The People vs. Larry Flynt (1996)

Drama / Biografie

geregisseerd door Milos Forman
met Woody Harrelson, Courtney Love en Edward Norton

De stripclub-eigenaar Larry Flynt creëert samen met zijn vrouw Althea een porno-magazine dat de taboes van de maatschappij probeert te doorbreken. "Hustler" brengt de Flynts niet alleen miljoenen aan winst, maar ook de woede van vele "fatsoenlijke" mensen. Diverse aanklachten zorgen ervoor dat Flynt heel wat uurtjes in de rechtszaal doorbrengt. Ondertussen raakt Flynt, na een poging tot moord op hem, verlamd, en krijgt hij te maken met drugsverslaving, geestelijke ziekten en de slechter wordende gezondheid van Althea.

avatar van Jordy
Erg goede rol van Harrelson, en Love valt ook op in één van haar eerste grote rollen. Het verhaal blijft door wat grappigere en ontroerende momenten boeiend, maar erg bijzonder vond ik het ook weer niet: 3 sterren.

neo (crew)
tijd geleden gezien,maar volgens mij was deze film wel goed.woody harrelson is goed en edward norton zit erin dus kan eigenlijk niet beter.

Geweldige film!
Een uitermate sterk acterende Woody Harrelson. Courtney Love acteert erg naturel (waarschijnlijk omdat het filmpersonage dicht bij haar eigen karakter ligt ?).
Het verhaal is in deze film ondergeschikt. Het laatste half uur van de film vond ik magnifiek.
Leuk trouwens die cameo van Larry Flynt zelf, als rechter die als het ware zichzelf (Woody Harrelson als Larry Flynt) veroordeelt. Dan blijkt ook hoe goed Harrelson zijn stemgeluid imiteert.

Ik vond het een hele goeie film met goeie rollen van Harrelson en Love. Het laatste half uur echt schitterend gespeeld door Norton. 4,5*

Ook ik kan niets anders dan woody lof toezwaaien....****

Niemand wat over Norton te melden ? Ik vond 'm namelijk erg leuk spelen als advocaat.

tom
Geweldig vermaak

Woody speelt zeer goed, norton ook weer heel goed. Maar het meest onder de indruk was ik van de acteerprestatie van Love. Kappeuter heeft gelijk met dat ze heel naturel speelt en ook ik denk dat dat komt omdat ze in princpe veelal zichzelf speelt.
Leuke scenes in de rechtzaal. Ook leuk bijvoorbeeld het naambordje dat hij op zijn bureau heeft staan na zijn gesprek met die christelijke vrouw.
denk tog 4 sterren

5 sterren absoluut!
Ik heb hem vrijdag voor de 10e keer gezien ofzo?
Ik krijg er geoon geen genoeg van, wat een topper!
Geweldige acteerprestaties en ja idd leuk dat de eerste rechter gespeeld wordt door Flynt zelf.
Deze film hoort tot mijn favorieten en je kan hem niet vaak genoeg zien!

Woody Harrelson is hier schitterend.
En Courtney Love ook (hoewel ik dat mens absoluut niet kan uitstaan)
**** 4 op 5 ****

avatar van Banjo
Ja een te gekke film. Larry Flynt rules!!
wat een mafkees. ik heb hem 2 keer gezien maar verveelt zeker niet. als je hem nog niet gezien hebt?. kruip in de huid van larry zou ik zeggen!
3 1/2 ster

Net weer even gezien!
Geweldige film blijft dit echt supergoed!
Courtney vind ik al goed om haar muziek maar in deze film heeft ze ook een coole rol die ze goed uitvoerd!
Dat dit echt gebeurd is je lacht je ziek!
Die Larry is wel grappig vooral dat hij die irritante lui een keer best irriteerd!
Hij krijgt een 5*

Vandaag weer gezien. Hij blijft goed maar ik doe d'r wel een halje af. 4*.

avatar van Loesa
Geweldige film! IJzersterke rollen van Harrelson en Love!!

Wieeee, m'n eerste post op MovieMeter!

Heb de film zojuist op tv gezien en ik heb me goed vermaakt. Ik vroeg me alleen af in hoeverre het echt gebeurd is. Iemand enig idee?

Ik neem toch aan dat het in grote lijnen wel echt gebeurd is. De Larry Flynnt zag ik laatst nog in de krant staan in z'n rolstoel.

gotti schreef:

De Larry Flynnt zag ik laatst nog in de krant staan in z'n rolstoel.

ja hij wil net als arnie gouverneur van california worden

avatar van Goodfella
Best aardige een vooral erg goed geacteerde biopic (Norton!), maar als op een gegeven moment het punt van de film (Flint wordt zo'n beetje hét symbool voor vrijheid van meningsuiting in de VS) al lang en breed duidelijk is moddert het geheel net wat te lang door..

