Disconnect (2012)

Drama / Thriller

geregisseerd door Henry Alex Rubin
met Jason Bateman, Paula Patton en Alexander Skarsgård

Disconnect behandelt ons moderne leven en hoe dit geleid wordt door de technologische vooruitgang. Via drie met elke verweven verhaallijnen zien we hoe de hoofdpersonen menselijk contact zoeken in een wereld waarin contact alleen plaats lijkt te vinden via technologie en het leven altijd op andere plekken lijkt plaats te vinden dan bij jezelf.

avatar van Rickmans
Wat een topfilm dit zeg!

avatar van Nientje1980
Mooie film.
Goed uitgedacht en helemaal van deze tijd.
Wat gebeurt er als men alles voornamelijk online deelt?
Dit dus.

avatar van Martxela
Goede film, erg hedendaags en actuele problemen als cyberpesten en identiteitsfraude. Knap gemaakt, bij vlagen ontroerend. Aanrader. Wel een ietswat teleurstellend einde.

avatar van daxclusive
Ik wist niet wat ik van deze film moest verwachten.
Uiteindelijk was het een zeer sterk complot, geweldig film gewoon.
Prima samengevoegd met 3 verhaallijnen. 5*

avatar van Macmanus
Raamvertelling.

Niet echt voorbij zien komen deze film eigenlijk. Onterecht. Wat vooral opvalt is de stijl van de regisseur. Het is niet extreem opzienbarend maar je merkt wel dat het een wat jonger iemand is. Durft wat meer met popmuziek en de camera op iets andere plekken neer te zetten dan de vast gestelde kaders. Het maakt het allemaal iets frisser. De verschillende verhalen overtuigen ook vrij goed. Het pest lijntje springt eruit. Dat kwam ook grotendeels door de jonge acteurs. Maar het acteerwerk is overall erg sterk. Rubin werkt kundig toe naar zijn climax. Waar hij sterk uitpakt met de slow motion shots.

Sterk filmpje, dat ondanks zijn content nooit aanvoelt als een simpel sire campagne filmpje, omdat er gelukkig geen duidelijke bad guys zijn in elk verhaaltje.

4 sterren.

Dominootje
Intrigerende film!

avatar van tal1b
Als drama liefhebber, en voorstander voor open eindes, vond ik dit opzich een goeie film!
De journaliste vond ik echter iets té gedramatiseerd doen op 't eind. Verder sterk geacteerd.

Absoluut toppie deze film.
Drie verhaallijnen met elkaar verweven.
Werkelijk een prachtig gemaakte film, die je wel even tot nadenken zet.
Hoe geweldig en mooi het medium internet ook is, maar tegelijkertijd aan de andere kant ook heel gevaarlijk en dan krijg je deze film.

avatar van Toontje G
Een film zoals een film hoort te zijn, van begin tot het einde boeiend. Sterke hedendaagse verhaallijnen en zowel door jong als oud goed geacteerd.

Had geen moment het idee dat ik een film zat te kijken. Ik werd er helemaal in opgeslokt.
Voor mij de beste filmervaring van 2013.

avatar van Gish
IJzersterke film met verontrustend en realistisch verhaal.
Klein minpunt vond ik de onderlinge connecties binnen de diverse verhaallijnen.
Iedereen komt tegelijkertijd in dezelfde rollercoaster terecht.
Maar verder een spannend, urgent, boeiend en menselijk drama.
Aanrader.

Zeer boeiend, haast 5 sterren status. De 4,5 is te wijten aan het afgeraffelde einde

avatar van odi76
Geweldig goeie film. Must see!

avatar van K. V.
Dit was nog een goeie film. Een interessant verhaal die me wel wist te boeien. Het kwam allemaal wel realistisch over en de cast deed het ook uitstekend.
Verder heb 'k niet echt negatieve punten over deze film, 'k vond het een prima film.

avatar van Spetie
Prima film, die de verhouding van menselijke relaties in de digitale wereld van het internet probeert weer te geven. Doordat het internet erbij betrokken wordt, worden de problemen die geschetst worden op een erg actuele manier weergeven. Los daarvan zijn de problemen van de drie verhaallijnen op zich zeker nieuw en bestonden deze vroeger ook al.

Vooral het acteerwerk is goed te noemen. Er zijn nogal wat verhaallijntjes en dus ook een hoop acteurs en actrices, maar in feite weet iedereen het er wel vrij goed af te brengen en dat is al een vrij groot pluspunt bij een film als deze. Van de drie verhaallijnen zijn er twee vrij goed en ook op een mooie manier met elkaar verbonden. Alleen de verhaallijn van de journaliste hangt er klein een beetje losjes bij en kent een wat teleurstellende afloop. De afloop van de andere verhaallijnen vond ik dan wel vrij sterk. Verder ziet het er visueel goed uit en merk je dat de regisseur hier en daar wat durft te experimenteren, wat zeker een fijne toevoeging is aan het geheel. Ook de soundtrack is passend, zeker niet alledaags, waarbij ook hier de afwisseling een sterk punt is.

