The Vow (2012)

Verenigde Staten / Brazilië / Frankrijk / Australië / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Michael Sucsy
met Rachel McAdams, Channing Tatum en Sam Neill

Een vrouw raakt na een auto-ongeval in een coma. Als ze terug bij bewustzijn komt, is ze haar geheugen en alle herinneringen van de voorbije vijf jaar kwijt. Ze heeft er ook geen flauw benul van wie haar man is. Hij zal opnieuw haar hart voor zich moeten winnen.

Mooie film. Ik vond de film goed maar toch is hij niet echt schitterend geworden.
Verhaal is erg mooi. Rachel McAdams zet hier toch weer een heel goede rol neer.

Film met een aardig verhaal, dat naar het einde toe steeds meer verwatert. Blijkbaar was dat de bedoeling, want hoewel het verhaal volgens de aftiteling nog niet af was, laat men de film uitgaan als een nachtkaars. Jammer, want er had veel meer ingezeten, zeker gezien het goede acteerwerk van Tatum en McAdams en de prima chemie tussen hen beiden.
Bovendien zouden filmmakers eens wat anders moeten verzinnen om het einde van een film aan te kondigen, dan het kopiëren van de Chaplin/Goddard-scène uit Modern Times. Dat hebben we nu al zo vaak gezien...

avatar van Tommy De Vito
The Vow is een prachtige film met McAdams, die weer een goede rol neerzet. Tatum heb ik nooit een geweldige acteur gevonden en met deze rol kon hij mij weer niet overtuigen. Ik had liever Ryan Gosling gezien in deze rol. Maar goed, de film is er niet minder op geworden voor mijn gevoel. Wat ik een beetje raar vond, is dat de twee in 5 jaar tijd geen foto's hadden gemaakt, die Leo aan haar kon laten zien. Inplaats daarvan laat hij 1x een voicemail berichtje afluisteren en vind ze 1 tape met het korte huwelijk. Maar ook dit is niet storend en de film kijkt lekker weg en blijft ook boeien. 3,5

avatar van qwertzu
Heerlijke film, een echte tranentrekker!!
Mooi geacteerd.
Aanrader voor een ieder die een lekker snotteravondje wil, wel een echte vrouwenfilm.

avatar van Elkie Brooks
Niet slecht als er geen alternatief is. Er zijn meer films met geheugenverlies in het concept die beter zijn. Maar daarnaast zijn er slechtere films. Dus voor mij toch nog drie sterren.

avatar van GGG
GGG
Mooie film met goed acteerwerk!

avatar van Yokidoki
Channing Tatum is hier zoooooo romantisch !!! voor de rest mooi en droevig verhaal gebasseerd op een waargebeurd verhaal ...

avatar van aSMoDeuS
Voorspelbaar, maar stiekem toch wel erg leuk.

avatar van Noodless
Pictures of you

Leuke romantische film die nergens storend werkt en vooral de meligheid weet te omzeilen.
Daarbij wordt het verhaal staande gehouden door de warme, aangename rollen van Tatum en McAdams. Hier en daar wat minpunten zoals bv. in 5 jaar geen foto's van het koppel , toch wel heel raar en het matige einde......al is de eindsong prima 6/10

avatar van Zeriel
Slaapverwekkend saai.

avatar van martijn011
Heerlijke film met een uitstekende McAdams en Tatum. De chemie tussen de twee is goed, ondanks het trieste verhaal dat Tatum alles op alles moet zetten om te bewijzen dat ze vroeger getrouwd zijn en dus een echtpaar vormen.
De situaties die zich dan voordoen zijn soms schrijnend, maar kwamen realistisch over.

Zoals eerder gezegd zijn beide hoofdrolspelers heerlijk op dreef en tillen ze de film echt naar een hoog niveau.
McAdams ziet er niet alleen beeldschoon uit, maar bewijst ook een potje te kunnen acteren. Aan Tatum had ik vroeger enorm hekel, maar hij is langzamerhand sympathie aan het opwekken bij me.

