The Honorary Consul (1983)

Alternatieve titel: Beyond the Limit

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door John Mackenzie
met Michael Caine, Richard Gere en Bob Hoskins

Arts Eduardo Plarr wordt in de Argentijnse stad Corrientes verliefd op de knappe Indiaanse Clara, die hij heeft ontmoet in een bordeel. Als Clara met de honorair-consul van Engeland trouwt, wordt Eduardo haar minnaar. De liefde voor Clara en de zorgen over zijn gedetineerde vader, drijven Eduardo tot een fataal politiek conflict.

avatar van Macmanus
Mooi plaatje

avatar van Filmkriebel
Geen al te beste politieke thriller. Een arts in Paraguay wordt betrokken bij de kidnapping van een Britse aan alcohol verslaafde diplomaat en gaat een romantische relatie aan met diens vrouw, die ook als prostituée werkt. Het geeft een wat filthy thriller die nu en dan verkeerde accenten legt. Zo loopt Gere opnieuw zijn lul achterna, het soort rol waarmee hij groot is geworden, maar het leidt ongewild af van de kern van het verhaal. Dankzij Caine en Hoskins geen totale ramp maar van een goede politieke thriller verwachtte ik het anders.