Drop Zone (1994)

Actie / Thriller

geregisseerd door John Badham
met Wesley Snipes, Gary Busey en Yancy Butler

Als een belangrijke gevangene op 10.000 meter hoogte ontsnapt aan zijn bewakers, stelt Pete Nessip alles in het werk om de gevaarlijke ontsnapping te keren. Tot overmaat van ramp wordt hij hiervoor geschorst. Toch gaat hij onverschrokken verder met zijn speurtocht, want als het gaat om het stoppen van moordenaars waagt hij graag de sprong in het diepe.

avatar van Jordy
Niet echt slecht, maar ook niet bijzonder. Toen ik een paar jaar geleden nog van dit soort actiefilms hield vond ik 'm al niet al te best, ben dus bang dat ik er nu helemaal niets aan zal vinden. Maar goed, ik hou het op een 2 en een half.

neo (crew)
een film met baggerverhaal,maar het begin,de scenes in de lucht en yancy butler maken een hoop goed.

Er zitten inderdaad een paar hele goede scenes in die hem beter maken dan zijn directe parachutefilmconcurrent Terminal Verlocity.

avatar van You_bastard
Het had ook wat van die John Woo actie en daar hou ik van.

avatar van sn@ke
Allemaal wat over the top en ongeloofwaardig maar toch is Drop Zone zeer vermakelijk.

Kwam deze niet ongeveer samen uit met "terminal velocity' ?
Maar eerlijk gezegd vond deze wel stukken beter maar ook niet overdreven.

avatar van xangadix
Klopt. Ik haal ze steevast door elkaar.

avatar van CAPIpsv
Wel een mooie film, maar niet echt iets waar je echt voor op de bank blijft zitten, en voor thuis blijft.

djelle
Ik herinner me dat ik al 45 minuten naar deze film zat te kijken, en er was nauwelijks één schot gelost. Ik bedoel maar: is dit een actiefilm? Spanningsopbouw was er evenzeer nauwelijks, het verhaal voelde 'in elkaar geflanst' aan, ook de personages kwamen bijzonder leeg over en op veel vlakken werd hij eigenlijk flink verwaarloosd. Er wordt voortdurend zo overdreven gefocust op dat parachutespringen dat het algauw begint te vervelen. Het ganse concept is veel te veel rond één thema gebouwd en aan al de rest werd er duidelijk veel te weinig aandacht besteed. Mischien wel leuk voor echte liefhebbers van deze sport...

Maar dan nog: Ik ben ook gek van snelle en mooie wagens, maar om nu een hele film te zien waar er constant scenes passeren die zich op dit onderwerp concentreren (zoals bij The Fast And The Furious) ... Een beetje teveel van het goeie vind ik. Veel te éénzijdig. Daarnaast verwacht ik dat de overige aspecten van film (al dan niet in het bijzonder de genre-eigenschappen) ook kwalitatief en verzorgd zijn. Cinema is meer dan dit soort van éénzijdig beeldmateriaal met een onverzorgd omhulsel.

avatar van Mister_Movie
Nja, wat moet je hier nu over zeggen. De film verveelt niet, verre van. Maar anderzijds komt het voortdurend geforceerd over. Er wordt een slap verhaaltje ingebreid enkel en alleen als excuus voor wat leuke skydiverscenes. Leuk dus, maar geen grote actiefilm. En tja, Wesley Snipes moest toch ergens beginnen he

Leuk en vermakkelijk, maar geen hoogstaande film. Het verhaal zit vol actie maar gaat eigenlijk nergens om en tot overmaat van ramp zit er nog een overbodige remix van INXS-Orginal Sin, waarom niet het orgineel ... of hoort dit bij music meter?

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Beter dan Snipes' vorige film Passenger 57 en ook beter dan het soortgelijke Terminal Velocity uit hetzelfde jaar, maar nog steeds geen meesterwerk. Het verhaal is niet bijster interessant (of belangrijk), maar bevat genoeg spectaculaire scènes en de relativerende humor. Busey is een leuke schurk en Snipes is aardig op dreef. Ook de aanwezigheid van Yancy Butler is een pluspuntje, alhoewel ze niet veel te doen heeft. Al met al een zeer vermakelijk filmpje. > 3.5* (voor de entertainmentwaarde, niet de kwaliteit)

Dit is nu juist het acteerwerk van wesley snipes.
Niet 1 van zijn beste films, maar de film krijgt 3,5* en Wesley Snipes krijgt er 1* bij.