Prima film, aanrader!

avatar van lynehook
Dit is een heerlijke film, channig Tatum en Rachel McAdams stellen werkelijk nooit teleur.

avatar van Mythos
Euuuhm, toch maar een 3 omdat het af en toe toch wel binnenkwam, en een 2,5 ook wel weer te weinig vond.
Gebaseerd op een waar gebeurt verhaal, denk ook maar gewoon niet te veel over willen zeggen.

Denk voor veel mannen niet zo boeiend.

avatar van Nicole_1989
Erg mooi verhaal, het sleepte me helemaal mee en liet me niet meer los, tot zelfs een paar dagen na de film. Wat mij betreft ook een perfect einde. Niks van dat gedoe van dat ze plotsklaps ineens alles weer herinnert, maar het tegenovergestelde: ze krijgt haar geheugen nooit meer terug, maar besluit wel opnieuw te beginnen met hem. Romantischer kan je het bijna niet maken lijkt me

Rachel McAdams was perfect voor deze rol, ze stelt me nooit teleur. Channing Tatum is altijd een genot om naar te kijken, maar komt op mij altijd wat vlakjes over. Bovendien articuleert hij bijzonder slecht, waardoor ik hem ongeveer de helft van de tijd niet goed verstond en de film een paar keer terug moest draaien om het nogmaals te beluisteren (ik keek zonder ondertitels). Toch was dit wel de beste performance die ik van hem heb gezien.

Kortom: ik heb erg genoten en dit verhaal heeft me erg geraakt. Erg geloofwaardig, erg goed uitgewerkt, realistisch einde.

avatar van Sergio Leone
Zeer slecht.

En dat gaat op voor zowat alles aan deze film, maar hetgeen me het meest stoort is het gebrek aan emotie. Hoe zoetsappig men het allemaal heeft willen maken: het is simpele, droge kost, onbekwaam en zonder overtuiging gebracht.

Channing Tatum en Rachel McAdams helpen daar ook niet aan mee. Los van het feit dat geen van beiden erin slaagt te acteren - vooral Tatum is een ramp - is het gebrek aan chemie de dooddoener: zonder chemie immers geen basis voor een bleitverhaaltje.

Eéntje om snel te vergeten.

Mooie film, aangrijpend verhaal en prima gespeeld. Goede cast. Zoetjes en mooi.

Verbazend toch hoe Amerikanen er steeds maar in slagen dergelijke romantische films met een dramatische achtergrond bij het grote publiek ingang te doen vinden, ook al moet toegegeven dat het verhaaltje van "The Vow" hier toch met een dikke, zeer dikke korrel zout is te nemen.
Bovendien is het allemaal goed voorspelbaar terwijl Rachel Adams en Channing Tatum het niet bepaald moeilijk hebben, vermits er zeer weinig diepgang in hun personage zit.

Aardige film over een vrouw die haar eigen man niet meer herinnert na een auto-ongeluk. Op zich wel een interessant gegeven dat ook wel redelijk goed is uitgewerkt, echter is het resultaat een clichématige en melodramatische (doch onderhoudende) romantische film. Vooral vanwege Rachel McAdams een kleine 3.0 sterren.

avatar van hel1
De liefde voelde voor mij zo onrealistisch. Er is totaal geen chemistry

cma
Ik sluit mij aan bij het bovenstaande van hel1 en de film had minimaal met een half uur ingekort kunnen worden.

Ik heb deze film vanavond alleen gezien terwijl mijn vriend op zakenreis is. Ik heb toch wel een traantje gelaten. Toen hij zijn huwelijk met haar op gaf raakte mij zo diep! Dat moment is toch mijn ultieme nachtmerrie.
Het moet toch afschuwelijk zijn dat jouw partner niets meer van jou af weet en dus ook niet meer van jou houd.
Tatum en MC Adams deden het prima. Ik heb mij goed vermaakt.

avatar van Decec
Een goede drama/romantiek film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Channing Tatum en Sam Neill...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van IH88
“I need to make my wife fall in love with me again.”