Menni
Goodfella schreef:
Best aardige een vooral erg goed geacteerde biopic (Norton)

Dit lijkt mij toch vooral dubbel en dwars de film van een fenomenale Woody Harrelson.. Maar goed, ik verbaas me wel vaker over de enórme Norton-focus & -adoratie (in het algemeen, niet persoonlijk bedoeld) sinds American History X. Wat overigens niet wegneemt dat het echt een bijzonder puik acteur is hoor.

avatar van Goodfella
Woody Harrelson doet het ook prima hoor! Maar het leek me wat voor de hand liggend om een voor een Oscar genomineerde acteur te roemen, terwijl er andere acteurs in deze film imo minstens even goed en zelfs beter spelen. Love had ik ook kunnen noemen...

En ik mag inderdaad graag naar Norton kijken, maar dan met name sinds Fight Club. AHX heeft me nooit zo getrokken.. (maar da's weer een andere discussie)

yosemite44 schreef:

ja hij wil net als arnie gouverneur van california worden

Volgens mij protesteerde Larry Flint, dat Arnie zich kiesbaar heeft gesteld en hij wilt hoe dan ook Arnie's verkiezingen belemmeren. Net als andere acteurs, die zijn er ook tegen. Waarom ze proteseren week ik helaas niet meer.

avatar van jassonn
Goede film ,heb erg genoten van het acteerwerk van alle acteurs.Daarnaast zakt de film niet in zoals de meste films doen,een heus pluspunt.
van mij krijgt hij 4 sterren.

avatar van speedy23
The People vs Larry Flynt is een ode aan een man met meer lef dan brains, een niet te stuiten rebel met een leven waarin keet schoppen en decadentie troef zijn. Larry Flynt, die in het verleden meer verguisd dan geëerd werd, kreeg met deze magnifieke, niets verhullende prent eerherstel. De man is wonderwel nog steeds in leven en speelt zelfs een rolletje in de film, ironisch genoeg dat van rechter Morrissey in Cincinnati, die hem veroordeeld tot een gevangenisstraf. Woody Harrelson en Courtney Love spelen de pannen van het dak als mega-destructief koppel. Voor beiden zijn dit (volgens mijn bescheiden mening) nog steeds hun beste acteerprestaties tot op heden. Edward Norton geeft een prima vertolking als Flynts advocaat en rechterhand. Regisseur Milos Forman tekende voor deze facsinerende biopic van een ongewone Amerikaanse 'held'. Zowel Forman als Harrelson werden voor een Oscar genomineerd en Forman kreeg de Gouden Beer in Berlijn. The People vs Larry Flynt is zonder meer een aanrader te noemen...

Van deze film had ik eigenlijk toch net iets meer verwacht. Uiteindelijk was het verhaal voortdurend hetzelfde.

avatar van mikey
Lange aanklacht tegen de conservatieve krachten in de Verenigde Statten. Wat wel goed is, zijn zeer amusante vertolkingen van de gehele cast. 3

avatar van A.S.E.
Behalve de zeer goede humor in de film, zijn er ook zeer pakkende stukken die je de werkelijk de rillingen geeft zoals de scène waar Althea sterft maar vooral ook de eind scène met de 'Stabat Mater Dolorosa' van Antonin Dvorak . Prachtige film gewoon, geregisseerd en geproduceerd door twee meesters van de film: Leve Milos Forman en Oliver Stone !

avatar van A.S.E.
speedy23 schreef:

Ik vind het overigens spijtig dat de film juist voor de oscarnominaties opeens slechte publiciteit kreeg van linkse feministen. Zonder dat ze de film gezien hadden klaagden ze dat vrouwen als seksueel object werden gepresenteerd in de film en dat het een onrespectvol en obsceen werk was. Dit schrikte de oscarstemmers af en daarom kreeg het minder nominaties dan verwacht, terwijl het enkele maanden daarvoor een groot succes kreeg bij de Golden Globes. Wat een paradox is het toch, dat juist de linkse 'progressieve' mensen de film hebben afgebroken.

avatar van predator
Prima rol van Harrelson. Een interessante film, maar niet heel bijzonder.

avatar van Silvio Dante
Larry Flynt in een rechtbank = hilarisch:P
Verder een jonge Edward Norton en een lijkbleke Courtney Love. Ik vond het, hoewel het waargebeurd is, heel vermakend.

zoals predator, tis intereesant, goede acteerprestaties, en de rest is ook niets bijzonders
2.5/5

Prima film, autobiografisch. Laat weer eens zien wat voor (achterlijk) land Amerika wel niet is. Rollen door de acteurs worden prima weergegeven.