avatar van Prudh
En volgens je recente stemmen blijkt 3,5 + 1 = 5

Prudh schreef:
En volgens je recente stemmen blijkt 3,5 + 1 = 5

nee 4,5 foutje

avatar van tukkerstein
Hele matige film. Niet spannend, niet boeiend, vervelend om naar te kijken. Acteer werk van Snipes is wel behoorlijk goed.
Desondanks 1*

Usual Suspect
Deze film heeft me nooit tot het einde weten te boeien, ook al begint de film goed met een spectaculaire ontsnapping.
Er zit toch behoorlijk wat actie in, en goede vermakelijke rollen van Snipes en Busey.
Maar dat is ook nog maar net genoeg om deze film van de afgrond te redden.

2,5.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Redelijk goed actie filmpje.
Simpel verhaaltje en kijkt lekker weg..
Busey is zeer overtuigend als de bad guy wesley snipes zit ook goed in zijn rol maar ben van mening dat hij het beter had kunnen doen.
Zoals meerdere hierboven alzeggen: wel veelaandacht besteed aan skydiven had minder gemogen...
3,5 sterren voor een vermakelijk filmpje

avatar van Jazzthieve
Aangezien ik zelf een skydiver ben zegt deze film mij miisschien iets meer als jan modaal. Skydive-technisch gezien is deze film bullshit maar de film in zijn geheel vind ik vrij entertainend. De skydive-scenes zijn ook mooi in beeld gebracht.

G to the J
Waa ik ben crimineel en ik spring uit een vliegtuig..
Dus...

Reinbo
Vermakelijke actie thriller. Iets voor de zaterdag middag. Kijkt lekker weg. 3*

Leuk om hem wéér eens te zien.
Redelijke actiefilm voor die tijd verhaal was oke en het kijken verveelde niet.

avatar van mnrk
Leuke film met mooie beelden van het sky-diven.

Snipes speelde toen met enige regelmaat in betere films toen tegenwoordig. Yance Butler speelde net zo'n rol als in Hard Target.

Gary Busey als ex DEA agent was ook lekker op dreef.

Het nummer van Inxs klinkt nog steeds prima.

Goede film. Leuker dan gedacht. Je ziet wel dat het al een wat oudere film is. Verhaal was goed. Het skydive vond ik er heel goed aan. Zie je niet zo vaak in films.

avatar van Kr!kke
Een vermakelijke actiefilm, zoals je ze wel meer tegenkomt met Wesley Snipes. Voor het goede verhaal en de geweldige cast moet je een film als deze niet bekijken. Wil je echter puur entertainment en eens lekker achteroverleunen in je zetel, is Drop Zone de ideale film.

dit is 1 van de beste films van snipes.
goede aktie ,humor en verhaal.

Matige actiefilm waarin een gevangene uit een vliegend vliegtuig wordt bevrijdt. Een vrij standaard en oninteressant verhaaltje. Maar daar moet deze film het ook zeker niet van hebben. Wel van het spectaculaire en mooie stuntwerk in de lucht. Verder zijn Wesley Snipes en Gary Busey wel oke, maar zijn hun personages verre van boeiend. Toch enigzins vermakelijk, en daardoor nog net 3.0 sterren.

Deze maar uit de kast getrokken omdat ik vandaag zelf een tandemsprong heb gemaakt. En dat was toch wel de ultieme kick.

avatar van DragQueen
Niet de beste Actiefilm, maar wel een die redelijk weet te vermaken. De actie scenes zijn prima geschoten. Verder is het verhaal nergens echt intressant, maar zitten Snipes en Busey wel aardig in hun rollen. 2,5 Ster.

Fim die veel overeenkomsten heeft met de ook in dat jaar uitgekomen film "Terminal Velocity". Veel verschillen de films ook niet van elkaar alleen is deze film toch net iets van een hoger niveau (niet veel overigens). Dat kwam vooral door de cast in de vorm van Wesley Snipes en Gary Busey (best vaak aanwezig in jaren 90 film met zijn irritante kop). Ook Yancy Butler mocht er wezen en dan vooral om haar uiterlijk. Verhaal is niet echt hoogstaand maar kijkt zich wel nog best aardig weg. Net zoals bij "Terminal Velocity" moet deze film het ook vooral hebben van de parachute sprongen die net iets spectaculairder en spannender waren.

avatar van xxERWINxx
Matige film, gebeurd eigenlijk vrij weinig, alleen het begin en einde waren mooi en actie, maar verder vrij matig filmpje.