Pinocchio (1992)

Japan / Verenigde Staten
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Masakazu Higuchi en Chinami Namba
met de stemmen van Jeannie Elias, Jim Cummings en Cam Clarke

Speelgoedmaker Gepetto zou graag een zoon willen hebben. Hij maakt een houten jongen, noemt hem Pinokkio en is erg verrast als de Blauwe Fee de houten pop tot leven brengt. Ookal is Pinokkio dan nog steeds van hout. De houten jongen komt in grote problemen, maar hij bewijst zich even heldhaftig te kunnen gedragen als een echte jongen, nadat hij zich opoffert om Gepetto te redden.

avatar van Dopke
Was ik eerder nog positief over de 1992 GoodTimes productions/Golden Entertainment van Aladdin, waarbij ik nog wel vertrouwen kreeg in het andere werk van dit jaar, Pinocchio drukt dit gelijk de kop in. Weg zijn de gedetailleerde achtergronden, weg is de goede voice-casting, weg is het vlot lopend verhaaltje en muzikaal ook weinig interessant. Even had ik het idee dat deze reeks nog best interessant zou kunnen zijn, maar ik ben nu iets waakzamer.