ad
  • 8.185.086 stemmen

The Parole Officer (2001)

Komedie / Misdaad | 93 minuten

Genre: Komedie / Misdaad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: John Duigan

Met onder meer: Steve Coogan, Lena Headey en Om Puri

Over The Parole Officer

"Fighting crime the only way he knows how. Badly."

Simon Garden is een reclasseringsambtenaar die niet al te veel succes heeft. Na enkele jaren dit werk te hebben gedaan, zijn er slechts drie van zijn cliënten die niet terug de cel in zijn gegaan. Hij wordt overgeplaatst naar Manchester waar hij al snel in de problemen komt. Een drugdealer vermoordt iemand waar Garden bij is en verdraait de feiten zodat Garden schuldig lijkt. Het enige bewijs van zijn onschuld is een videoband waar alles op staat maar die heeft de dealer handig opgeslagen. Alleen Simon's drie 'positieve' cliënten kunnen hem nu nog helpen...

imageimageimage

avatar van MFEO

MFEO

Ik heb deze DVD op een Britse Markt Place goedkoop (incl. verzendkosten 11,60 pond) (Bij blackstar 20 pond) kunnen kopen.

Speciaal omdat Steve Coogan erin speelt. Hij is beter bekend als Alan partridge. Zijn nieuwste film is trouwens 24 Hour Party People.

Momenteel heb ik ook al zijn 6 Radio shows op cd gezet. (knowing Me, Knowing You)

Als ik deze film gezien heb. vermeld ik wat ik van de film vondt.

avatar van yosemite44

yosemite44

redelijk grappige film, jammer is wel dat veel grappen eerder al voorkwamen in the naked gun reeks (beeldje, thermosfles), there's something about mary(hond) en andere films. de hoofdpersoon heeft wat office space-achtigs en dat maakt de film wel weer leuk. 3* dus.

avatar van MFEO

MFEO

Eindelijk heb ik de film gezien. Leuke film. Wat je van Steve Coogan mag verwachten. Ik vind hem wel geestig. De film was ook erg vermakelijk om naar te kijken. 3 1/2*

avatar van gaudo

gaudo

Fans van Steve Coogan (en wie is dat niet?) zullen toch wat teleurgesteld zijn. Of maak van wat behoorlijk. Jammer!

avatar van otherfool

otherfool

Hilarische komedie met een geweldige Coogan. De beste grappen zijn degene die echt he-le-maal nergens op slaan (Simon die een chipje eet tijdens een moord, of in slaap valt tijdens een overval). Heerlijke ongein ala Johnny English.

Let op een bijrol van niemand minder dan Omar Sharif!

4*.

avatar van Iketes

Iketes

• 1968 berichten

Niets speciaals en een cliché verhaal, doch een lekker wegkijkfilmpje met een leuke Coogan, en om sommige grappen (vooral in het begin) kreeg ik toch wel een glimlach op mijn gezicht.

avatar van kiriyama

kiriyama

Gruwlijke saaie, k*t film. Werkelijk geen enkele grap (als je het al grappen kan noemen) is leuk. Coogan is erg irritant. Het heeft een makkelijk en standaard verhaaltje. Technische aspecten zuigen en verder 90 minuten verveling.

0.5* wat een gedrocht!

avatar van Jessel

Jessel

super film, heeft zeer veel lachmomenten!!

avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

Wat een absolute rotfilm was dit! Ik heb hoogstens 3 keer een glimlach op mijn gezicht gehad. Steve Coogan kan beter een ander beroep kiezen, wat een gedrocht.

avatar van mrklm

mrklm

Onderhoudende, bij vlagen hilarische komedie waarin de weinig succesvolle reclasseringsambtenaar Simon Garden [Steve Coogan] dreigt op te draaien voor een moord. Hij denkt zijn onschuld te kunnen bewijzen aan de hand van de bewakingsvideo van een bank, maar de enige manier waarop hij aan die band kan komen is door zelf in te breken! Daarvoor roept hij de hulp in van de enige mensen die hij ooit op het rechte pad heeft gekregen, maar die blijken over minder expertise te beschikken dat Simon had gehoopt.

Simon Garden is aanzienlijk minder karikaturaal dan Coogans meesterlijke Alan Partridge, maar Coogan speelt zijn rol prima. Met onder andere, Om Puri en Ben Miller zijn de bijrollen goed bezet en de chemie tussen Coogan en Lena Headey als love interest is ook een pluspunt. Er zijn genoeg grappige momenten, bijvoorbeeld rondom een Chinese delegatie in een seksclub, om je af te leiden van het niet al te originele plot en het enthousiasme dat de cast toont tijdens de eindcredits - onder de klanken van David Bowies "Heroes" - zorgt zeker en vast voor een glimlach aan het eind van deze prima misdaadkomedie.