The Big Man (1990)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Sport

geregisseerd door David Leland
met Liam Neeson, Kenny Ireland en Joanne Whalley

Aangezien de Schotse, werkloze mijnwerker Danny Scoular (Neeson) niet aan de bak komt omdat hij in het verleden bij wat knokpartijtjes betrokken was, verdient zijn vrouw Beth (Whalley) de kost. Om zijn gekrenkte trots te herstellen hapt hij dan ook toe als hij wordt uitgenodigd om deel te nemen aan lucratieve, illegale bokswedstrijden, zonder handschoenen.

avatar van nightbreed
Niet veel bijzonders deze film.
Hij staat hier onder de noemer drama en misdaad, het dramagedeelte valt tegen en de misdaad...tja dat is helemaal niets.
Ik vind dit eigenlijk meer een speelfilm met een rocky-achtig gevecht wat meteen het hoogtepunt van de film is.
Elke mokelslag zou voor een stervelijk mens 30 minuten coma betekenen, maar voor deze mensen gelden de wetten van de logica niet.
De film komt wat langzaam op gang maar is niet vervelend om naar te kijken, het is zo'n typisch filmpje die leuk is om een keer te hebben gezien.
Hugh Grant heeft trouwens een klein rolletje in deze film.

De erg korte samenvatting hier dekt totaal de lading niet, dat moet maar eens worden aangepast.