The Vow is een heerlijke film die lekker wegkijkt en met McAdams en Tatum twee charmante hoofdrolspelers heeft. McAdams heeft in The Notebook al laten zien wel overweg te kunnen met dit soort materiaal en ook hier is ze weer uitstekend met het spelen van een vrouw met geheugenverlies. McAdams is zo cute dat ze zelfs in een vuilniszak nog zou kunnen imponeren en dat ze kan acteren heeft ze al genoeg bewezen.

Het lijkt er wel op dat er wat harder moet worden gewerkt om een bepaalde chemie te creëren tussen haar en Tatum want ik was niet gelijk overtuigt. Met Gosling in The Notebook was er de twinkeling in de ogen en de zichtbare aantrekkingskracht maar hier moeten McAdams en Tatum wat meer moeite doen om hun liefde geloofwaardig te brengen. Maar net zoals Leo moeite moet doen om Paige na haar geheugenverlies te overtuigen van hun liefde lukt het de acteurs ook om de kijker te overtuigen naarmate de film vordert. Voor de rest zitten er ook weer de afkeurende ouders in de film en het foute ex vriendje want dat is nou eenmaal gewoontegoed in dit soort films… Net zoals een loft die zo uit een tijdschrift komt. The Vow verdient niet de originaliteitsprijs maar met McAdams en Tatum, een aardig verhaal en de sterke regie van Michael Sucsy is dit toch een heerlijke romantische film. En met een nummer van de The Cure op het eind kan je bij mij al weinig fout meer doen.

Huuuhuuuuhhhuuuuuuu...tranentrekker...Sorry , daar ben ik te oud voor geworden...na een half uur uit gezet. Vond die twee ook maar een stel pubers.

Deze film miste duidelijk iets. Meestal raken deze soort films me wel maar deze niet. Er was weinig chemie, weinig achtergrondinformatie over de personages. Het is een mooi verhaal maar had beter uitgewerkt kunnen worden. Ook erg jammer het einde, had graag meer gezien over hoe hun weer gelukkig samen waren.

I see the way you look at him. I know, because you used to look at me like that.

Wat is en blijft dit toch een geweldig filmpie. Ik ben een enorme fan van zowel Tatum als McAdams en wat zetten die twee hier een prachtprestatie neer. Vind het acteerwerk (en natuurlijk het uiterlijk) van McAdams om van te smullen. Tatum acteert naar mijn inziens iets slechter, maar compenseert dit volledig door samen met McAdams een geweldige click te creëren.
In plaats van tot het richten op de voorspelbaarheid van de film, is het verstandiger je te richten op de geloofwaardigheid van het verhaal. Ik kan me volledig inleven in de personages en begrijp de beslissingen volkomen.
Voor mij klopt heel de setting en sfeer van de film.

avatar van Daan258
Een prima luchtige, mooie en vermakelijke wegkijker.

De film heeft een heerlijke cast en dat is al gelijk een groot pluspunt bij de film.
De meeste films die ik gezien heb waar Channing Tatum in speelt waren meestal comedy's of actie films dus vond ik het wel leuk om hem in een drama film te zien spelen en hij deed het ook nog is behoorlijk goed. Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik Rachell McAdams ( die ik altijd echt super vind spelen en fantastische rollen neerzet een beetje tegenvallen in dit werkje.) Ze deed het absoluut niet slecht maar soms vond ik gewoon dat ze een beetje dood overkwam laat maar zeggen, en kreeg ik het gevoel alsof ze er soort van niet zo'n zin in had. Ik heb haar echt vele male beter gezien in andere films dus dat was helaas wel een klein tegenvallertje. Daarnaast zijn de bijrollen ook erg leuk, natuurlijk Jessica Lang die ondanks een kleine rol had in de film goed acteerde.

