPT
Ik had bij deze film ook wat een 'net niet' en 'dat heb ik al zo vaak en zo veel beter gezien' gevoel. Toch was hij ook weer niet echt slecht, en het acteerwerk, actie, en cinematografie vond ik eigenlijk best in orde. Het plot weet echter helaas onvoldoende te overtuigen. De lege snelwegen vielen mij idd. ook op. Toen toen Eckhart die auto van het talud afreed en die enkele keren over de kop sloeg viel het me op dat ze zogenaamd bij Mechelen op een vierstrooks weg met in het midden zo'n Amerikaanse gele streep reden. Dat heb je toch niet in België?

avatar van T-man
Redelijke film, eigenlijk een dertien in een dozijn actie/thriller. Als je je een keer verveeld is deze film best het kijken waard. Het enige waar ik me aan begon te storen na zo'n half uur kijken, was dat bijna fluisterend praten van Eckhard.

avatar van Dying Rose
Op zich is dit geen veelomvattende film. Het verhaal is niet origineel en al zeker niet vernieuwend. Daarnaast ligt de actie ook niet in het verlengde van wat we nog niet gezien hebben. En last but not least, zijn we de acteurs en hun prestaties al even snel vergeten als dat ze van ons scherm zijn verdwenen. Maar dat kan “de pret” niet drukken. We zitten tenslotte in hartje België en voor Amerikaanse makelij (of toch ongeveer) kan dit eens tellen. Brussel en Antwerpen worden overvloedig genoemd, maar oppervlakkig blijft het geheel wel. Vader-dochter relatie aan het verhaal vastknopen is al niet interessant, laat staan dat je dat niet goed op beeld kunt overbrengen. Maar geen getreur, want gelukkig is Olga Kurylenko (To The Wonder!) van de partij. Alleen… speelt ze een pietlullige rol die ook niet kan overtuigen. Dus hier staan we dan. Amerikanen vast in ons land en de makers blijven vastgeroest in de eeuwige verdoemenis van oppervlakkigheid van het script en zijn personages.
Vader Eckhart is niet storend en kan de kijker gedurende anderhalf uur mooi meenemen tot aan het einde, maar filmdochter Liberato is helemaal de weg kwijt. Ze is al even inspiratieloos als de scenaristen die ons een flut einde bezorgen.
Dus overall hangen we ons vast aan de beelden die ons bekend lijken en de rest nemen we wel even met een korreltje zout. Jammer genoeg voelde als kers op de taart de korte speelduur wel vrij lang aan, maar ook daar weet je je als kijker doorheen te bijten. Met resultaat dat ik opnieuw gul ben met drie sterretjes.

avatar van MacHop
2 sterren omdat het mooi weer is, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Een 13 in dozijn film met het betere knal en schietwerk, waarbij the good guy in 1 keer raak schiet en de bad guys altijd mis.
Scenario rammelt een beetje en ook die dochter is hoogst irritant. Als je deze film niet hebt gezien heb je niets gemist, heb je hem wel gezien, dan heb je je tijd verspild.

rtt
Iedere reactie op deze film klopt wel een beetje. De film is geen hoogvlieger maar zeker ook geen erg slechte film. Een onderhoudende film voor een doordeweekse avond. Drie sterren is misschien wat teveel van het goede maar omdat ik me toch wel vermaakt heb kan het er net mee door.

avatar van Flitskikker
Het idee had op zich best potentie, maar de uitwerking was een beetje standaard. Dat de film zich afspeelt in België maakte het nog enigszins interessant; leuk om Nederlandse teksten en spraak waar te nemen. Kijkt goed weg, maar verder niet heel bijzonder.

6,5/10

avatar van jippie2010
Het verhaal is een beetje standaard, maar het tempo zat er goed in,
en over het geheel genomen een aangename psychologische thriller.
Voor mij overtuigend genoeg om ruim voldoende te stemmen. *3,5

avatar van Gang_Star
Verre van origineel, maar zeker niet slecht. Het verhaal is inderdaad standaard maar het bied voldoende actiescènes en spanning om te vermaken.

Een vervelende film. Dertien van in een dozijn. En die filmdochter...irritant, hersenloos, en wat een gebrek aan acteertalent.

avatar van b00ts
Gelukkig heeft dochterlief goed auto leren rijden.

avatar van pierre18
En hij begon zo lekker.....Maar helaas werd het weer erg standaard op dochterlief na, die nu eens niet het blok aan het been werd, maar zelf ook initiatief nam. Vaart zat er goed in en actie is ruimschoots aanwezig. Eigenlijk teveel, minder is vaak meer. Nu werd het een overdaad schaadt, dus een popcorn film.

avatar van Hans Gruber
Prima actiefilm met een goede Eckhart en redelijke Kurylenko. Verhaallijn is dunnetjes maar dat maakt het niet minder interessant. Afloop is redelijk voorspelbaar, maar film kijkt uiteindelijk makkelijk weg. Zeker 4 sterren waard.