Ik heb me hiermee prima vermaakt. Vlot gemaakt, lekker modern en met hier en daar wat leuke ideeën, waardoor er meer dan voldoende te genieten is en de tijd vrij vlot voorbijvliegt.

avatar van david bohm
De eerste scenes, een rondgang door wat op het eerste oog een studentenhuis is met jongedames met ontblote borsten en heren met dito torso's gevolgd door een komische situatie in een sportschool schroeven de verwachtingen op. Maar helaas worden die voor mij niet geheel ingelost.

De film wordt voorspelbaar en de rol van technologie is tamelijk ondergeschikt. Het einde van het mozaïek is haast potsierlijk, in slow-motion worden in de drie deelverhalen klappen uitgedeeld.
Een aardige film maar niet meer dan dat.

avatar van Noud
Een dikke 2! Traag, saai totaal niet boeiend!

de film begint idd niet als een achtbaan, maar de opbouw is echt mooi. het leidt tot een knallend einde! echt mooie moderne film die er in hakt met heftige situaties van deze tijd.

avatar van weberanja
Wat een film! Geweldig in elkaar gezet, dikke aanrader!

avatar van tevelenco
Erg goede film met een goed realistisch en hedendaags verhaal.
Ik vond alle 3 de verhaallijnen sterk en er werd overtuigend geacteerd.
Wat er voor zorgde dat ik gelijk binding kreeg met de personages.
Erg sterk gedaan en voor mij een van de beste films van het jaar !

Op basis van de recensies gekeken. Jemig wat een tegenvaller. Ik had een topfilm verwacht. Ik ken ze beter. Over het algemeen goed geacteerd maar ook waren er momenten van amateurniveau en pakte het mij totaal niet. Film kende een open einde zonder dat het me triggerde. Als je deze film niet hebt gezien, mis je niets. Komt wel een keer op TV bij RTL 8 of zo.

Iets te wannabe hip, maar kijkt idd wel aardig weg.

avatar van Re73
Pfff zware en deprimerende film waar je wel even voor moet gaan zitten.

avatar van mar007
Sterke film!
Ik sluit me aan bij de vele positieve reacties.
Wel een zware film, waar je inderdaad zoals Re73 al aangaf even voor moet gaan zitten.

avatar van Naomi Watts
Meh.

Zeer voorspelbare en saaie mozaiekfilm die vooral open deuren intrapt van de thema's die zij belichaamd. Visueel redelijk maar toch vooral geforceerd hip met wat matte kleurenfiltertjes. Acteerwerk is best aardig maar is vooral erg slecht geschreven, en al de verhaallijnen beginnen al vrij snel te slepen.

Een opvallend kort miezerig recensietje van mij. Dat zegt eigenlijk wel alles. O ja laten we positief eindigen; Paula Patton!

Ik hink een beetje op 2 gedachten. Enerzijds een mooi, aangrijpend drama. Anderzijds toch wel erg voorspelbaar. Het slot viel me ook wat tegen, had in mijn ogen wel wat dramatischer gemogen. Vergelijk deze film op de een of andere manier automatisch met Requim for a Dream. Al was die natuurlijk wel een behoorlijk stuk extremer en filmisch heel anders. Het aangrijpende in Disconnect zit hem dan ook meer in het persoonlijke van het leed dan het extreme.

Al bij al toch wel een van de betere films die ik de laatste tijd gezien heb. Een mooie tegenhanger van al het bombastische, grootse bioscoopspectakel.

avatar van schumacher
Zeer goeie film vond ik.
Wel 1 opmerking; sommige mensen zijn toch echt oliedom ook he.
Als er iemand naar mij iets begint te sturen terwijl ik die persoon nog van haar of pluimen ken dan ga ik daar geen naakt foto ofzo naartoe sturen ze.
Neemt niet weg natuurlijk de mensen die zoiets doen uiteraard de grote fout maken en word tot op de dag van vandaag nog niet genoeg aangepakt.
Het leven is hard, je moet kloten aan u lijf hebben. Sorry voor de uitspraak maar ik kon het op geen betere manier verwoorden.
Life is a bitch.

avatar van Rodger
Goed drama, had wel iets weg van de film Babel... Met alle verhaal lijnen die tot elkaar komen.
3.5

avatar van legian
Had er van te voren niet veel van verwacht maar hij bleef toch boeien. Hoewel niet elk verhaal even boeiend is, is de afwisseling tussen de verhalen goed.
Dit laat toch maar zien dat het zo makkelijk zo ernstig mis kan gaan, op zo veel manieren. En wat daadwerkelijk belangrijk is.

Echter blijf ik me soms wel storen aan hoe dom mensen kunnen zijn, maja anders heb je natuurlijk geen verhaal. verder werd er redelijk geacteerd, vindt niet iedereen even sterk (hoewel dat ook aan het desbetreffende verhaal liggen). De soundtrack verdiend trouwens wel een notitie, ook het gebrek er aan trouwens.

Ohja en Jonsi

avatar van hoffhaan
Boeiende film over smartmedia. Ook het onderwerp digitaal pesten, identiteitsdiefstal e.d. komt aan het bod. Daarnaast de diverse verhalen en menselijke emotie, maken deze film onderhoudend en goed. Mogelijk is een en ander al weer een beetje gedateerd, maar toch een goede moderne actuele film. De diverse personages in de verschillende verhaallijnen acteerden goed. 3.5