Drop Zone (1994)

Actie / Thriller

geregisseerd door John Badham
met Wesley Snipes, Gary Busey en Yancy Butler

Als een belangrijke gevangene op 10.000 meter hoogte ontsnapt aan zijn bewakers, stelt Pete Nessip alles in het werk om de gevaarlijke ontsnapping te keren. Tot overmaat van ramp wordt hij hiervoor geschorst. Toch gaat hij onverschrokken verder met zijn speurtocht, want als het gaat om het stoppen van moordenaars waagt hij graag de sprong in het diepe.

avatar van Kr!kke
Een vermakelijke actiefilm, zoals je ze wel meer tegenkomt met Wesley Snipes. Voor het goede verhaal en de geweldige cast moet je een film als deze niet bekijken. Wil je echter puur entertainment en eens lekker achteroverleunen in je zetel, is Drop Zone de ideale film.

Matige actiefilm waarin een gevangene uit een vliegend vliegtuig wordt bevrijdt. Een vrij standaard en oninteressant verhaaltje. Maar daar moet deze film het ook zeker niet van hebben. Wel van het spectaculaire en mooie stuntwerk in de lucht. Verder zijn Wesley Snipes en Gary Busey wel oke, maar zijn hun personages verre van boeiend. Toch enigzins vermakelijk, en daardoor nog net 3.0 sterren.

Deze maar uit de kast getrokken omdat ik vandaag zelf een tandemsprong heb gemaakt. En dat was toch wel de ultieme kick.

Fim die veel overeenkomsten heeft met de ook in dat jaar uitgekomen film "Terminal Velocity". Veel verschillen de films ook niet van elkaar alleen is deze film toch net iets van een hoger niveau (niet veel overigens). Dat kwam vooral door de cast in de vorm van Wesley Snipes en Gary Busey (best vaak aanwezig in jaren 90 film met zijn irritante kop). Ook Yancy Butler mocht er wezen en dan vooral om haar uiterlijk. Verhaal is niet echt hoogstaand maar kijkt zich wel nog best aardig weg. Net zoals bij "Terminal Velocity" moet deze film het ook vooral hebben van de parachute sprongen die net iets spectaculairder en spannender waren.