Daarnaast was het verhaal wel erg mooi maaaaarrrrr, ik denk dat ze echt zoveel meer hadden kunnen maken van de film. Het eerste half uur was ijzersterk en super mooi en de drama was van de bovenste plank maar de rest van de film vond ik dat ze qua verhaal een beetje te snel gaan en had ik wel wat meer van de personage's willen zien omdat ze vooral vele scene's hebben dat er een erg grote tijdsverschil in zit van soms een aantal maanden. Hierdoor vond ik dat je personage's niet helemaal leert kennen.
Dat derzijde was dit gewoon een prima drama/romantische film met hier en daar ook nog wat comedy.

Zeker goed vermaakt met dit werkje en geen moment verveeld.

avatar van PapaBeartje
Toen ik het plot van The Vow las, dacht ik dat ik wel eens te maken kon krijgen, met een hele zware emotionele romantische/drama film, toch vond ik dat enorm meevallen, de eerste 30/45 minuten vond ik wat slapjes. Halverwege de film, komt het allemaal op gang, en wordt je op zekere momenten wel aan het denken gezet. Zodra Paige Collins (Rachel McAdams) erachter komt dat haar vader een affaire had met een oude vriendin van haar, wilde zij haar familie niet meer zien. Haar ouders zagen de mogelijkheid door middel van het ongeluk, misbruik te maken, om zo weer contact te krijgen met hun dochter. Ook het einde vond ik erg sterk. We zullen er niet achter komen, of zij ooit gelukkig zouden worden, maar ze gaven het beide wel een kans. Dat red na mijn mening de film.

Oké, i'm guilty. Als een film(-hoes) al aangeeft waargebeurd te zijn dan ben ik al bijna op voorhand over de streep getrokken. Maar nu het ook nog eens om een geval van NAH ging (Niet Aangeboren Hersenletsel), werd het voor mij verplichte kost. Ik heb er mijn ervaringen mee zo gezegd.
En Rachel mc Adams speelt haar rol goed. Bijvoorbeeld de gevolgen van geheugenproblematiek waarvan de impact geheel aan het individu zelf voorbij gaat terwijl de omgeving er tot frustrerends toe doorheen moet zien te worstelen. Herkenbaar en (voor mij) dan ook een goed gereflecteerde weergave.
Wat de film verder zelf betreft was dit de eerste film die ik zag met Channing en Rachel in actie. En mensenlief, Rachel vind ik echt een schoonheid om de vingers bij af te likken. En Channing vind ik een sympathiek personage neerzetten. Zo sympathiek dat ik verwacht had dat hij helemaal thuis zou zijn in dit soort rollen. En dat schijnt dus mee te vallen.
En hoewel dit een luchtige weergave is van de waarschijnlijke werkelijkheid, ik kon niet voorkomen dat er een traan over me wang weg biggelde. Dikwijls zelfs. en toen met het slot ook nog eens een The Cure-song werd gebruikt met zo een mooi einde, ja, toen kon je me opvegen.
Geweldige film vind ik het!

avatar van IH88
“I need to make my wife fall in love with me again.”

Prima film die lekker wegkijkt, en met McAdams en Tatum twee charmante hoofdrolspelers heeft. McAdams heeft in The Notebook al laten zien goed overweg te kunnen met dit soort materiaal, alhoewel ik niet gelijk overtuigd was van de chemie tussen McAdams en Tatum. Maar net zoals Leo moeite moet doen om Paige na haar geheugenverlies te overtuigen van hun liefde, lukt het de acteurs ook om de kijker te overtuigen naarmate de film vordert.

Voor de rest zitten ook de afkeurende ouders en het foute ex vriendje weer in de film, want dat is nou eenmaal gewoontegoed in dit soort films… Net zoals een loft die zo uit een tijdschrift komt. The Vow verdient niet de originaliteitsprijs, maar met McAdams en Tatum, een aardig verhaal en de sterke regie van Michael Sucsy is dit toch een uitstekende romantische film.