Anything for Love (1993)

Alternatieve titel: Just One of the Girls

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Michael Keusch
met Corey Haim, Nicole Eggert en Cameron Bancroft

Het nieuwe schooljaar begint voor Chris Calder allesbehalve prettig. De eerste met wie hij in contact komt, is de bullebak van de school, Kurt, die niets liever wil dan de nieuweling een flink lesje leren. Om aan Kurt en zijn mannen te ontkomen, verkleedt Chris zich als een meisje en verandert zo in een blonde stoot met een schattig rokje en hoge laarzen. Door deze verkleedpartij brengt Chris zichzelf in een moeilijke positie. Marie, de knappe cheerleader op wie hij smoorverliefd is, wordt zijn beste vriendin en de gevreesde Kurt wordt zijn stille aanbidder. Voordat Chris het zich goed en wel beseft, zit hij tot over zijn oren in de problemen en weet hij niet hoe hij de waarheid naar buiten kan brengen.

ThaNick
Grappige momenten, maar soms ook een beetje slap..
Aan het eind.. toch leuk bij-rolletje van Alanis Morisette!

best wel een grappige film, een beetje brave voorloper van de huidige teenmovies.

avatar van matthijs_013
Een onverwachtse meevaller. Leuk, verfrissend tienerfilmpje. Het zit boordenvol clichés, maar de sfeer is juist. Leuke rollen van Eggert en Bancroft. Ik weet nog niet zeker wat ik van Haim moet vinden, in deze film (en vooral op het einde) heeft hij veel weg van de zeer irritante Brian Austin Green zijn vroegere jaren.