The Grey (2011)

1928 stemmen

Drama / Thriller

geregisseerd door Joe Carnahan
met Liam Neeson, Dermot Mulroney en Joe Anderson

Nadat hun vliegtuig crasht, strandt een groepje medewerkers van een olieplatform in het ijskoude Alaska. Ze bevinden zich in het territorium van een groep wolven die hen als indringers zien. Ze zullen nu moeten vechten om te overleven om niet ten prooi te vallen aan de hongerige wolven.

avatar van Rickyman
Goede film, beter dan verwacht.
Misschien ongeloofwaardig met die wolven, toch realistischer gebracht dan in menig andere gangbaardere wolvenfilms. Deze film had ook makkelijk zonder ze gekunnen, maar had het verhaal saaier en waarschijnlijk ook sentimenteler gemaakt. Iedere keer dat Neeson weer in huilen wilde uitbarsten, kwamen dan gelukkig die wolven weer in beeld, om het drama binnen de perken te houden.
Het einde vond ik wel ontroerend en met die scène na de aftiteling, houd nog verschillende opties over.

avatar van Perry Meer
Viel tegen.

geweldige film,

Spannende survival film, die nergens saai word.

avatar van BlueJudaskiss
Het liet me koud. Brrrr zo koud!

avatar van xxERWINxx
Redelijke film met Liam Neeson, toch wel weer wat anders dan de meeste films waarin een vliegtuig neerstort in de sneeuw.
Leek wel meer op een wolvenfilm, maar de hele film blijf je toch geboeid kijken hoe ze dit avontuur beleven en wie het zal overleven
Had wel een ander einde gehoopt en had op wat meer actie gehoopt, maar goed al met al kon deze er nog wel mee door, maar echt spectaculair word hij nergens.

Ik had ook geen band met de personages die stierven, Liam Neeson redde nog de film met zijn acteerprestaties, maar verder boeide mij het niet zo als er iemand stierf, wel een mooi verhaal eromheen en de omgeving / natuur waren zeer goed.